الفبای مراقبت از پوست – Q برای کورستین [قسمت هجدهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

این قسمت الفبای مراقبت از پوست به معرفی رتینول یا همان ویتامین آ می‌پردازد که کاربرد زیادی در تولید محصولات مراقبت از پوست دارد. اگر شما هم از ویتامین آ برای مراقبت از پوست‌تان استفاده می‌کنید، این مطلب را بخوانید تا رتینول و مزایایش را بشناسید.

فواید ویتامین آ برای پوست صورت

رتینول چیست؟

رتینول (Retinol) رتینوئیک اسید و پرو رتینولز همگی اشکال مختلف ویتامین A هستند که در صنعت مراقبت از پوست استفاده می شوند. رتینول به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شود اما امکان تولید شیمیایی آن هم وجود دارد. 

رتینول چه کاربردهایی دارد؟

رتینول بخاطر خواص ترمیم کنندگی در تولید محصولا مراقبت از پوست استفاده می‌شود. در بین سه شکل ویتامین آ که در بالا نام بردیم، رتینوئیک اسید از همه قوی‌تر است و فقط در محصولات درمانی استفاده می‌شود. رتینول از لحاظ قدرت و تاثیرگذاری در رتبه دوم قرار دارد و در حصولات مراقبتی و آرایشی استفاده می‌شود و پرو رتینولز هم ضعیف‌ترین شکل آن است. رتینول ارتباط بین سلولی را تقویت می‌کند که باعث بهبود وضعیت کلی پوست و افزایش تولید کولاژن می‌شود.

رتینول چه فواید و مضراتی دارد؟

رتینول به خاطر توانایی مقابله با چند شکل پوستی به صورت همزمان، یک عامل ضدپیری قوی محسوب می‌شود (مثل پپتیدها و نیاسین آمید). تحقیقات نشان داده اشکال مختلف ویتامین آ منافذ پوست را می‌بندند، نقاط تیره را کاهش می‌دهند، چین و چروک‌ها را رفع می‌کنند و بافت پوست را بهبود می‌بخشند. همه این فواید ناشی از تاثیرگذاری مستقیم رتینول روی سلول‌های پوستی است. نکته‌ای که باید هنگام خرید محصولات حاوی رتینول در نظر داشته باشید، نحوه بسته‌بندی آنهاست. رتینول در معرض نور و هوا خواصش را از دست می‌دهد و به همین خاطر نباید در ظرف‌های شفاف و بدون در نگه‌داری شود. یکی از مضرات بالقوه رتینول، امکان سوزش و پوسته شدن در اثر مواد موثره موجود در آن است. به همین خاطر بهتر است استفاده از محصولات پوستی رتینول را از شب آغاز کنید و وقتی پوست به آن عادت کرد، سراغ استفاده روزانه محصولات قوی‌تر بروید. 

رتینول در کدام محصولات موجود است؟

رتینول معمولاً در محصولات پوستی یافت می‌شود که باید روی پوست بمانند. وقتی محصولات حاوی رتینول را می‌خرید به درصد و شکل ویتامین آ دقت کنید. در ضمن رتینول در تولید محصولات آرایشی هم استفاده می‌شود. 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان