۱۸ کاربرد عالی پودر بچه

پودر بچه محصولی مطمئن است که برای سراسر خانه مفید است، از خوشبو نگه داشتن حیوانات خانگی تا پاک کردن لکه‌ها از رویلباس‌های مورد علاقه‌تان! خبر خوش این است که پودر بچه نسبتاً ارزان است. شما می‌توانید بسیاری از محصولات گران را با این پودر جایگزین کنید و باز هم همه چیز را به خوبی انجام دهید. با بنیتا همراه باشید.

پودر بچه محصولی مطمئن است که برای سراسر خانه مفید است، از خوشبو نگه داشتن حیوانات خانگی تا پاک کردن لکه‌ها از رویلباس‌های مورد علاقه‌تان! خبر خوش این است که پودر بچه نسبتاً ارزان است. شما می‌توانید بسیاری از محصولات گران را با این پودر جایگزین کنید و باز هم همه چیز را به خوبی انجام دهید. با بنیتا همراه باشید.

چه کسی از بوی پودر بچه بدش می‌آید؟ اما، باز هم بوی آن بهترین دلیل برای استفاده از آن نیست نیست. واقعاً پودر بچه کاربردهای زیادی دارد که شما احتمالاً هرگز به آن فکر هم نکرده‌اید. ما 20 مورد از بهترین و مؤثرترین راه‌هایی که شما می‌توانید از پودر بچه در زندگی روزمره‌تاناستفاده کنید را جمع آوری کرده‌ایم.

دفعه‌ی بعدی که برای خرید به بازار رفتید، پودر بچه هم بگیرید. ما روش‌های شگفت انگیزی را به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید آن‌ها را به خوبی مورد استفاده قرار دهید.

 

1- با پودر بچه شامپوی خشک درست کنید

 

 

شامپوی خشک

استفاده از پودر بچه به عنوان یک شامپوی خشک عالی است. فقط آن را کم‌کم روی شانه‌هایتان بپاشید و سپس، شانه را از میان موهایتان به سمت ریشه بکشید. این پودر روغن و چربی را پاک می‌کند و ظاهری تازه و شسته شده به موهایتان می‌دهد. به علاوه، بوی خوبی هم از موهایتان استشمام می‌شود. این روش برای موهای بور(یا خاکستری) واقعاً خوب است. اگر شما سبزه هستید، قبل از شانه کردن کمی پودر کاکائو به پودر بچه اضافه کنید. اگر هم موهای قرمزی دارید می‌توانید کمی دارچین اضافه کنید. پودر بچه نه تنها ظاهری عالی به موهایتان می‌دهد، بلکه بوی آن را شگفت انگیز می‌کند و تا حمام بعدی همین‌گونه خواهد ماند. 

 

2- پودر بچه را به عنوان شامپوی حیوان خانگی‌تان استفاده کنید

کاربرد پودر بچه نه تنها به عنوان یک شامپوی خشک برای انسان است، بلکه برای حیوانات خانگی مودار هم بسیار کارآمد است. اگر نمی‌خواهید حیوان خانگی‌تان را حمام کنید و یا فقط می‌خواهید کمی او را تر و تازه کنید، دو مشت از پودر بچه را (بستگی به اندازه‌ی سگ یا گربه‌تان دارد)روی موهای آن بمالید. بگذارید چند دقیقه روی آن بماند و سپس موهایش را برس بکشید. این کار نه تنها چربی را از بین می‌برد و ظاهری تازه شسته شده را به آن می‌دهد، بلکه چنان بوی خوشایندی به او می‌دهد که حتی اگر تمام روز را هم بازی کند دیگر آن بوی بد قدیمی را نخواهد داشت! علاوه بر این، سگ‌ها شامپوی خشک را به داشتن حمامی تمام و کمال ترجیح می‌دهند.

 

3- با پودر بچه شن و ماسه را پاک کنید

اگر شما آن‌قدر خوش شانس هستید که تابستان به کنار ساحل بروید، حتما با خود پودر بچه همراه داشته باشید. پس از اینکه روز خود را در ساحل گذراندید این پودر به شما کمک می‌کند تا شن و ماسه‌ای که روی لباس و ماشینتان است و یا به خانه‌تان راه یافته را از بین ببرید. فقط کافی است کمی از پودر را روی کسی که بدن و لباسش پر از شن و ماسه شده، بپاشید. پودر بچه پاک کردن شن و ماسه را بسیار آسان خواهد کرد و شما به راحتی می‌توانید سوار ماشین و یا وارد اتاق نشیمن شوید.

 

4- با پودر بچه لکه‌ی روغن و چربی را پاک کنید

پودر بچه با از بین بردن لکه‌های چربی، لباس‌های مورد علاقه‌تان را نو می‌کند. اگر لباستان چرب شد، فقط کمی از پودر را روی لباس بریزید و بعد آن را با آب نم‌دار کنید. مالیدن پودر به روی لکه واقعاً مؤثر است و پس از آن لباس را بتکانید و یا برس بکشید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که تمام چربی پاک شود و پس از آن لباس را به طور معمول بشورید. پودر بچه چربی را از لباس می‌زداید و لکه‌های تند و زننده را محو می‌کند.

 

5- پودر بچه به پوست خشک لطافت می‌بخشد

پوست لطیف

پودر بچه می‌تواند برای کمک به لطافت پوست خشک، شبیه به یک مرطوب کننده عمل کند. اگر شما بخش‌های زبری در پا، آرنج، یا هر جای دیگری از بدنتان دارید، فقط کافی است که کمی از پودر بچه را بر روی آن بمالید. با این که پودر بچه رطوبت را از بین می‌برد، اما برای کمک به نرمی، صافی و لطافت پوست هم بسیار مؤثر است. این یک راه حل عالی برای پاشنه‌ی ترک خورده و دیگر ناراحتی‌های پوستی است. شما از پودر بچه بر روی نوزادتان استفاده می‌کنید، پس چرا برای شما کارساز نباشد؟ پودر بچه را در تمام ماه‌های تابستان و زمستان که پوستتان رو به خشکی می‌رود، نگه دارید.

 

6- با پودر بچه گردنبندی که پیچ خورده را از هم باز کنید

آیا شما از اینکه گردنبند مورد علاقه‌تان پیچ بخورد متنفرید؟ ممکن است گردنبندتان برای همیشه همین‌طور باقی بماند، به خصوص اگر زنجیر آن نازک باشد و در معرض خطر شکستن و یا پیچ خوردگی بیشتری باشد. هرگاه گردنبندتان پیچ خورد، از پودر بچه استفاده کنید. فقط کمی از آن را روی زنجیر بپاشید و مطمئن شوید که به همه‌ی شکاف‌ها وارد می‌شود. پودر بچه گره‌ها و پیچ خوردگی‌ها را شل می‌کند، و شما می‌توانید بدون نگرانی از تاب برداشتن و یا شکستن زنجیر٬ آن را باز کنید.

 

7- با پودر بچه از عرق سوز شدن جلوگیری کنید

اگر شما در اغلب موارد، به ویژه در ماه‌های داغ تابستان، عرق سوز شدن را تجربه می‌کنید، کمی پودر بچه از آن جلوگیری خواهد کرد. فقط کافی است کمی پودر بچه را در هر جایی از بدنتان که به طور معمول عرق سوز می‌شود بپاشید. این پودر به از بین بردن سایش کمک خواهد کرد و آن را نرم و بدون درد نگه می‌دارد. پودر بچه ایده‌ای عالی برای هر نوع سایشی از جمله داخل ران‌ها که موقع حرکت به هم مالیده می‌شوند، است.

 

8- پودر بچه درد اپیلاسیون را کم می‌کند

اپیلاسیون ممکن است برای از بین بردن موهای زائد خوب باشد اما با درد ناخواسته و قرمزی همراه است. اگر کمی پودر بچه را قبل از موم (وکس) به بدنتان بپاشید، درد تمام مراحل را کمتر خواهد کرد. پودر بچه رطوبت را جذب می‌کند و باعث می‌شود موم بهتر عمل کند چون به تک تک موها می‌چسبد. به علاوه، این پودر از پوست محافظت می‌کند و آن را بسیار نرم و صاف می‌کند و از درد و قرمزی آن می‌کاهد. بنابراین،  استفاده از پودر بچه، قبل از اپیلاسیون واقعاً کار ساز است و اپیلاسیونی بدون درد و خونریزی و مؤثرتر خواهید داشت.

 

9- پودر بچه کفش‌ها را نو می‌کند

اگر در خانه‌‌ی خود کفش های بد بویی دارید، پودر بچه می‌تواند به طرز شگفت انگیزی این بو را از بین ببرد. این کار یک ترفند عالی برای کفش‌های ورزشی جدیدتان است که معمولاً بوی عرق پاها در آنها عذاب آور است. فقط کمی از پودر بچه را درون کفش‌ها بپاشید و بگذارید یک شب بماند. صبح پودر بچه را به سمت بیرون بتکانید، حتی می‌توانید بگذارید در آنجا باقی بماند. در این صورت پودر به جذب رطوبت و پخش بوی تازگی از کفش‌ها ادامه خواهد داد. از خواندن مقاله چطور می‌توانم کفش کتانی‌ام را بدون استفاده از لباسشویی تمیز کنم؟ هم غافل نشوید.

 

10- پودر بچه از پیاز گل محافظت می‌کند

هنگامی که پیاز گل جدیدی را می‌خرید، قبل از کاشتن، لحظه‌ای آن را با پودر بچه آغشته کنید. پیازها را با حدود سه قاشق غذاخوری پودر بچه در کیسه قرار دهید. کیسه را ببندید و آن را دو سه بار تکان دهید. پودر بچه ریشه‌های پیاز را می‌پوشاند، از پوسیدگی و خوردن آن توسط موش و جوندگان دیگر(قبل از اینکه فرصتی برای رشد پیدا کنند)جلوگیری می‌کند. بسیاری از باغبانان متخصص، قبل از کاشت گل ها از این ترفند برای محافظت از پیازهای جدیدشان، استفاده می‌کنند.

 

11- پودر بچه کتاب‌های کهنه را تر و تازه می‌کند

کتاب

اگر شما کتاب‌هایی دارید که به خاطر بودن در مکان‌های مرطوب کپک زده‌اند و کهنه شده‌اند، می‌توانید کپک آنها را از بین ببرید و با کمی پودر بچه دوباره آن‌ها را نو کنید. ابتدا باید کتاب‌ها را خشک کنید، برای این کار آن‌ها را پس از باز کردن چند ساعت در هوای آزاد بگذارید تا خشک شوند. هنگامی که آنها خشک شدند، کمی پودر بچه بین هر یک از صفحات کتاب بپاشید. آنها را چند ساعت به طور عمودی قرار دهید. در واقع، اگر آنها را تا روز بعد به همین شکل نگه دارید، نتایج بهتری را کسب خواهید کرد. پس از آن پودرها را بتکانید و پاک کنید. مشاهده خواهید کرد که کتاب‌هایی نو، بدون کپک، و خوشبو دارید.

 

12- با پودر بچه از دستکش‌هایتان راحت‌تر استفاده می‌کنید

اگر شما از دستکش پلاستیکی آشپزخانه برای تمیز کردن و یا کارهای دیگر استفاده می‌کنید، با کمی پودر بچه می‌توانید آنها را بسیار آسان‌تر به کار ببرید. فقط کافی است پودر بچه را روی انگشتان دست و یا داخل دستکش‌هایتان بپاشید. این پودر کمک می‌کند تا رطوبت از بین برود و پوشیدن دستکش‌های پلاستیکی آسان‌تر شود. با پودر بچه، دستکش‌هایتان بدون کشیدن و پاره شدن به راحتی روی انگشتان دستتان می‌لغزند.

 

13- با پودر بچه ملحفه‌هایتان را خنک کنید

ملحفه‌ی خنک در طول ماه‌های تابستان فوق العاده است اما گاهی اوقات ملحفه‌ها آن‌قدر گرم هستند که غیرقابل تحمل می‌شوند. اگر چند دقیقه قبل از خواب کمی پودر بچه را بین ملحفه‌های خود بپاشید، از خواب بسیار خنکی لذت خواهید برد. پودر بچه همه چیز را خنک می‌کند و بوی مطبوع آن رویاهای شگفت انگیزی را در خواب برایتان رقم خواهد زد. پودر بچه یک راه عالی برای خنک کردن ملحفه‌هایی است که وقتی برای شستنشان نداشته‌اید و هدیه فوق العاده ای برای مهمانانی است که شب را در منزل شما می‌گذرانند. 

 

14- پودر بچه مورچه‌ها را دفع می‌کند

مورچه

پودر بچه برای دفع مورچه‌ها و بسیاری از آفات دیگر بسیار عالی است. فقط کمی از آن را اطراف پنجره‌ها، شکاف‌ پله‌ها، و یا حتی روی پتوی مسافرتی‌تان بپاشید. مورچه‌ها نمی‌توانند از پودر بچه عبور کنند، بنابراین تا زمانی که شما از پودر بچه استفاده می‌کنید از آن آفات در امان هستید. این پودر برای پیک‌نیک فوق العاده است زیرا شما قطعاً نمی‌خواهید مواد شیمیایی را در اطراف مواد غذایی‌تان اسپری کنید، و همچنین نمی‌خواهید مورچه‌ها مزاحم پیک‌نیکتان شوند. پودر بچه ترفندی ساده و امن و ارزان‌تر از قاتلان شیمیایی مورچه‌ها است.

 

15- با پودر بچه مژه‌هایتان را پرحجم کنید

قبل از ریمل کمی پودر بچه را روی مژه‌هایتان بزنید. این کار مژه‌هایتان را بلندتر و پرحجم‌تر نشان خواهد داد. برای ماندگاری آرایشتان از پودر بچه استفاده کنید. پودر بچه با از بین بردن چربی صورت، کمک می‌کند تا آرایش شما در تمام طول روز و یا تمام شب دست نخورده باقی بماند. و بوی شگفت انگیزی هم بدهد، بنابراین شما نفع زیادی می‌برید. همچنین پودر بچه می‌تواند با آرایشی که بیش از حد تیره است ترکیب شود. برای مثال اگر کرم پودرتان بیش از حد تیره است، فقط کمی پودر بچه را با آن مخلوط کنید تا روشن‌تر شود.

 

16- پوستتان را با پودر بچه خنک کنید

پودر بچه هم برای مردان و هم برای زنان افترشیوی عالی است. این پودر نه تنها ارزان‌تر از بقیه افترشیوها است، بلکه بوی فوق العاده ای هم دارد. پس از اصلاح، کمی پودر بچه روی صورت یا پاها که تازه اصلاح کرده‌اید بپاشید و کمی بمالید. پودر بچه دارای خاصیت خنک کننده طبیعی است که هر گونه سوزش بعد از اصلاح را از بین می‌برد و پوست را نرم و ابریشمی می‌کند. همچنین برای پوست‌های حساس هم مناسب است. اگر شما پوستتان حساس است و معمولاً بعد از اصلاح احساس سوزش دارید، پودر بچه به از بین بردن این سوزش کمک خواهد کرد و از تحریک پوست جلوگیری می‌کند. 

 

17- پودر بچه کمد لباستان را تازه می‌کند

کمد لباس


اگر کمد لباس‌هایتان کمی بدبو شده‌است، می‌توانید آنها را با پودر بچه تازه کنید. فقط باید کمی از پودر را در ظرفی بریزید و آن را در کمد بگذارید و یا در کیسه‌ای بریزید و در کمد نگه دارید. خاصیت رطوبت زدایی پودر بچه باعث می‌شود بوی کپک زدگی کمد به طور کامل از بین برود و شما می‌توانید آن را برای تازه کردن فرش نیز استفاده کنید. پودر بچه را زیر فرش بپاشید، اجازه بدهید که حدود پانزده دقیقه بماند و سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید. این کار ترفندی عالی برای از بین بردن بوی کپک زدگی و کهنگی و حتی بوهای بدتری مانند دود سیگار است.

 

18- پودر بچه یک ضد عرق کارامد است

 اگر پوست حساسی دارید که با ضد عرق ها تحریک و قرمز می‌شود، باید بدانید که پودر بچه یک جایگزین عالی است. احتمالاً حرف‌هایی که مادربزرگ‌ها در مورد ضد عرق های پودری می‌گویند را شنیده‌اید. خب، در واقع همین است. کمی پودر بچه را روی کف دست بریزید و آن را به زیر بغل خود بمالید. این کار برای از بین بردن بوی عرق عالی است. پودر بچه به طور طبیعی رطوبت را جذب می‌کند، پس از استفاده در تمام طول روز خشک و تازه باقی خواهید ماند. لازم به ذکر است که از بوی شگفت انگیزش نیز لذت خواهید برد.

 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر