۱۰ ورزش در محل کار برای تقویت دستان و شانه‌ها

برای بسیاری، کار یعنی عرق ریختن. اما برای بسیاری دیگر کار یعنی پشت میز نشستن. این روزها به نظر می‌رسد که بسیاری از ماها در طول روز به صندلی خود چسبیده‌ایم. اما این سبک زندگی بسیار برای سلامتی ضرر دارد. پس چه کار باید کرد؟

ورزشبرای بسیاری، کار یعنی عرق ریختن. اما برای بسیاری دیگر کار یعنی پشت میز نشستن. این روزها به نظر می‌رسد که بسیاری از ماها در طول روز به صندلی خود چسبیده‌ایم. اما این سبک زندگی بسیار برای سلامتی ضرر دارد. پس چه کار باید کرد؟

می‌توان با ورزش از خطراتی که سلامتی را تهدید می‌کنند دوری کرد. در این سلسله‌ مقالات 33 ورزش مناسب برای افراد شاغل را معرفی می‌کنیم.

1. تمرین Tricep Dip را هر جا می‌توانید انجام دهید.

از یک میز محکم یا از یک صندلی که چرخ ندارد استفاده کنید. لبه صندلی بنشینید و دستانتان را در دو طرف روی صندلی بگذارید. پاهایتان محکم روی زمین باشد، در فاصله یک یا دو گاه با صندلی. اکنون دستانتان را صاف کنید و از صندلی آرام به سمت جلو بلغزید و در واقع دیگر روی صندلی نباشید. وزن شما اکنون روی دستانتان و روی پاهایتان است. سپس آرام زانوانتان را بیشتر خم کنید و آرنجتان زاویه 90 درجه بگیرد و آرام به سمت پایین بیایید. این کار را 8 تا 10 بار تکرار کنید.

2. یک منگنه محکم را در دست بگیرید.

کف دستتان به سمت بالا باشد. آرنجتان را خم کنید و دستتان را بالا به سمت سینه بیاورید، انگار که دارید دمبل می‌زنید. دستتان را در بالا نگه دارید و سپس منگنه را به سمت پایین ببرید. این کار را 12 تا 15 بار تکرار کنید. آیا منگنه سنگین ندارید؟ از یک بطری پر آب یا یک کیف سنگین استفاده کنید.

3. در حالتی که نشسته‌اید و پاهایتان روی زمین است، کف دستانتان را مقابلتان بیاورید و دستانتان را به هم بچسبانید و فشار دهید؛

انگار که دارید مانند هندی‌ها سلام می‌کنید. به این ترتیب عضلات بازوهایتان تقویت می‌شود. این حرکت را تا 20 ثانیه ادامه دهید. این کار را چند دفعه انجام دهید.

4. در هنگامی که نشسته‌اید و کف پایتان صاف روی زمین است، دستانتان را به هم بگیرید،

انگار که دارید با خودتان دست بدهید. شست یک دست باید به سمت زمین باشد و شست دیگر باید به سمت سقف باشد. اکنون در حالی که دستانتان را محکم گرفته‌اید، هر دست را به سمت مخالف بکشید، انگار که می‌خواهید دستانتان را از هم جدا کنید. تلاش کنید که بازویتان تکان نخورد. 10 ثانیه این کار را انجام دهید و سپس تکرار کنید.

5. مانند فوتبالیست‌هایی که گل زده‌اند به هوا مشت بزنید

(البته به ترتیب با هر دو دستتان). این کار را 60 ثانیه یا بیشتر انجام دهید؛ یا تا زمانی که رییستان متوجه شود!

6. پروژه جدیدی پیش رییستان برده‌اید و او آن را رد کرده است؟

با رییستان دعوایتان شده؟ بایستید و حرکات بوکس را روی حریف فرضی انجام دهید. این حرکاتتان سریع باشد. یک دقیقه یا بیشتر ادامه دهید.

7. اگر به راه رفتن پنگوئن‌ها علاقه دارید، این نرمش برای شماست.

بایستید و دست‌هایتان را در کنار بدن قرار دهید، در حالی که کف دستتان رو به پشت است. اکنون پنج ثانیه دستانتان را به عقب ببرید. این کار را 12 تا 15 بار تکرار کنید. حتما دستانتان کشیده و صاف باشد.

8. در سالن منتظر شروع جلسه هستید؟

اکنون می‌توانید بازوهایتان را تقویت کنید. خم شوید و به نزدیک‌ترین دیوار تکیه بدهید. کف دستانتان روی دیوار باشد. اکنون تا زمانی به جلو خم شوید که بازوهایتان هم تا حد ممکن به دیوار نزدیک شود. سپس به عقب برگردید. این کار را 15 بار انجام دهید؛ یا تا وقتی که جلسه شروع شود.

ورزش9. بایستید و دستانتان را قلاب کنید.

کف دستانتان را روی شانه راستتان قرار دهید، انگار که یک تبر در دست گرفته‌اید. حالا فرض کنید که می‌خواهید این تبر را به یک درخت بزنید. آرنجتان را با شدت صاف کنید و دستان قلاب‌شده‌تان را به سمت پای چپتان به جلو پرتاب کنید. اکنون دستانتان را به شانه چپ ببرید و به سمت پای راست پرتاب کنید. این کار را در هر جهت 15 بار تکرار کنید.

10. مانند غول چراغ جادو شوید!

در حالی که روی صندلی نشسته‌اید، دستانتان را روی دسته صندلی بگذارید و کمی از روی صندلی بلند شوید و 10 تا 20 ثانیه روی هوا بمانید. پس از آن که چند آرزو را برآورده کردید، به عقب برگردید، یک دقیقه استراحت کنید و تکرار کنید. این کار به‌ویژه روی صندلی چرخدار مفید است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر