راهنمای کامل مراقبت از پوست مردان

زمستان دوست پوست شما نیست. درواقع، دشمن درجه‌یک پوست است. چرا؟ زیرا نه‌تنها آب‌وهوای سرد احساس یخ‌زدگی به شما می‌دهد، بلکه آثار بسیار افتضاحی را روی پوستتان بار می‌آورد. برای خواندن ادامه‌ی مطلب با بنیتا همراه باشید.

زمستان دوست پوست شما نیست. درواقع، دشمن درجه‌یک پوست است. چرا؟ زیرا نه‌تنها آب‌وهوای سرد احساس یخ‌زدگی به شما می‌دهد، بلکه آثار بسیار افتضاحی را روی پوستتان بار می‌آورد. برای خواندن ادامه‌ی مطلب با بنیتا همراه باشید.

دکتر راشل اکل، برنده جایزه متخصص پوست و لوازم آرایشی-بهداشتی می‌گوید: "پوست شما لایه محافظ شما است. این بدین معناست که چیزهایی مثل آلودگی، آلرژی‌ها و محرک‌ها را از شما دور می‌کند، و چیزهایی مانند آب را در خودش نگه می‌دارد. میزان رطوبت و کاهش دمای هوا در زمستان، همچنین حرارت مرکزی و ناسازگاری پوست، عملیات حفاظ پوست(متعادل‌سازی آب، چربی و پروتئین) را مختل می‌کند."

که همه این‌ها به خشکی، قرمزی، حساسیت و التهاب و چیزهای دیگر منجر می‌شود. حتماً شما ترجیح می‌دهید که با این موارد ناراحت‌کننده سروکار نداشته باشید. خلاصه اینکه پوستتان زره شماست و زمستان می‌خواهد به آن رخنه کند. اما شما می‌توانید اقداماتی را برای تقویت دفاع پوستتان انجام دهید. این دستورالعمل را برای خنثی کردن خشم زمستان دنبال کنید.

صورتتان را بشویید

مراقبت از پوست مردانCredit: fashionbeans

صورتتان را دو بار در روز، هر بار 60 ثانیه بشویید. این کار نه‌تنها برای بیداری در صبح به بدن شما شوک می‌دهد، بلکه شستن صورت به شما کمک می‌کند تا پوستتان از چربی، آلاینده‌ها و هرگونه اثری از محصولاتی که ممکن است بعد از استفاده روی سطح آن باقی بماند پاک شود.

اکل می‌گوید: "مردان به خاطر سطح تستوسترون بدنشان، چربی زیادی (سبوم) تولید می‌کنند." اگر پوست به‌خوبی پاک شود، شفاف و منافذ آن بزرگ‌تر می‌شود و پوست تمیز باقی می‌ماند.

لایه‌برداری کنید

مراقبت از پوست مردانCredit: fashionbeans

هرروز صبح یک‌بار لایه‌برداری کنید. اسکراب ملایم می‌تواند به حذف سلول‌های مرده‌ای که باعث انسداد منافذ پوست، ایجاد دانه‌های سرسیاه و ناهمواری چهره‌تان شده کمک کند.

اکل می‌گوید: "لایه‌برداری به‌ویژه برای مردان بالای 25 سال مهم است. این درست زمانی است که سلول‌های مرده بدن پوسته‌پوسته می‌شوند." 

تونر بزنید

مراقبت از پوست مردانCredit: fashionbeans

مراقبت از پوست در زمستان اغلب نادیده گرفته می‌شود. شاید استفاده از تونر عملی زنانه به‌حساب آید، اما اشتباه است. تونر به‌صورت نوعی مینی میکرو درم یا پوست‌انداز مینی شیمیایی عمل می‌کند، چربی‌های بیش‌ازحد پوست را پاک می‌کند و سلول‌های قدیمی را حذف می‌کند.

اکل استفاده از تونری که شامل اسید سالیسیلیک است را توصیه می‌کند، این اسید به آب شدن چربی سطح پوست، و شفاف‌سازی چهره کمک می‌کند. 

کرم ضد آفتاب بزنید

مراقبت از پوست مردانCredit: fashionbeans

کرم ضد آفتاب فقط برای تعطیلات نیست، بلکه برای 365 روز سال است. اکل می‌گوید: "صرف‌نظر از ابر، باران‌های شدید، و طوفان، یک‌بار در طول روز نیاز به کرم ضد آفتاب دارید." چرا؟ زیرا نه‌تنها قرار گرفتن در معرض اشعه UVA باعث خطوط عمیق، چین‌وچروک و لکه‌های تیره می‌شود، بلکه قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز می‌تواند تعادل ایدئال آب، چربی و پروتئین که قبلاً ذکر شد را تضعیف کند.

یک کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 انتخاب کنید.

مرطوب‌کننده بزنید

مراقبت از پوست مردانCredit: fashionbeans

مرطوب‌کننده‌ای که واقعاً در زمستان به کارتان می‌آید را استفاده کنید. اکل می‌گوید: "از مرطوب‌کننده‌ای که فقط مارک معروفی است و عملکردش صفر است استفاده ‌نکنید! دقت کنید کارایی مواد تشکیل‌دهنده مرطوب‌کننده به‌طور علمی تائید شده باشد."

با توجه به گفته‌های اکل، مواد تشکیل‌دهنده باید شامل سرامیدها، فسفولیپیدها، کلسترول و اسکوالین باشد تا به عملکرد حفاظ طبیعی پوست کمک کند، یعنی پوست چربی‌هایی که تأثیر خوبی دارند را حفظ کند.

برای صرفه‌جویی در زمان صبح‌ها بعد از پاک‌سازی، لایه‌برداری و تونر، از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید ، و سپس قبل از خواب، پس از پاک‌سازی و تونر، مرطوب‌کننده بزنید.

در مصرف آب صرفه‌جویی کنید


مراقبت از پوست مردانCredit: fashionbeans

کمترین کاری که می‌توانید در حق محیط‌زیست(و همچنین پوست و مویتان) بکنید را انجام دهید، یعنی کمتر به حمام بروید و دوش بگیرید.

دکتر دیوید کلبرت، بنیان‌گذار گروه پوست و طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست نیویورک می‌گوید: "من دوش گرفتن روزانه در طول زمستان را به شما توصیه می‌کنم، چون حمام و صابون چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد و منجر به خشک شدن آن می‌شود." 

از مکمل‌های مراقبت از پوست استفاده کنید

مراقبت از پوست مردان

Credit: fashionbeans

مبارزه با آب‌وهوای زمستان فقط در مورد آنچه روی بدنتان قرار می‌دهید نیست، بلکه به آنچه درون آن وارد می‌کنید نیز بستگی دارد. خوردن غذاهای غنی از چربی‌های سالم و پروتئین - مانند ماهی سفید، ماست یونانی، بادام، سبز، روغن‌زیتون - می‌تواند به حفظ مانعی طبیعی برای پوست شما کمک کند.

اکل می‌گوید مصرف ویتامین دی و اسیدهای چرب امگا 3 به‌طور روزانه باعث حفظ مانعی برای پوست می‌شود، و به کاهش التهاب کمک می‌کند، او توصیه می‌کند روزانه 2000 میلی‌گرم ویتامین دی و 1000 میلی‌گرم امگا 3 را با مواد غذایی سرشار از چربی‌های خوب، مانند یک‌مشت بادام مصرف کنیم. 

پروبیوتیک‌ها نیز ارزشمندند. او می‌گوید: "بسیاری از سروتونین‌های تولیدشده توسط بدن از روده می‌آیند، و بسیاری از تحقیقات جدید فواید سلامت روده را نشان می‌دهند - مانند کاهش اثرات روزاسه و آکنه."

برای مواجهه با زمستان شجاعت بیشتری پیداکرده‌اید؟ یا نه؟ برای فصل پیش رو اطلاعات بیشتری را در مورد حفظ پوست با خواندن مردها چطور می توانند به آسانی در زمستان از پوست خود مراقبت کنند و اشتباهات مرسوم در استفاده از کرم ضد آفتاب بدانید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر