با پوست‌ های چرب چگونه باید رفتار کنیم

اگر شما هم پوست صورتتان چرب است حتما می‌دانید که باید آن را مدام تحت مراقبت داشته باشید و برای جلوگیری از براق شدنش به طور دائم از پنکیک یا دیگر لوازم آرایشی استفاده کنید و انجام این کار می‌تواند تا حدودی آزار دهنده باشد

اگر شما هم پوست صورتتان چرب است حتما می‌دانید که باید آن را مدام تحت مراقبت داشته باشید و برای جلوگیری از براق شدنش به طور دائم از پنکیک یا دیگر لوازم آرایشی استفاده کنید و انجام این کار می‌تواند تا حدودی آزار دهنده باشد. داشتن آرایش براق و مرطوب جذاب است اما زمانی که با چربی صورت مخلوط شود و ظاهر روغنی پیدا کند جذابیت خودش را از دست می‌دهد. همانند موهای چرب، برای این نوع پوست‌ها نیز راه‌هایی وجود دارد که به کمک آن پوستتان روغن کمتری تولید می‌کند. استفاده از دستمال‌های مخصوص جذب روغن پوست این مشکل را موقتا برطرف می‌کنند اما آن را به طور کامل از بین نمی‌برند. متخصصان پوست می‌گویند کلید حل این مشکل این است که محصولاتی که برای پوستتان استفاده می‌کنید باید حاوی یکسری مواد تشکیل دهنده خاص باشند و همچنین باید رژیم غذاییتان را کمی بهبود ببخشید. شاید وجود لکه‌های روغن آزار دهنده نباشد اما دلیل تولید آن‌ها توسط پوست کمی نگران کننده است زیرا متخصصان پوست معتقدند روغنی که از پوست صورت خارج می‌شود در واقع همان روغنی است که کارکردی در بدن نداشته و وجود آن در داخل بدن بی‌ارزش بوده است و بنابراین از راه پوست خارج می‌شود. روغن خارج شده باعث التهاب پوست و در نتیجه بروز جوش، درماتیت سبورئیک (ضایعات پوستی قرمز و ملتهب)، درماتیت اطراف دهان (اگزمای دور دهان) و هیپرپیگمانتاسیون (لکه‌های تیره) می‌شود. به یاد داشته باشید که تمام درمان‌های پوستی برای نشان دادن نتیجه مطلوب به چند هفته زمان نیاز دارند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا 6 راه برای رفتار با پوست‌های چرب را باهم بخوانیم.

پوست چرب
Credit: Beautyheaven

1- از راه‌های متفاوت پوستتان را مرطوب کنید

بعضی از افراد به طور ارثی دارای پوست چرب هستند اما برخی دیگر دارای پوست نامتعادل و یا ترکیبی هستند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تعادل آب و روغن در بدن در نتیجه استفاده از محصولات نامناسب به هم بخورد. زمانی که فرآیند طبیعی رطوبت سازی و بازسازی کند می‌شود، پوست شروع به تولید چربی می‌کند تا کمبود رطوبت خود را از این طریق جبران کند. بنابراین فعال کردن فرآیندهای طبیعی پوست، غدد چربی را آرام کرده و میزان تولید روغن را کاهش می‌دهد. اما متخصصان پوست استفاده از سرم را به جای مرطوب کننده پیشنهاد می‌کنند زیرا استفاده از مرطوب کننده‌ها باعث می‌شود تا لایه مرده نتواند از روی پوست خارج شود. و همین امر باعث بسته شدن منافذ و بروز جوش‌ های سر سیاه می‌شود.

2- پوستتان را بیدار کنید

استفاده از مشتقات ویتامین A یعنی همان رتینول‌ها کلید بیدار کردن پوست هستند. آن ها کارکرد سلول‌ها را شبیه سازی کرده، حجم تولیدشان را بالا برده و عملکرد پوست را بهبود می‌بخشند. همچنین این مواد ضد پیری نیز هستند. متخصصان پوست بر این باورند که خانم‌هایی که در دهه‌های 30 و 40 سالگی هستند میزان تولید روغن پوستشان بالا می‌رود بنابراین باید از محصولات ترکیبی دارای خاصیت ضد پیری و درمان پوست چرب استفاده کنند.

3- نسبت به مواد تشکیل دهنده محصولات آگاهی داشته باشید

زمانی که صحبت از مقابله با پوست چرب به میان می‌آید باید از یکسری محصولات با مواد تشکیل دهنده خاص استفاده کنید. برای کنترل کردن روغن تولید شده در پوست می‌توانید از محصولاتی که حاوی مواد فعال مانند سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید هستند استفاده کنید. برخی محصولات پاکسازی کننده پوست از سالیسیلیک اسید تشکیل شده‌اند که برای این منظور بسیار مناسب هستند.

سالیسیلیک اسید روغن اضافی پوست را از بین برده و پوست را به آرامی لایه برداری می‌کند و در نتیجه باکتری‌های موجود در منافذ پوست را نیز از بین می‌برد. این محصولات روغن پوست را از بین برده و همچنین از بروز جوش جلوگیری می‌کنند.

تونرCredit: Fashionisers

4- از تونر استفاده کنید

حتی اگر صورتتان جوش نداشته باشد، استفاده از تونرهای مخصوص برای پوست‌های مستعد آکنه می‌تواند پوست شما را کاملا بدون روغن و مات نشان دهد زیرا طبق گفته متخصصان پوست این محصولات برای از بین بردن چربی و آلودگی موجود در منافذ طراحی شده‌اند و به همین خاطر برای پوست‌های چرب عالی هستند. از تونرهایی دارای پی اچ متعادل استفاده کنید تا بدون ساییدن پوستتان چربی اضافی آن را از بین ببرد.

ماسک گوگرد
Credit: iStock

5- از ماسک گوگرد استفاده کنید

استفاده از ماسک صورت مناسب می‌تواند مشکلات پوستی را از بین ببرد. طبق گفته متخصصان زیبایی، ماسک‌های حاوی گوگرد درخشش پوست را کاهش می‌دهند. گوگرد روغن را جذب کرده و همچنین دارای خواص ضد باکتری است. می‌توانید قبل از آرایش کردن یک لایه نازک از آن را روی پوست خود بزنید تا روغن پوستتان را جذب کند.

محصول مرتبط: تونر پاک کننده پوست اوسرین مدل Dermo Purifyer حجم 200 میل

کربوهیدرات

Credit: Urbanwired

6- از خوردن غذاهای پرکربوهیدرات بپرهیزید

اخیرا مطالعات جدیدی در رابطه با پیدا کردن ارتباط بین غذاهای پرکربوهیدرات و افزایش سموم بدن صورت گرفته است. بنابراین متخصصان پوست به بیمارانی که دارای پوست بسیار چرب و صورت پر از جوش هستند توصیه می‌کنند که از خوردن غذاهای پر کالری بپرهیزند و رژیم غذاییشان را تحت نظر داشته باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان