تصاویر کم‌یاب از جوانی بازیگر مشهور مارلون براندو ۱۹۲۴ – ۱۹۴۰

مارلون براندو جونیور، ۳ آوریل سال ۱۹۲۴ در «اوماها» (Omaha) واقع در ایالت نبراسکا‌ی آمریکا متولد شد. او فرزند سوم خانواده‌ای بود که در آن پدر، یک تولیدکننده‌ی محصولات شیمیایی و مادر، یک بازیگر هالیوود بودند.

مارلون براندو جونیور، 3 آوریل سال 1924 در «اوماها» (Omaha) واقع در ایالت نبراسکا‌ی آمریکا متولد شد. او فرزند سوم خانواده‌ای بود که در آن پدر، یک تولیدکننده‌ی محصولات شیمیایی و مادر، یک بازیگر هالیوود بودند.

مارلون در کودکی مشکلاتی داشت؛ پدر و مادر او هر دو به الکل معتاد بودند. ممکن بود که مادرش برای چند روز ناپدید شود و در نهایت در می‌خانه‌ها پیدا می‌شد. پدرش او را کتک می‌زد و دائماً او را تحقیر می‌کرد.

مشکلات مارلون در خانه، به مدرسه هم کشیده شد. او معلمانش را اذیت می‌کرد، آتش‌سوزی به راه می‌انداخت و به اموال مدرسه آسیب می‌رساند. خراب کاری‌های او در نهایت باعث شد که از دبیرستان اخراج شود زیرا او موتور سیکلت خود را به مدرسه آورده بود و با آن، در راهروهای مدرسه ویراژ داده بود. 

کودکی مارلون براندو

این عکس مربوط به سال 1934 است وقتی که مارلون براندو در سن 10 سالگی به سر می‌برد

 

مارلون براندو درباره‌ی پدرش می‌گوید: «من از خون او بودم اما او، هیچ وقت از کارهای من راضی نبود و به من علاقه‌ای نشان نمی‌داد. او از این که به من بگوید بی‌عرضه هستم و نمی‌توانم هیچ کاری را درست انجام دهم لذت می‌برد. او عادت داشت که هر وقت مرا می‌بیند به من بگوید در آینده هیچ‌چیزی نخواهم شد.»

او یکی از تأثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینما است. بسیاری بهترین نقش او را پدرخوانده می‌دانند. این بازیگر آمریکایی در بین بسیاری از علاقه‌مندان به سینما و منتقدان به عنوان «بهترین بازیگر تاریخ سینما» شناخته می‌شود. آنچنان که خودش بیان کرده هرگز فکر نمی‌کرده در جهان سینما به چنین شهرتی برسد و می‌گوید:

همه چیز اتفاقی شد، اگر خوش شانس نمی‌بودم و بازیگر نمی‌شدم، معلوم نیست که قرار بود سر از کجا دربیاورم. احتمالاً یک شیاد و کلاهبردار می‌شدم. کلاهبردار خوبی می‌شدم.

او در دوران نوجوانی به اجبار پدر وارد آکادمی نظامی شد، ولی آن را نیمه تمام گذاشت. بعدها به آکادمی بازیگری استلا آدلر (زنی که تا کنون یکی از بزرگترین استادان بازیگری مخصوصاً در رشته تئاتر شناخته می‌شود.) رفت و سپس به تئاتر برادوی راه یافت. در واقع بیشتر بازیگران بزرگ هالیوود مدتی را در تئاتر برادوی خاک خورده‌اند. با نمایش تئاتری اتوبوسی به نام هوس که بعدها در فیلم آن را نیز نقش آفرینی کرد نامش سر زبانهاافتاد. همچنین بنا به گفته خودش نقدهایی که بعد از تئاتر اتوبوسی به نام هوس در روزنامه‌ها نوشته شد یکی از دلایلی هست که او در تمام عمر خود رابطهٔ خوبی با روزنامه‌ها و مجلات نداشت، روزنامه‌ها در مورد این نمایش که مارلون در آن نقش یک مرد بی‌احساس و وحشی خوی را بازی می‌کرد نوشته بودند که مارلون براندو در حقیقت شخصیت خود را در این نمایش به صحنه برده است. اون بعد از سه سال پیایی بازی در نمایش تئاتر اتوبوسی به نام هوس بالاخره قراردادهایی با کمپانی‌های سازنده فیلم نوشت و در اولین فیلم سینمایی اش به نام مردان که در آن نقش یک سرباز معلول را بازی می‌کرد ظاهر شد. او خیلی زودتر از هر کسی در جهان سینما راه خود را به سوی ترقی و شهرت باز کرد و طی سالها نقش آفرینی در مقابل دوربین همیشه به سلطان صحنه‌ها مشهور بود.

کودکی مارلون براندو

مارلون براندو در 2 سالگی؛ این عکس مربوط به سال 1926 است

خانواده مارلون براندو

مارلون براندو به همراه خواهرانش فرانسیس و ژاکلین؛ این عکس نیز مربوط به سن 2 سالگی مارلون است

خانواده مارلون براندو

مارلون براندو در سن 6 سالگی به همراه خواهرانش فرانسیس (چپ) و ژاکلین (راست)؛ عکس مربوط به سال 1930 است

کودکی مارلون براندو

مارلون براندو در سن 8 سالگی در ساحل؛ عکس مربوط به سال 1932 است

مارلون براندو می‌گوید: «وقتی دارم نقشی را در یک فیلم بازی می‌کنم و به سکانسی می‌رسم که در آن باید عصبانی باشم، پدرم را به یاد می‌آورم که داشت من را کتک می‌زد. این خاطره مرا بسیار عصبانی و آزرده خاطر می‌کند.»

کودکی مارلون براندو

مارلون براندوی 8 ساله به همراه یک اسب پا کوتاه؛ عکس در سال 1932 گرفته شده است

کودکی مارلون براندو

مارلون براندو در سن 8 سالگی با لباس کابویی که برای جشن هالویین خریده است

مارلون با وجود تمام مشکلاتش، توانست استعداد شگفت انگیزش را در تقلید ادا و اطوار دیگران پیشرفت دهد و به صورت ماهرانه‌ای از رفتار دوستان و اطرافیانش تقلید کند. او می‌توانست حرکات و صداهای معلمانش و حتی حیوانات را به خوبی تقلید کند. زمانی که دو خواهر بزرگ‌تر او، خانه را به مقصد نیویورک و مدرسه‌ی هنر و بازیگری ترک کردند، پدر مارلون او را به یک مدرسه‌ی نظامی فرستاد‌‌‌‌‌.

در این مدرسه‌ی نظامی بود که مارلون توانست استعداد عجیبش را در حرفه‌ی بازیگری نشان بدهد. او به کلاس‌های تئاتر این مدرسه می‌رفت و در آن‌ها به خوبی می‌درخشید. بعد از مدتی، مارلون تصمیم گرفت که مدرسه‌ی نظامی را رها کند و به دنبال آرزو‌هایش برود؛ البته او در آزمون عملی شرکت کرده بود و در این آزمون رد شد. بعد این، تصمیم گرفت که به نیویورک برود و شانسش را در حرفه‌ی بازیگری امتحان کند.

کودکی مارلون براندو

مارلون براندو در سن 11 سالگی، مشغول نوشتن مطلبی پشت میزش؛ عکس مربوط به سال 1935

نوجوانی مارلون براندو

مارلون براندو رد سن 16 سالگی، در لباس فرم مدرسه‌ی نظامی شاتوک (Shattuck)؛ عکس مربوط به سال 1940

اگر از این ماجرا لذت بردید میتوانید یک سری هم به " 14 بازیگر که مجبور به تغییر وزن شدید برای ایفای نقش در فیلم ها شدند [قسمت اول]" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان