ترفندی برای کاهش استرس موقع غذا خوردن

همه ما این تجربه را داشته‌ایم که بعد از انجام کار زیاد، دلمان هوس فست  فود و غذاهای فوری و بی‌ارزش را بکند

همه ما این تجربه را داشته‌ایم که بعد از انجام کار زیاد، دلمان هوس فست  فود و غذاهای فوری و بی‌ارزش را بکند. این غذاها برای ما خوشمزه، منحرف‌کننده، راحت، و بسیار فوق‌العاده‌اند. همچنین می‌توانند بسیار چاق‌کننده باشند، زیرا 99٪ از ماها برای تخلیه مغزمان از کارهای روزانه به این غذاها روی می‌آوریم و ضررهای آن‌ها را ازنظر می‌پوشانیم. با بنیتا همراه باشید. 

خبر خوب این است که علم ممکن است جلوی شما را بگیرد و نگذارد وقتی از کار روزانه خسته شده‌اید، به این غذاها روی‌آورید. خبر بد این است که شما احتمالاً نمی‌خواهید رویکرد علم را در این زمینه بدانید. با توجه به یافته‌هایی که در علوم  پزشکی و ورزش منتشرشده است، این رویکرد نوعی تمرین است. 

محققان دو گروه از شرکت‌کنندگان را با پیتزا تحت آزمایش قراردادند، آن‌ها باید پیتزا را برای ناهار می‌خوردند و محققان کالری مصرفی آن‌ها را بررسی می‌کردند. سپس شرکت‌کنندگان هفته بعد هم برای یک پیتزای دیگر باید می‌آمدند. اما این بار، قبل از غذا خوردن، هر دو گروه باید یک آزمون تخلیه روانی را کامل می‌کردند. 

سپس شرکت‌کنندگان گروه اول باید می‌نشستند و به مدت 15 دقیقه قبل از اینکه پیتزا بخورند استراحت می‌کردند. و شرکت‌کنندگان گروه دوم باید به مدت 15 دقیقه ورزش سنگین می‌کردند بعد غذا می‌خوردند. نتیجه جالب ازاین‌قرار است: شرکت‌کنندگانی که پس از انجام آزمون، استراحت کردند 100 کالری بیشتر از هفته قبل پیتزا خورند. اما شرکت‌کنندگانی که پس از انجام آزمون، ورزش کردند حدود 25 کالری کمتر از هفته قبل غذا خوردند.

 استرس همراه با خوردن

Credit: s3.amazonaws

دکتر ویلیام نیومایر می‌گوید: "کار ذهنی سخت، مغز شما را مجبور می‌کند مقدار زیادی انرژی مصرف کنید و وقتی‌که مغز احساس کرد انرژی‌اش در حال اتمام است، می‌خواهد مطمئن شود که انرژی‌اش برمی‌گردد. اما هنگامی‌که شما کار می‌کنید، عضلاتتان به جریان خون بدنتان اسیدلاکتیک آزاد می‌کند. این لاکتات‌ها منبعی آسان و قابل‌دسترس برای انرژی‌رسانی به مغزتان هستند. ازآنجاکه انرژی مغز نیاز به بازیابی دارد، دیگر لازم نیست در مقابل میل به غذا مقاومت کنید." 

عوامل دیگری نیز می‌توانند در این موضوع نقش داشته باشند. ورزش می‌تواند هورمون‌هایی که به‌طور موقت اشتها را سرکوب می‌کنند تحریک کند. همچنین ورزش جنبه‌های روانی هم دارد. نیومایر می‌گوید: "پرت کردن حواس مانند ورزش کردن می‌تواند حائلی بین تخلیه ذهن و خوراک سرپایی باشد." 

همه‌چیز عالی به نظر می‌رسد، به‌جز 15 دقیقه ورزش شدید! این چیزی نیست که بسیاری از ما در وسط یک روز دیوانه کننده انجام دهیم. بنابراین آیا می‌توانید در اطراف ساختمانتان با سرعت قدم بزنید؟ نیومایر می‌گوید: "شاید اگر شما از یافته‌ها و استراتژی‌ها آگاه باشید، نیازی به 15 دقیقه ورزش سنگین نباشد. شاید یک پیاده‌روی کوتاه بتواند به‌اندازه کافی حواس شما را پرت کند یا شما را از اسنک خوردن بازدارد." 

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است نگاهی به مقالات کاهش استرس با آووکادو و استرس تأثیر تغذیه سالم را خنثی می‌کند نیز بیندازید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان