۱۰ دلیل خوب برای آموزش کودکان در خانه

آموزش در خانه بهتر است یا در مدرسه؟ این موضوع همچنان نیز مورد بحث قرار دارد. بااین‌حال دلایل خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد آموزش در منزل هم برای دانش‌آموز و هم برای والدین او مفید است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

آموزش در خانه بهتر است یا در مدرسه؟ این موضوع همچنان نیز مورد بحث قرار دارد. بااین‌حال دلایل خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد آموزش در منزل هم برای دانش‌آموز و هم برای والدین او مفید است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

انعطاف‌پذیری

شما می‌توانید در هر نوبت کاری به سر کار بروید (هرچند آموزش در منزل نیازمند این است که یکی از والدین دارای شغل تمام‌وقت نباشد). شما می‌توانید هر زمان که دوست دارید به مسافرت بروید. دانش‌آموز نیز هرگز نیازی به لحظه‌شماری برای رسیدن تعطیلات تابستان ندارد. آموزش در خانه عالی است!

عدم نیاز به بردن بچه‌ها به مدرسه

دیگر احتیاجی به بردن بچه‌ها به مدرسه نیست. به این معنی که خوابیدن و بیدار شدن برای لباس پوشاندن به بچه‌ها برای رفتن به مدرسه کاملاً منتفی شده و زمان آموزش به خود بچه‌ها بستگی دارد. به‌علاوه کودکان از حوادث مسیر خانه تا مدرسه نیز در امان می‌مانند. 15 مسیر خطرناک برای رسیدن به مدرسه می‌تواند شما را بیشتر با مزیت آموزش در خانه آشنا کند.

آموزش بر پایه علاقه‌ی کودک

این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل آموزش در خانه است که آن را از رفتن به مدرسه متمایز می‌کند. اگر ما چیزی را که دوست داشته باشیم بیاموزیم، آن را بهتر و مؤثرتر یاد خواهیم گرفت. به‌علاوه در این روش کودک نیازی به عجله برای آموزش و رساندن خود به سرعت کلاس ندارد.

آموزش در خانه

Credit: Pixabay

جدول زمانی شما مختص به خودتان است

شما لازم نیست تا از یک برنامه‌ی آموزشی ملی که به آن علاقه‌ای هم ندارید پیروی کنید. به‌علاوه شما قطعاً نیازی هم به برنامه‌های مدرسه ندارید. شما می‌توانید کودک خودتان را هدایت کرده و آموزش بهتر و مؤثرتری به او بدهید. اگر کودک شما پس از دیدن یک فیلم و یا مطالعه‌ی یک کتاب به چیزی علاقه‌مند شد، شما می‌توانید آن چیز را به او آموزش دهید. این کار شما می‌تواند منجر به یادگیری چیزهای فراوان دیگری نیز شود. به‌علاوه زمان یادگیری در دستان شما و کودکتان بوده و می‌توانید هر وقتی‌که علاقه‌مند به شروع آموزش هستید این کار را آغاز کنید.

مزیت آموزش انفرادی

ازآنجایی‌که آموزش انفرادی و رودررو بسیار موثر است، شانس موفقیت کودک شما افزایش می‌یابد. برخی از دانش‌آموزان در خانه می‌گویند بازده یادگیری آن‌ها در زمان دو ساعت به‌اندازه‌ی یک روز کامل در مدرسه است. به همین خاطر آن‌ها می‌توانند باقی روز را به کارهای موردعلاقه‌ی خود بپردازند.

مزیت پاسخگوی

کودکان در صورت ندانستن و یا متوجه نشدن یک موضوع، ترس کمتری از مطرح کردن آن با والدین خود دارند تا اینکه بخواهند دست خود را در کلاس درس بالا ببرند. بااین‌حال مراقب باشید که اگر کودکان شما دارای اختلاف سنی زیادی هستند، این موضوع می‌تواند به یک چالش تبدیل شود.

آموزش در خانه

Credit: Brownstock Inc/Alamy

تقویت اعتمادبه‌نفس

اگر کودک شما در برخی از دروس مشکل جدی دارد، اگر او در درسی ضعیف بوده، اما در درسی دیگر خیلی خوب است، شما می‌توانید آموزش را بر اساس نقاط قوت او دنبال کنید. این کار به اعتمادبه‌نفس او هم کمک می‌کند. مطلب دو قسمتی 30 نکته افزایش اعتماد به نفس که تا به حال نشنیده اید در بالا رفتن اعتمادبه‌نفس شما موثر است.

بهترین از هر دو جهان

اگر آموزش در منزل را آغاز کرده‌اید، شما هم می‌توانید بعدها و به‌مانند بسیاری از والدین، کودک خود را به سیستم آموزشی مدرسه بازگردانید. گاهی اوقات برخی از والدین احساس می‌کنند که رفتن به مدرسه برای بچه‌های آن‌ها کمی زود است. به همین خاطر آن‌ها آموزش را در منزل آغاز کرده و زمانی که بچه‌ها به سن مناسب رسیدند (مثلاً دبیرستان)، آن‌ها را به مدرسه می‌فرستند.

الزامات قانونی

فرستادن کودکان به مدرسه امری اجباری و قانونی است، اما شما می‌توانید امر آموزش را خود به عهده بگیرید. شما می‌توانید در ابتدا این کار را در منزل انجام دهید، اما اگر بخواهید بعد از رفتن آن‌ها به مدرسه این تصمیم را بگیرید، حتماً باید با مدیر مدرسه در مورد مسئله‌ی ثبت‌نام و آموزش صحبت کنید (مدرسه می‌تواند درخواست شما برای آموزش در منزل را نپذیرد). این موضوع بستگی به مدرسه و مراجع ذی‌صلاح دارد. متولیان امر آموزش ممکن است در این زمینه دخالت کرده و از شما دفاع کنند و یا حق را به مدرسه بدهند.

آموزش در خانه

Credit: Pixabay

حمایت از طریق شبکه‌های اجتماعی

جنبه‌ی اجتماعی آموزش در خانه همواره موردتوجه قرار گرفته است. بااین‌حال شما می‌توانید به گروه‌های محلی از والدینی که به‌مانند شما از آموزش در خانه برای کودکان خود استفاده می‌کنند بپیوندید. در برخی از زمینه‌ها، این کار به‌خوبی جواب می‌دهد، زیرا والدین تجربیات خود برای آموزش را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. گروه‌های آموزش خانگی می‌توانند اطلاعات بیشتری را با یکدیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر