روایت مارکا از غول۲۴۶ سانتی ایرانی والیبال نشسته ریو۲۰۱۶

مرتضی مهرزاد هیچ وقت نادیده گرفته نمی شود ودر بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو نیز همین ماجرا صدق می کرد

ورزشی

مرتضی مهرزاد هیچ وقت نادیده گرفته نمی شود ودر بازی های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو نیز همین ماجرا صدق می کرد. بهره گیری از قدی 2.46 متری باعث می شود تا توجه هرکسی از راه دور به مرتضی جلب شود و در جریان مسابقات والیبال نشسته ریو هم تک تک تماشاگرانی که برای تماشای مسابقات به سالن می آیند، خیره او می شوند. علاوه بر تماشاگران، روزنامه نگاران، کارمندان برگزاری مسابقات و حتی سایر ورزشکاران نیز با دیدن مرتضی، متحیر می شوند. او در بین 4350 ورزشکاری که در بازیهای پارالمپیک 2016 شرکت کرده، بلندقدترین است و درعین حال قدبلندترین ورزشکار در طول تاریخ رقابتهای المپیک/ پارالمپیک نیز به حساب می آید.

 ورزشی

مرتضی وقتی 16 ساله بود، 190 سانتی متر قد داشت ودرآن زمان بود که بیماری آکرومگالی در او تشخیص داده شد. آکرومگالی بیماری ای است که طی آن هورمون رشد، بیش از اندازه لازم در بدن ترشح می شود. با توجه به این قد و هیکل او، خیلی ها معتقد بودند که او می تواند ستاره موفقی در دنیای بسکتبال شود.

اما دقیقا همان زمان بود که او از روی دوچرخه زمین خورد و با مصدومیتی جدی از ناحیه لگن روبرو شد. او چندین بار زیر تیغ جراحی رفت و از آن زمان به بعد پای راستش دیگر رشد نکرد و حالا تقریبا 15 سانتی متر کوتاه تر از پای چپش است. این اتفاق راه رفتن را برای او سخت کرد وبه همین خاطر حالا مرتضی مجبور است تا روی ویلچر بنشیند.

 ورزشی

هادی رضایی سرمربی تیم والیبال نشسته ایران درمورد او می گوید:«معمولا این یک اتفاق نادر است که رخ می دهد و درایران ما با چنین فردی روبرو شدیم. حالا ما مرتضی را تبدیل به یک قهرمان نموده ایم.» سرمربی تیم ملی ایران به داشتن چنین شاگردی افتخار می کند. چرا که با وجودی که او حرکات محدودی دردرون زمین انجام می دهد، اما بی تردید ستاره شماره یک تیمش است و می تواند از هر نقطه ای از زمین به توپ ضربه زده و یا توپهای حریفان را مهار کند.

پنج سال پیش بود که آقای رضایی، این غول ایرانی را کشف کرد. او در گفتگو با نیویورک تایمز گفته:« من به دنبال یک بازیکن ویلچری نمی گشتم که بتواند به راحتی از بالای تور آن طف زمین را ببیند ولی پنج سال پیش یک روز مهرزاد را در تلویزیون دیدم. مرتضی در برنامه ای درمورد افرادی با ویژگی های فیزیکی غیرطبیعی حاضر شده بود. با دیدن او فکر کردم که می توانم او را در تیمم استفاده کنم. از همین رو با کارگردان آن برنامه صحبت کردم و شماره مهرزاد را گرفتم.»

 ورزشی

ماه مارس گذشته بود که مهرزاد به تیم والیبال نشسته ایران دعوت شد و دراولین بازیهایش نشان داد که مهار نشدنی است. حالا ودر ریو، همه دنیا با مهارتهای او آشنا شده اند.  ایران مدعی کسب مدال طلای والیبال نشسته ریو است و 5 بار به این مدال طلای این رقابتها رسیده و دوبار هم مدال نقره را کسب کرده. حالا با حضور مهرزاد، یازدهمین فرد قدبلند دنیا، آنها امیدهای به مراتب بیشتری درتکرار موفقیتهای پیشینشان دارند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان