عادت‌های شبانه‌ای که شما را برای داشتن یک روز خوب آماده می‌کند [قسمت دوم/پایانی]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که ۱۲ عادت شبانه؛ شامل روال هر شب شما برای داشتن روزی موفق، بهترین روش را برای آماده کردن خودتان در شب برای فردا صبح توضیح می‌دهد. این کار با انجام صحیح عادات شبانه صورت می‌گیرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

همانطور که به یاد دارید گفتیم که 12 عادت شبانه؛ شامل روال هر شب شما برای داشتن روزی موفق، بهترین روش را برای آماده کردن خودتان در شب برای فردا صبح توضیح می‌دهد. این کار با انجام صحیح عادات شبانه صورت می‌گیرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

3- قبل از خواب از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.

دو تا سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. اگر در خواب دچار مشکل هستید ممکن است این مسئله دلیل اصلی آن باشد.

 

4- امروز را آن‌گونه که بود بپذیرید.

 در یک لحظه به خود بگویید که بهترین کار را انجام داده و در مورد آن احساس خوبی دارید. بسیاری از مردم تمایل دارند که مسئولیت و کارهای خودشان را به روز بعد موکول کنند و بنابراین نمی‌توانند به چیزی بیشتر از آنچه در گذشته داشته‌اند دست یابند پس شما سعی کنید این‌گونه نباشید.

 

5- افکار منفی را از خود دور کنید.

همه مشکلات را پشت سر خود قرار دهید، همه افکار در مورد کار، افکار منفی، پشیمانی و تردید درباره امروزتان. تمرکز بر روی این مسائل شما را از خواب محروم می‌کند و فکرتان را برای مدت طولانی آشفته می‌کند. شما واقعا نمی‌توانید چیزی را از گذشته تغییر دهید. خبر خوب این است که شما اگر بخواهید می‌توانید فردی مثبت و مولد باشید و این به شما اجازه می‌دهد که در یکی از عادات شبانه موفق باشید.

 

6- عدم استفاده از دستگاهای دیجیتال قبل از خواب.

دستگاه‌های دیجیتال را از خودتان دور کنید. مطمئن شوید که در طول شب از دستگاه‌های دیجیتال استفاده نمی‌کنید، حداقل 30 دقیقه پایانی روز را. من میدانم که برای بیشتر مردم بستن لپ تاب بخصوص کسانی که از خانه کارهایشان را انجام می‌دهند و یا کنار گذاشتن تلفن همراهشان سخت است؛ اما این بهترین کاری است که شما می‌توانید انجام دهید.

 

7- با خواندن یک کتاب به خواب بروید.

کتاب خواندن

 Credit: Thebachelorguide

شروع به خواندن کنید تا خوابتان ببرد. اگر به سختی خوابتان می‌برد این کار می‌تواند یکی از عادت‌های شبانه شما باشد. این کار نه تنها باعث بازگرداندن عادت مطالعه به شما می‌شود، بلکه باعث می‌شود که شما چیزهای جدیدی یاد بگیرید و یا ایده‌های جدیدی را دریافت کنید. داستانی یا غیر داستانی، کتاب شما را پس از مدتی شدیدا خواب آلود می‌کند.

 

8- تفکر.

 عادت‌ها و هدف‌های جدید، اینکه چرا عادت‌ها مهم هستند و اینکه عادت‌هایی که نداریم را از کجا باید شروع کنیم. این ممکن است همه آن چیزی که باید، نباشد اما حداقل آن را امتحان کنید تا مزایای مدیتیشن قبل از خواب و تاثیر آن بر سلامت ذهن و زندگی‌تان را لمس کنید. همچنان که بسیاری از مردم موفق آن را انجام می‌دهند. آن‌ها می‌گویند که این عادت به خالی کردن ذهنشان کمک می‌کند، نگرانی‌ها را از ذهنشان دور می‌کند و به آنان اجازه می‌دهد که در لحظه زندگی کنند. همچنین بر غرور و کارایی‌تان در طول روز تاثیر مثبت دارد و باعث می‌شود به خودتان افتخار کنید. در عرض 15 دقیقه بخواب می‌روید و تمام فردا را فرصت دارید که تفکراتتان را عملی کنید.

 

9- رعایت بهداشت قبل از خواب.

نخ دندان بکشید، مسواک بزنید، دوش بگیرید، صورتتان را بشویید و خشک کنید و هر کاری که جزو عادات بهداشتی شبانه شما است را انجام دهید.

 

10- لباس‌هایتان را برای فردا آماده کنید.

این عمل را هم جزو عادات شبانه‌تان قرار دهید و همه چیز را برای صبح روز بعد آماده کنید. شما می‌توانید هر چیز دیگری که نیاز دارید را هم آماده کنید در نتیجه دیگر نیازی به عجله کردن ندارید.

 

11- تنظیم ساعت برای بیدار شدن.

بیدار شدن

Credit: Thebachelorguide

ساعت را تنظیم کنید و آن را در سمت دیگر اتاق قرار دهید. این عادت به شما کمک می‌کند که زودتر بلند شوید.

 

12- داشتن امید و هیجان برای فردا 

بخوابید و درباره فردا هیجان داشته باشید. این یکی از راه‌های طبیعی و موثر در بیدار شدنتان زودتر از آنچه مجبور هستید است. فقط به اتفاقاتی که ممکن است فردا روی دهد و فرصت‌هایی که ممکن است به دست آورید و یا درهای جدیدی که ممکن است به روی شما باز شود فکر کنید. به این ترتیب ممکن است بهره‌وری شما دو برابر شده و نتایجی بیشتر از آنچه فکر می‌کردید در یک روز به دست آورید، افراد جدیدی را ملاقات کنید، یک تصمیم جدی بگیرید و تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید و این می‌تواند همه آنچه که ممکن است در صبح اتفاق بیفتد، باشد؛ بنابراین خوشحال باشید. به این ترتیب شما با خلق و خوی بد بیدار نمی‌شوید، بلکه با چهره‌ای خندان و رضایت قلبی بلند می‌شوید.

قسمت اول همین مقاله را می‌توانید در «عادت‌های شبانه‌ای که شما را برای داشتن یک روز خوب آماده می‌کند» ببینید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر