ماهان شبکه ایرانیان

نکات خانه داری برای مادران شاغل

سازمان‌دهی خانه آسان نیست، به‌ویژه هنگامی‌که شما در خارج از خانه خود کار می‌کنید. لباس‌های کثیف، بچه‌های گرسنه، تکالیف مدرسه و شام، شما را برای بازگشت به خانه خوشحال نمی‌کند، مخصوصاً بعد از یک روز خسته‌کننده در محل کارتان. بنابراین چه چیزی زندگی روزمره شما و عملاً هر جنبه‌ای از زندگی‌تان را ساده و راحت می‌کند؟ با بنیتا همراه باشید.

سازمان‌دهی خانه آسان نیست، به‌ویژه هنگامی‌که شما در خارج از خانه خود کار می‌کنید. لباس‌های کثیف، بچه‌های گرسنه، تکالیف مدرسه و شام، شما را برای بازگشت به خانه خوشحال نمی‌کند، مخصوصاً بعد از یک روز خسته‌کننده در محل کارتان. بنابراین چه چیزی زندگی روزمره شما و عملاً هر جنبه‌ای از زندگی‌تان را ساده و راحت می‌کند؟ با بنیتا همراه باشید.

همه زنان را وقتی خانواده تشکیل می‌دهند می‌توان شاغل نامید. افرادی هستند که همه نگاهشان به شماست و از شما انتظارات زیادی دارند، حتی بچه 3 ساله‌ای که از مادرش می‌خواهد بهترین قلعه لگویی را برایش بسازد. وقتی شما 40 ساعت در هفته را صرف شغل تمام‌وقتتان می‌کنید این خواسته‌ها بیشتر می‌شوند.

هر مادر شاغلی خود را با چالش‌ها و شرایط منحصربه‌فردی مواجه می‌بیند. باید بهترین برنامه‌ریزی را بکنید تا به شما در مدیریت خانواده و شغلتان کمک کند. بیایید ببینیم با راهنمایی‌های زیر چگونه می‌توانید اژدهای مدیریت زمان را به‌دلخواه خودتان رام کنید و زندگی‌تان را سازمان‌ دهید.

بزرگ‌ترین مصیبت چیست؟

مهم این است که فعالیت‌هایتان را تجزیه‌وتحلیل کنید و با دقت آن‌هایی را ذکر کنید که استرس بیشتری به شما می‌دهند. هنگامی‌که برنامه‌ریزی کردید، زندگی‌تان را عاری از آشفتگی و درهم‌ریختگی خواهید یافت. اما این فعالیت‌های استرس‌زا برای هر مادر شاغلی متفاوت است.

مقابله با فاجعه‌ای به نام شام

اگر پس از یک روز طولانی، غذا پختن شما را اذیت می‌کند، سعی کنید از ترفندهای ساده مانند برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی استفاده کنید. منوی غذایی‌تان را برای هفته آینده آماده کنید و مواد غذایی موردنیازتان را در تعطیلات آخر هفته بخرید. این کار باعث می‌شود وقتی خسته و گرسنه از محل کار به خانه بازمی‌گردید، استرس کمتری داشته باشید.

از دیگر مزایای برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی مصرف کمتر مواد غذایی بسته‌بندی‌شده و ناسالم مانند غذای فوری است، وعده‌های غذایی خانگی را بیشتر می‌خورید و از غذاهای بیرون  کمتر استفاده می‌کنید. همچنین شما می‌توانید خرید مواد غذایی غیرضروری اواسط هفته را کم کنید.

برنامه‌ریزی منوی غذایی به شما یادآوری می‌کند که عصر باید شروع به غذا پختن کنید. در آن هنگام اگر بچه‌هایتان در تکالیفشان به کمک شما نیاز دارند و یا دیگر تعهدات اجتماعی در عصر باعث می‌شود وقت آزادی برای پخت‌وپز نداشته باشید، استفاده از آرام‌پز بهترین راه‌حل است.

آرام پز

Credit: brookhavenmarket

با برنامه‌ریزی پیشرفته شام شما خوشمزه و رضایت‌بخش خواهد شد. تمام مواد را از شب قبل فراهم کنید. گوشت را تمیز کنید، سبزی‌ها را خردکنید، ادویه‌جات و سس را آماده کنید. همه را در یخچال بگذارید و صبح تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را در آرام‌پز بریزید و خود را برای یک شام خوشمزه خانگی آماده کنید.

آماده کردن کودکان و نوجوانان در صبح

مدرسه فرستادن کودکانCredit: blog.appystore

بیرون آمدن از رختخواب، لباس پوشیدن، نوشیدن یک فنجان قهوه و به‌موقع سرکار حاضر شدن آسان نیست. این مسئله زمانی سخت‌تر می‌شود که شما مجبور باشید یک کودک 5 ساله را از خواب بیدار کنید، به او صبحانه بدهید و لباسش را تنش کنید، ناهارش را بسته‌بندی کنید، و او را راهی مدرسه کنید. بنابراین برای صبح‌های روزهای هفته به طرز هوشمندانه‌ای برنامه‌ریزی کنید. صبحتان را با تکالیف نوشته‌نشده، فایل‌هایتان، کلیدها یا کوله‌پشتی اشتباهی خراب نکنید. همه‌چیز را از شب قبل آماده کنید.

به کودک کمک کنید تا کوله‌پشتی‌اش را برای صبح آماده کند. ناهار را بسته‌بندی کنید و در یخچال بگذارید. کیف کار خود را آماده کنید تا فایل‌های مهم و یا کاغذها را فراموش نکنید.

لباس‌های خود و فرزندتان را برای روز بعد مرتب کنید. بهترین کار این است که لباس‌های بچه خود را برای یک هفته آینده تعیین کنید و آن‌ها را روی چوب‌لباسی با برچسب‌های رنگی برای هرروز از هفته قرار دهید. چوب‌لباسی بچه‌گانه‌ی کلیپس دار به لباس‌ها آسیبی نمی‌رساند، و همچنین همه لباس‌های کودک اعم از لباس‌زیر و رو را باهم  نگه می‌دارد.

حداقل یک ساعت قبل از فرزندانتان بیدار شوید. این به شما فرصت می‌دهد تا لباس بپوشید، چای یا قهوه بخورید و صبحانه را برای خانواده آماده کنید. هنگامی‌که بچه‌ها بیدار شدند می‌توانید روی آماده کردن و فرستادن آن‌ها به مدرسه تمرکز کنید.

توصیه ما این است که مقاله 10 دلیل خوب برای آموزش کودکان در خانه را هم مطالعه کنید.

کارهای خانگی را می‌توان مدیریت کرد

به‌محض اینکه بچه‌دار شدید بهتر است رؤیای دستیابی به یک‌خانه کاملاً تروتمیز و بی‌نقص را کنار بگذارید، حداقل تا وقتی‌که بچه‌هایتان به دانشگاه بروند. هنگامی‌که شما یک کار تمام‌وقت دارید، فرصت پیدا کردن برای تمیز کردن تمام خانه در یک نوبت دشوار خواهد بود. شما مجبورید یک اتاق را درآن‌واحد تمیز کنید.

بهتر کردن به‌هم‌ریختگی‌ها و بی‌نظمی‌ها به خانه کمک خواهد کرد تا نفسی راحت بکشد. به‌احتمال‌قوی، این به‌هم‌ریختگی‌ها بیشتر از خاک و یا گردوغبار روی ظاهر خانه تأثیر دارد.

از خانواده برای تمیز نگه‌داشتن منزل کمک بخواهید. بخشی از تمیزکاری‌ها را به کودکان محول کنید. بچه‌های کوچک از کمک کردن و مسئولیت داشتن لذت می‌برند. شما می‌توانید آب دادن به گیاهان، تغذیه حیوان خانگی، جمع‌آوری اسباب‌بازی‌ها و مرتب کردن تخت را به کودکان بسپارید. شما همچنین می‌توانید به آن‌ها بگویید هر چیزی را که برداشته سر جای خودش بگذارد و کاسه و قاشق خود را بعد از شام در ظرف‌شویی آشپزخانه قرار دهد.

شوهر شما همچنین می‌تواند کارها را برای شما در شب راحت‌تر کند. او می‌تواند شام بپزد و یا به بچه‌ها در انجام تکالیفشان کمک کند در این صورت شما می‌توانید ظرف‌های غذا را بشویید و یا کمد اتاق‌خواب را تمیز کنید.

انجام فعالیت‌های پاک‌سازی منزل برای مادر خسته‌کننده و استرس‌زا است. در صورت امکان، این کارها را به بیرون بسپارید و ماهانه هزینه‌اش را پرداخت کنید. بنابراین مادر می‌تواند وقتش را برای فعالیت‌های دیگر صرف کند مثل حضور در انجمن اولیا و مربیان فرزندش و یا یک سفر طولانی.

هرگز روابط عاشقانه‌تان را پشت گوش نیندازید

یک روز در تقویم را علامت بزنید تا با همسرتان برای شام قرار بگذارید. خوب برنامه‌ریزی کنید و کودکتان را به پرستار بسپارید تا واقعاً از این شب لذت ببرید. در صورت امکان، تعطیلات کوتاهی با همسرتان داشته باشید درحالی‌که کودکانتان در اردوگاه تابستانی سرگرم‌اند. اجازه ندهید مسائل اضافی  و مشکلات روزمره به رابطه عاشقانه شما راه پیدا کنند.

دوستانتان را دعوت کنید و با هم قرار بگذارید

قرار با دوستانCredit: s-media-cache-ak0.pinimg

روزهایی را که دختر بی‌خیالی بودید پشت سر گذاشته‌اید، اما این نباید جلوی شما را از خوش‌گذرانی با دوستانتان بگیرد. این برنامه برای مادران شاغل ناممکن به نظر می‌رسد اما مطمئن باشید از این فرصت قطعاً لذت خواهید برد. هنگامی‌که شما با دوستان خود به خرید یا کافه می‌روید، به شوهرتان بگویید در خانه بماند. دوستان تنش‌های زندگی شما را به دوش می‌کشند و احساس راحتی به شما دست می‌دهد.

نتیجه

یک مادر شاغل همه‌چیز و همه‌کس را قبل از خودش در اولویت قرار می‌دهد. این مهم است که شما به خودتان توجه کنید و مراقبت خودتان باشید. سعی کنید برای خودتان زمان شخصی در برنامه‌ریزی‌تان داشته باشید و کمال‌گرا بودن را متوقف کنید. انعطاف‌پذیر باشید، به گردش بروید حتی اگر هیچ برنامه‌ای برایش نریخته باشید. 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان