ماهان شبکه ایرانیان

وقتی که وعده ‌های غذایی را حذف می کنید این ۶ اتفاق وحشتناک در بدن شما می ‌افتد

همه‌ی ما حداقل یک یا دو بار این کار را انجام داده‌ایم

همه‌ی ما حداقل یک یا دو بار این کار را انجام داده‌ایم. بی‌توجهی به صبحانه ‌یکی از شایع‌ترین رفتارها در زندگی روزمره است. عجله‌ی ما برای رفتن به سر کار بهانه‌های فراوانی برای نخوردن صبحانه را در اختیار ما قرار می‌دهد. ما نیز قول می‌دهیم که این بی‌توجهی را در وعده‌ی غذایی نهار جبران کنیم. شاید شما هم این کار را به حدی انجام می‌دهید که دیگر نخوردن صبحانه برایتان عادی شده است.

اما این رفتار دقیقاً چه تأثیری بر بدن ما خواهد داشت؟ بی‌توجهی مداوم به وعده‌های غذایی دارای اثرات مخربی بر بدن ماست که حتی آگاهی از آن‌ها نیز شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

1- خلق‌وخوی شما تحت تأثیر قرار می‌گیرد

احتمالاً یکی از نتایج شناخته‌شده‌ی ترک یک وعده‌ی غذایی تأثیر آن بر خلق‌وخوی ما باشد. بله، زمانی که بدن شما انرژی کافی را به دست نمی‌آورد، سطح قند خون به‌شدت افت می‌کند. تکرار پی‌درپی این رفتار منجر به تشدید واکنش‌های عصبی مرتبط با سیستم بقای بدن ما می‌شود. برای مطالعه‌ی بیشتر به مطلب 10 ماده غذایی که به ‌طور طبیعی قند خون شما را کاهش می ‌دهند مراجعه کنید. زمانی که انرژی ذخیره‌شده در بدن ما به انتهای خود می‌رسد، این استرس به‌منظور آمادگی بدن برای مقابله با خطرات تشدید می‌شود. ترشح این سطح از هورمون‌های استرس‌زا در بدن منجر به پرخاش گری، ناپایداری ذهنی و حتی افسردگی خواهد شد.

اختلال حواس

2- تمرکز حواس شما مختل می‌شود

کاهش سطح قند خون بدن نه‌تنها بر خلق‌وخوی شما، بلکه بر تمرکز شما بر کارهای ساده نیز تأثیرگذار است. ازآنجایی‌که مغز نیروی خود به‌منظور کارکرد بهتر را از گلوکز به دست می‌آورد، کاهش گلوکز بیشتر احتمال افت تمرکز حواس را افزایش خواهد داد. اگر یک وعده‌ی غذایی را به خاطر مشغله‌ی کاری رها کرده و تصور می‌کنید که زمان بیشتری به‌منظور کار کردن برای خود می‌خرید، سخت در اشتباهید. کنار گذاشتن این وعده‌ی غذایی تنها عملکرد کاری شما را در کوتاه‌مدت بدتر می‌کند. اگر چنین رفتاری به‌طور مرتب از شما سر بزند، اختلال در تمرکز در بلندمدت نیز پدید می‌آید. پس به هنگام خوردن نهار به فکر کار کردن نباشید و یا صبحانه را به خاطر کار بیشتر رها نکنید.

3- شما به پرخوری بیشتر روی خواهید آورد

وقتی‌که گرسنه‌تر باشید، مغز شما به خوردن بیشتر فرمان می‌دهد. حتی اگر نیازی هم به غذا نداشته باشد. پس دفعه‌ی بعد که یک وعده‌ی غذایی را کنار می‌گذارید، احتمال پرخوری و جذب کالری بیشتر از سوی شما وجود دارد. علاوه بر این، شما ممکن است در طول روز به‌طرف خوردن خوراکی‌های ناسالم نیز کشیده شوید.

پرخوری

4- احتمال اینکه دچار اضافه‌وزن شوید زیاد است

شما نه‌تنها دچار اضافه‌وزن خواهید شد، بلکه بدن شما هم به جبران کمبود انرژی موجود در خود به طرز وحشتناکی خواهد پرداخت. ذخیره‌سازی انرژی در بدن ناشی از ترس گرسنگی دوباره است. درنتیجه متابولیسم بدن شما نیز مختل شده و هر چیزی که شما می‌خورید به چربی تبدیل می‌شود. پس هرگز فکر فرار از خوردن صبحانه، نهار و یا شام را نکنید.

5- ظاهر شما نیز شروع به آسیب دیدن خواهد کرد

هیچ راهی برای فرار از نشانه‌های یک رژیم غذایی بد نیست. وقتی‌که از خوردن یک وعده‌ی غذایی فرار می‌کنید با نشانه‌های بیرونی این رفتار نظیر پوست خشک و یا چرب و موهای بی‌روح مواجه خواهید شد. حتی سلامت دهانی شما نیز ممکن است به خطر بیفتد. همه‌ی ما نیاز به مواد مغذی برای حفظ سلامت بدنی در بالاترین سطح را داشته و این کار ما را از این خواسته دور خواهد کرد. پروتئین‌ها در بدن هر فردی ضروری بوده و محدود کردن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه به‌طور مستقیم بر ظاهر شما تأثیر خواهد گذاشت. برخی می‌گویند که خب مشکلی ندارد، ما قرص‌ها و مکمل‌های ویتامینه مصرف می‌کنیم. خیلی خوب است، اما اکثر ویتامین‌ها قابلیت سوختن با چربی را دارند؛ یعنی اینکه اگر شما به‌اندازه‌ی کافی چربی وارد بدن خود نکنید، آن‌ها در بدن شما بلااستفاده باقی می‌مانند.

6- شما با مشکلات ناخواسته‌ی گوارشی روبرو می‌شوید

روده‌ی شما به‌منظور نشان دادن اثرات یک رژیم غذایی محدود در تمامی نقاط بدن، در کارکرد خود اختلال ایجاد می‌کند. خوردن مرتب غذا چیزی است که معده و روده‌ی ما برای کار کردن صحیح نیاز دارند. روده‌ی ما با کنار گذاشتن یک وعده‌ی غذایی دچار سردرگمی شده و می‌تواند سبب یبوست ما شود. به‌علاوه معده نیز دچار درد می‌شود. این رفتارها در بلندمدت کیفیت زندگی شما را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. اگر به دنبال آگاهی از سلامت دستگاه گوارشی خود هستید به مطلب 8 علامتی که حکایت از مشکلات دستگاه گوارش شما دارد مراجعه کنید.

مشکلات گوارشی

آیا وقتی برای غذا خوردن ندارید؟

اگر بسیار پرمشغله هستید و مرتباً وعده‌های غذایی خود را کنار می‌گذارید، امیدواریم که مطالب گفته‌شده در بالا کمی شما را به فکر واداشته باشد. بااین‌حال راه‌هایی برای آسان کردن زندگی و خوردن وعده‌های غذایی ضروری وجود دارد.

صبحانه و یا نهار خود را از شب قبل آماده کنید؛ انجام این کار قبل از خواب کمی دشوار باشد، اما شاید برای آماده کردن صبحانه‌ی فردا تنها به 10 دقیقه زمان نیاز داشته باشید.

زمانی که وقت شام پختن دارید، بیشتر از نیاز همان شب غذا تهیه کنید؛ درنتیجه شما می‌توانید باقی‌مانده‌ی غذای آن شب را کنار گذاشته و از آن به‌عنوان وعده‌ی غذایی روز بعد استفاده کنید.

کم بخورید، اما همیشه بخورید؛ اگر واقعاً زمانی برای نشستن و غذا خوردن در روز ندارید، مرتباً در طول روز بدن خود را تغذیه کنید. مطمئن شوید که انرژی لازم برای ادامه‌ی کار را به بدنتان می‌رسانید. این کار شما به متابولیسم بدن کمک کرده و از میزان گرسنگی شما و همچنین پرخوری‌های آینده می‌کاهد.

نکته: کنار گذاشتن یک وعده‌ی غذایی برای یک‌بار آسیب چندانی به شما وارد نخواهد کرد، اما انجام مرتب این کار به سلامت روانی و فیزیکی شما ضربه زده و شما را از داشتن یک زندگی شاد دور می‌کند. پس قبل از ترک خانه بدون خوردن صبحانه کمی فکر کنید و به سلامت بدن خود بیندیشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان