ماسک صورت برای کل ایام هفته

سوالی که همه ما از متخصصان آرایش، متخصصان پوست و سلبریتی‌ها داریم این است که چه چیزی باعث تغییر پوستشان شده است؟ و در اغلب موارد هم پاسخشان استفاده از انواع کرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب است

سوالی که همه ما از متخصصان آرایش، متخصصان پوست و سلبریتی‌ها داریم این است که چه چیزی باعث تغییر پوستشان شده است؟ و در اغلب موارد هم پاسخشان استفاده از انواع کرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب است. مطمئنا مزیت استفاده از ماسک صورت به طور روزانه بر کسی پوشیده نیست و کسانی که روزهای خاصی را به ماسک زدن اختصاص می‌دهند مطمئنا از این روش استقبال خواهند کرد. همچنین بسیاری از کسانی که از این روش یعنی ماسک هر روزه استفاده کرده‌اند، می‌گویند که از این روش راضی هستند زیرا نیازی نیست هزینه زیادی را به خرید محصولات مراقبت از پوست اختصاص دهند. همچنین می‌توانند بسته به نوع ماسکی که استفاده می‌کنند، هنگامی که پشت کامپیوتر نشسته‌اند، در حال سفر کردن هستند، تلویزیون تماشا می‌کنند یا حتی زمانی که ورزش می‌کنند روی صورتشان ماسک بگذارند و بسیاری از مشکلات پوستیشان را برطرف کنند.

اگر به مدت 1 هفته انواع سرم‌ها و محصولات آرایشی را کنار گذاشته و از ماسک خاک رس و مرطوب کننده استفاده کنید، مشاهده خواهید کرد که مقدار جوش‌ها کمتر شده و پوستتان نرم‌تر خواهد شد. بنابراین به جای اینکه به یک برنامه ثابت و روتین پایبند باشید می‌توانید هر روز هفته از یک نوع ماسک برای صورت خود استفاد کنید و نتیجه بهتری بگیرید. اما این موضوع را هم در خاطر داشته باشید که هر نوع ماسکی برای استفاده روزانه مناسب نیست. و باید از نوع ماسکی که استفاده می‌کنید آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید روغن‌های طبیعی و مورد نیاز پوست را به آن برسانید.

ماسک صوتCredit: Top10inaction

متخصصان پوست توصیه می‌کنند که ماسک صورت را با انواع سرم‌ها و کرم‌ها مخلوط نکنید. زیرا اگر اطلاع کافی درباره موادی که باهم ترکیب می‌شوند نداشته باشید، ریسک ابتلا به انواع التهاب‌های پوستی را زیاد خواهید کرد و دلیلش هم این است که بعضی از مواد اولیه نباید باهم ترکیب شوند. اما این به این معنا نیست که نمی‌توانید به طور روزانه ماسک به صورتتان بزنید بلکه باید با کمی تلاش دریابید که بهتر است از چه محصولاتی روی ماسک صورت خود استفاده کنید. مثلا اگر بعد از گذاشتن ماسک نیاز هست که صورتتان را مرطوب کنید می‌توانید از یک لوسیون ابتدایی و ساده به جای محصولاتی که دارای مواد تشکیل دهنده فعال هستند استفاده کنید. فقط کافیست این کار را به مدت 1 یا 2 انجام دهید تا متوجه شوید چه محصولاتی برای پوست شما سازگار هستند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با انواع ماسک‌ها و نکاتی که در مورد هرکدام باید بدانید بیشتر آشنا شوید.   

 

دوشنبه: آبرسانی و تسکین دادن

ماسک صوتCredit: Refinery29

به یاد داشته باشید که قبل از اعمال هر نوع ماسکی باید ابتدا پوست خود راکاملا تمیز کنید تا مواد مغذی داخل ماسک، روی چربی، روغن و آلودگی‌های پوست قرار نگیرند. زمانی که صورتتان آماده شد باید اولین لایه از ماسک را روی صورت بزنید. اگر فکر می‌کنید روز پر مشغله و سختی را پیش رو دارید استفاده از این ماسک عالی است زیرا پوست را آبرسانی کرده و تسکین می‌دهد. پیشنهاد متخصصان استفاده از ماسک صورت هیدروژل است زیرا برای مدت زمان زیادی روی پوست باقی مانده و نتیجه فوق‌العاده‌ای روی پوست دارد. این ماسک سرشار از مواد مرطوب کننده مانند نیاسنامید و روغن دانه جوجوبا است. پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده آن را درون یخچال بگذارید تا پوستتان را خنک کند. 

 

سه‌شنبه: لایه برداری

ماسک صوتCredit: Refinery29

همانطور که پیش‌تر هم گفتیم بسیاری از متخصصان مخالف استفاده از یک نوع ماسک در ایام هفته هستند. بنابراین روز سه‌شنبه به دنبال ماسک‌های لایه بردار باشید. این ماسک لایه بالایی پوست یعنی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. این ماسک‌ها حاوی آنزیم‌های طبیعی (مانند عصاره آناناس) و اسید (اسید سیتریک لیمو، اسید هیالورونیک، و اسید سالیسیلیک) بوده و پوست شما را به آرامی لایه برداری کرده و آبرسانی می‌کنند.

 

چهارشنبه: تقویت آنتی‌اکسیدان و آرامش بخشی به پوست

ماسک صوتCredit: Refinery29

در این روز می‌توانید از ماسکی استفاده کنید که از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و خرابی‌های طول هفته را درمان می‌کند. این ماسک طلایی حاوی عسل مرطوب کننده، آمینو اسید و آنتی‌اکسیدان غنی است. بهترین قسمت استفاده از این ماسک این است که همزمان که آن را روی صورتتان می‌زنید، پوستتان را گرم می‌کند و ایده‌آل ترین راه برای از بین بردن خستگی یک روز سخت کاری است.

 

پنجشنبه: آبرسانی شبانه

ماسک صوتCredit: Refinery29

پنجشنبه شب و قبل از اینکه هفته به آخر برسد از یک ماسک شبانه استفاده کنید تا پوستتان را حسابی آبرسانی کنید. زمانی که بدن در خواب عمیق است، متابولیسم یا سوخت و ساز پوست بالا رفته و بازسازی و ترمیم سلول‌ها انجام می‌شود. بنابراین ماسک‌های شبانه برای بازسازی پوست در طول شب عالی هستند. زیرا پوست بدون از دست دادن رطوبت خودش را ترمیم می‌کند. 

 

جمعه: حتی رطوبت بیشتر

ماسک صوتCredit: Refinery29

جمعه شب با رطوبت رسانی بیشتر پوستتان را شاداب و تازه کنید. می‌توانید از ماسک‌هایی که حاوی سرم ترمیم شبانه هستند استفاده کنید. این نوع ماسک‌ها حاوی اسید هیالورونیک برای آبرسانی و شاداب کردن پوست هستند.

 

اولین پیشنهاد برای شنبه: بازیابی

ماسک صوتCredit: Refinery29

در این روز از هفته ممکن است بیشتر از هر روز دیگری احساس خستگی و کسالت کنید و بیشتر آن به دلیل خشک شدگی است. بنابراین استفاده از ماسک‌های مرطوب کننده پیشنهاد خوبی برای برقرار کردن تعادل است. همچنین می‌توانید از ماسک‌های حاوی جینسینگ برای از بین بردن کسالت و خستگی صورت خود استفاده کنید.

 

دومین پیشنهاد برای شنبه: روشن کردن پوست

ماسک صوتCredit: Refinery29

اگر صورتتان مستعد جوش زدن است به دنبال ماسک‌های روشن کننده پوست باشید می‌توانید از ماسک‌های خاک رس که حاوی مواد معدنی، از بین برنده باکتری و سرشار از ویتامین C هستند استفاده کنید. این نوع ماسک‌ها پوست را پاکسازی و روشن می‌کنند.
حواستان باشد که از ماسک‌های حاوی گل و لای زیاد استفاده نکنید زیرا گردش خون را بالا برده، آلودگی و کثیفی را بیرون کشیده و پوست را خشک می‌کند اما ممکن است پوست را بیش از اندازه خشک کرده و کلاژن پوست را از بین ببرند. این نوع ماسک‌ها برای پوست‌های چرب عالی هستند اما اگر پوستتان خشک و حساس است باید استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید.

 

یکشنبه: آبرسانی و حجم دادن

ماسک صوتCredit: Refinery29

پیشنهاد ما برای روز یکشنبه استفاده از ماسک آبرسان است. می‌توانید از ماسک‌های آبرسان حاوی اسید هیالورونیک و سرامیدها استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را داخل یخچال گذاشته و هنگام استفاده پوستتان را خنک کنید. اگر چشمانتان پف کرده است و زیر آن حلقه‌های گود رفتگی وجود دارد می‌توانید با استفاده از اسید هیالورونیک و سرامیدها، آن‌ها را کمی حجم دهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان