برای پیشگیری از ابتلا به دیابت از این مواد غذایی استفاده کنید

دیابت یک بیماری مرگبار است؛ به عبارت دقیق‌تر دیابت کشنده‌تر از سرطان سینه و ایدز است

دیابت یک بیماری مرگبار است؛ به عبارت دقیق‌تر دیابت کشنده‌تر از سرطان سینه و ایدز است. دو نوع دیابت نوع 1 و نوع دو وجود دارد. دیابت نوع 1 هنگامی بروز می‌کند که سیستم ایمنی بدن به لوزالمعده که محل تولید انسولین است حمله می‌کند. بدون انسولین گلوکز نمی‌تواند وارد سلول‌ها شده و در جریان خون تجمع می‌کند. در دیابت نوع 2 افراد مبتلا قادر به ساخت انسولین در بدن خود هستند اما میزان آن کافی نیست. تنظیم میزان قند خون یکی از مهم‌ترین نکات در بیماری دیابت است و یکی دیگر از موارد مهم ورزش منظم است. با بنیتا همراه باشید تا در این مطلب به شش ماده مهم غذایی که در پیشگیری از دیابت موثر هستند بپردازیم؛

1- برگ سبز سبزیجات

کنترل دیابت

در هنگام استفاده از سبزیجات در نظر داشته باشید که سبزیجات دارای برگ تیره بهتر هستند. این نوع سبزیجات دارای کربوهیدرات کم و سرشار از مواد مغذی هستند. در افرادی که از سبزیجات دارای برگ تیره استفاده می‌کنند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم 14 درصد کمتر است. شما در انتخاب کلم پیچ، کلم بروکسل، اسفناج، کلم بروکلی، آزاد هستید. بعضی افراد این نوع سبزیجات را دوست ندارند یک پیشنهاد خوب و مناسب به این افراد امتحان طعم آناناس است.

2- برنج قهوه‌ای

کنترل دیابت

برنج قهوه‌ای بسیار سالم است؛ بسیار سالم‌تر از نوع سفیدش که به دلیل عدم تشکیل پوسته خارجی، فاقد بسیاری از مواد مغذی است. هنگامی‌که ما از دیابت صحبت می‌کنیم انتخاب برنج قهوه‌ای ما را به سمت کاهش سطح گلوکز هدایت می‌کند.

3- سیب زمینی شیرین

کنترل دیابت

سیب زمینی شیرین یک بسته کامل مواد مغذی است؛ کربوهیدرات موجود در این نوع سیب زمینی کمتر از نوع سفید آن است. این ویژگی مانع افزایش قند خون شما بعد از هر وعده غذایی خواهد شد. سیب زمینی شیرین همچنین سطح قند خون را در میزان مطلوب نگه می‌دارد. انجمن دیابت آمریکا اذعان می‌کند که سیب زمینی شیرین یک غذای فوق‌العاده برای مبتلایان به دیابت است. این ماده همچنین با افزایش سطح ایمنی بدن از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری خواهد کرد.

4- تخم مرغ

کنترل دیابت

مواد مغذی موجود در تخم مرغ، سوخت و ساز گلوکز را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با مصرف حداقل 4 عدد تخم مرغ در هفته احتمال ابتلا شما به دیابت نوع 2 حدود 38 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. هنگام تهیه نیمرو به آن آب اضافه کرده و در تابه به هم بزنید. آب در هنگام پخت تبخیر می‌شود؛ جالب اینجا است در حالی که با خوردن تخم مرغ می‌توان از ابتلا به دیابت جلوگیری کرد اما افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف آن خودداری کنند.

5- جو دوسر پرک

کنترل دیابت

شما یک انتخاب از جو دوسر و نوع پرک شده آن دارید. با این‌حال جو پرک شده حاوی یک شاخص پایین از قند خون است که هنگامی‌که درباره دیابت صحبت می‌کنیم مهم است. این بدین معنی است که جو پرک شده در زمان کمتری هضم شده و درنتیجه تاثیر کمتری بر افزایش قند خون دارد. نکته مهم در هنگام خرید جو پرک عدم استفاده از مواد نگه‌دارنده، شکر و طعم دهنده‌ها هست.

6- کدو مسما

کنترل دیابت

خوردن کدو مسما و غذاهای گیاهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و چاقی را کاهش می‌دهد. اگر شما دنبال یک راه درست برای حفظ سلامتی خود هستید کره کدو مسما را انتخاب کنید که دارای شاخص قند خون پایین است. کره کدو مسما همچنین دارای خاصیت انرژی‌زایی، کاهش وزن و داشتن پوست سالم است. از دیگر مواد مفید می‌توان به کدو تنبل، رشته فرنگی و بلوط اشاره کرد.
لازم به ذکر است برای پیشگیری از دیابت و سایر بیماری‌ها از یک رژیم غذائی صحیح و متنوع استفاده کنید.

می‌توانید یک سری هم به «بررسی بیماری دیابت نوع 2 [قسمت سوم/پایانی]» بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان