تأثیر رضایت مندی در سلامت روح و جسم

آماده‌باشید که باید دکمه سپاسگذاری روشن خودتان را فشار دهید. اگر شما فکری مملو از سپاسگزاری و قدردانی ازآنچه دارید داشته باشید بر اساس دلایلی که در ادامه گفته خواهد شد از سلامتی روحی و جسمی لذت خواهید برد. همراه بنیتا باشید.

آماده‌باشید که باید دکمه سپاسگذاری روشن خودتان را فشار دهید. اگر شما فکری مملو از سپاسگزاری و قدردانی ازآنچه دارید داشته باشید بر اساس دلایلی که در ادامه گفته خواهد شد از سلامتی روحی و جسمی لذت خواهید برد. همراه بنیتا باشید.

قدردانیCredit: Naomi Wilkinson

خواب بهتری خواهید داشت

بر اساس تحقیقات انجام‌شده راضی بودن و سپاسگزاری در آنچه داریم، باعث خواهد شد که خواب راحت‌تری داشته باشیم. مطالعاتی که یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا بر روی عده‌ای که دچار مشکلات عصبی و عضلانی در خواب بودند انجام داده است این نتیجه را محرز کرده است. این افراد هر شب به مدت 3 هفته به آنچه داشتند فکر کردند و از خداوند به خاطران سپاسگزاری کردند. بعد از سه هفته همه آن‌ها ابراز کردند که خواب راحت‌تری نسبت به قبل دارند. قدردانی و سپاسگزاری باعث خواهد شد شما افکار منفی را از خودتان دور کنید و بهتر بخوابید و یا در اثر هجوم افکار ناگهان بیدار نشوید.

تفکرات شما عوض خواهد شد

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه ایندیانا انجام‌شده است، از عده‌ای که برای مشاوره اضطراب و افسردگی به آن‌ها مراجعه کرده بودند خواسته شد تا نامه‌ای در مضمون تشکر از کسی که کاری برای آن‌ها کرده است بنویسند. بعد از ماه‌ها و هفته‌ها با ارزیابی فعالیت مغزی آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ماهیچه‌هایی در مغز که به ماهیچه‌های سپاس گذار معروف هستند، فعالیت بیشتری دارند و اضطراب این افراد به نسبت قبل کاهش‌یافته است.

روند سلامتی شما شتاب خواهد گرفت

اینکه شما ازآنچه دارید سپاس گذار و راضی باشید به شما نشان خواهد داد که در دریایی از رفاه و آسودگی قرار دارید درحالی‌که شاید دیگران از آن بی‌بهره باشند. مردم سپاس گذار و قانع معمولاً درد کمتری احساس می‌کنند و همچنین آن‌ها نیمه‌پر لیوان را بیشتر از نیمه‌خالی آن می‌بینند. سپاسگزاری و قانع بودن به داشته‌ها نشان داده است که در مواردی همانند کاهش فشار خود، کلسترول، التهاب و همچنین مشکلات قلبی چاره‌ساز بوده است.

شما از کارهایی که به خودتان آسیب می‌زند دوری خواهید کرد

وقتی در یک تحقیق از مردم خواسته شد تا در مورد آنچه باعث شده است، در زندگی خودشان احساس شادی و رضایت داشته باشند بنویسند، آن‌ها بهتر در مورد مسائل مالی خودشان فکر می‌کردند. تصمیم‌های جالبی گرفته بودند. اگر شما ازآنچه دارید سپاس گذار باشید برای به دست آوردن رضایت بیشتر تلاش می‌کنید و دوست نخواهید داشت آنچه را که دارید را هم از دست بدهید. مخصوصاً درزمینهٔ مالی که شما دوست ندارید از موضع کنونی خودتان پایین بیایید.

انعطاف‌پذیری بیشتری خواهید داشت

انسان‌های راضی و سپاس گذار در مقابل کارهای پرتنش استرس کمتری دارند. سپاس گذار بودن باعث می‌شود که هورمون‌ها و همچنین مواد شیمیایی که در مغز ما ترشح می‌شوند به‌گونه‌ای عمل کنند که شما کمتر استرس داشته باشید. اگر شما در میان همه بدبختی‌های خودتان یک خوشبختی هم پیدا کنید، باعث خواهد شد که آرامش خاطر بیشتری داشته باشد و اضطراب کمتری بکشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان