ماهان شبکه ایرانیان

بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ تاکنون

صنعت فیلم‌سازی علاوه بر بالا و پایین‌های بسیار، حقیقت بسیار تلخی نیز در خود نهفته دارد: هر فیلمی نمی‌تواند موفقیت چشمگیری کسب کند! هر فیلمی نمی‌تواند به زیبایی فیلم سرگیجه (Vertigo) از استاد بلامنازع سینما یعنی آلفرد هیچکاک یا فیلم شهروند کین (Citizen Kane) باشد

صنعت فیلم‌سازی علاوه بر بالا و پایین‌های بسیار، حقیقت بسیار تلخی نیز در خود نهفته دارد: هر فیلمی نمی‌تواند موفقیت چشمگیری کسب کند! هر فیلمی نمی‌تواند به زیبایی فیلم سرگیجه (Vertigo) از استاد بلامنازع سینما یعنی آلفرد هیچکاک یا فیلم شهروند کین (Citizen Kane) باشد. در این لیست به بدترین فیلم‌های سال 2017 که تاکنون روی پردۀ نقره‌ای رفته‌اند خواهیم پرداخت.

بدترین فیلم‌های سال 2017همیشه فاجعه‌هایی در صنعت سینما روی پرده می‌روند و سال 2017 نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. در حالی که سال 2017 فیلم‌های بسیار خوبی به چشم دیده است، اما باز هم قرار نیست که بگوییم همۀ فیلم‌های تولید شده در این سال، خوب و بی‌نقص هستند.

در ادامه لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 تاکنون را برای شما آماده کرده‌ایم. شاید که از دیدن آن‌ها صرف نظر کنید و چند ساعت از زمان خود را با دیدن آن‌ها تلف نکنید.

The Bye Bye Man

بدترین فیلم‌های سال 2017

اگر طرفدار فیلم‌های ترسناک و هیجان‌انگیز هستید، لطفاً دور فیلم The Bye Bye Man را خط بکشید! سال 2017 با فیلم‌های ترسناک خوبی مانند Split، Get Out و It Comes at Night سال خوبی برای فیلم‌های ترسناک بوده است. اما نقطۀ مقابل تمام این فیلم‌ها، اثری مضحک با نام The Bye Bye Man است. تا جایی منتقدین این فیلم را توهینی به صنعت سینما و به خصوص فیلم‌های ترسناک خوانده‌اند.

بدترین فیلم‌های سال 2017

البته این فیلم شایستۀ تمام این انتقادات بوده و با شایستگی رتبۀ اول لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 را به دست آورده است. این فیلم در تمام جوانب فیلم‌سازی قابل تصور افتضاح است. از کارگردانی بگیر تا سکانس‌های خنده‌دار مرگ!

پس اصلاً به این فیلم فکر هم نکنید، چه برسد به این که به تماشای آن بنشینید. احتمالاً ما اولین کسانی نیستیم که این توصیه را به شما خواهیم کرد اما این توصیه و نصیحت را از ما به یاد داشته باشید.

Sleepless

بدترین فیلم‌های سال 2017

فیلم Sleepless به کارگردانی باران دو اُدار (Baran bo Odar) بازسازی فیلم هیجان‌انگیز فرانسوی Sleepless Nights است. با اینکه نسخۀ فرانسوی این فیلم، یکی از بهترین فیلم‌های اکشن قرن بیست و یکم لقب گرفته است، بازسازی آن توانسته عنوان بدترین فیلم دنیا را به دست بیاورد.

بدترین فیلم‌های سال 2017

فیلم‌نامه داستان افسر پلیسی به نام وینسنت با بازی جیمی فاکس (Jamie Foxx) در لاس‌وگاس را دنبال می‌کند که یک بار عظیم کوکائین را از پخش‌کنندگان محلی می‌دزدد. مشخصاً این خلاف‌کاران از چنین اتفاقی خوشحال نمی‌شوند و پسر وینسنت را می‌دزدند. او عملیات نجات پسرش را آغاز می‌کند اما…

خب تا اینجا که مشکلی نیست و فیلم‌نامه نوید یک فیلم هیجان‌انگیز را می‌دهد. اما این نصیحت را از ما بپذیرید و اگر به فیلم‌نامه علاقه‌مند شده‌اید، نسخۀ فرانسوی آن را تماشا کنید. بی‌جهت نیست که این فیلم در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرار گرفته است.

Collide

بدترین فیلم‌های سال 2017

با اینکه Collide یکی از بدترین فیلم‌های سال 2017 محسوب می‌شود، اما نمی‌توان این مشکل را گردن کارگردان آن انداخت. این فیلم پر از استعدادهای ناب است اما تنها به این خاطر که فیلمی اسم‌های بزرگی یدک می‌کشد، نمی‌توان انتظار داشت ارزش پول پرداخت شده به بازیگران را داشته باشد.

این فیلم توسط ایرن کریوی (Eran Creevy) کارگردانی شده و داستان یک خلاف‌کار جوان با بازی نیکولاس هولت (Nicholas Hoult) را دنبال می‌کند. هولت پس از اینکه عاشق یک دختر خدمتکار با بازی فلیسیتی جونز (Felicity Jones) می‌شود، دست از خلاف می‌کشد اما در یک کشمکش تراژیک، دوست‌دختر جدیدش به یک کلیه نیاز پیدا می‌کند.

بدترین فیلم‌های سال 2017

خب خودتان می‌توانید حدس بزنید که بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد. هولت دوباره تصمیم می‌گیرد که به خلاف روی بیاورد تا هزینۀ درمان دوست‌دخترش را به دست بیاورد. به گفتۀ منتقدان نوآوری و خلاقیت این فیلم، در حد یک کلیپ تبلیغاتی ماشین است.

البته جدای این که این فیلم یکی از بدترین فیلم‌های سال 2017 است، تقریباً همۀ منتقدین در این مسئله متفق‌القول هستند که بازی آنتونی هاپکینز (Ben Kingsley) و بن کینگزلی (Anthony Hopkins) در این فیلم کاملاً بی‌نقص و درخشان است.

Baywatch

بدترین فیلم‌های سال 2017

فیلم Baywatch که در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 تاکنون قرار گرفته است، بر اساس سریالی با همین نام و با بازی دیوید هاسلهاف (David Hasslehoff) ساخته شده است. بازیگران این فیلم زک افرون (Zac Efron) و دواین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش غریق نجات‌هایی هستند که صبح تا شب به دنبال نجات جان دیگران و مبارزه با جرائم هستند. اگر بخواهیم صادق باشیم، این ترکیب روی کاغذ بسیار موفق به نظر می‌رسد اما پس از اکران آن در ماه می سال 2017 بود که منتقدان انتقاد از آن را آغاز کردند.

بدترین فیلم‌های سال 2017

چرا این قدر این فیلم مورد تنفر است و در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرارگرفته است؟ شاید به این علت که شوخی‌های این فیلم بیش از حد تند و زننده هستند. آیا شوخی افرون با اندام بدن یک مرد مرده خنده‌دار به نظر می‌رسد؟ خودتان فیلم را ببینید و متوجه این شوخی‌های زننده خواهید شد. شاید حتی به منتقدان حق هم بدهید!

Underworld: Blood Wars

بدترین فیلم‌های سال 2017

کیت بکینسیل (Kate Beckinsale) از سال 2003 نقش سلین در این سری فیلم‌ها را بازی می‌کند. کمی به این مدت زمان فکر کنید. از آن سال تاکنون، رئیس‌جمهور آمریکا سه بار عوض شده است، آیفون اختراع شده، یوتیوب خلق شده و چهار دورۀ المپیک گذشته است! به عبارتی دیگر، بکینسیل سالیان سال است که بازیگر این سری فیلم‌ها است و واقعاً خجالت‌آور است که همۀ فیلم‌های این مجموعه این‌قدر بد هستند و آخرین فیلم از این مجموعه نیز در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرار گرفته است.

بدترین فیلم‌های سال 2017

Underworld: Blood Wars نیز همانند تمامی فیلم‌های قبل از خودش، این رسم را حفظ کرده و در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرار گرفته است.خون‌آشام‌ها با گرگینه ها می‌جنگند. سلین کلی لباس چرم می‌پوشد. کارگردانی فوق‌العاده افتضاح است و دیالوگ‌ها کاملاً سرگردان هستند.

بهتر است هر چه سریع‌تر یک تکه چوب تیز در قلب این فیلم فرو کرد و گذاشت بکینسیل سراغ فیلم‌های بهتری برود. او در این سال‌ها به اندازۀ کافی گرگینه کشته است.

The Mummy

بدترین فیلم‌های سال 2017

دقیقاً بعد از انتشار فیلم مرد آهنی (Iron Man) در سال 2008، استودیوهای فیلم‌سازی به شدت تلاش کرده‌اند تا از مدل استودیو مارول کپی‌برداری کنند. در راستای همین امر دنیای کمپانی DC بزرگ و بزرگ‌تر شد و پس از چند تجربۀ ناموفق، با فیلم Wonder Woman به اوج رسید. همچنین کمپانی یونیورسال نیز در تلاش است با بسط دادن دنیای تاریک خود به جرگۀ این کمپانی‌ها بپیوندد.

بدترین فیلم‌های سال 2017

در راستای همین امر، یونیورسال فیلم مومیایی را استارت زد اما به هیچ عنوان فکر نمی‌کرد این فیلم در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرار بگیرد. منتقدین بارها و بارها با نقدهای بد از این فیلم یاد کرده‌اند. تا جایی که یکی از آن‌ها، زن بودن شخصیت منفی (یا همان مومیایی) این فیلم بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای را نیز مورد نقد قرار داده است.

مشکل اصلی این فیلم که آن را در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرار داده است، البته، فشردگی بیش از حد آن است. کمپانی یونیورسال قصد داشته با انتشار این فیلم دنیای جدیدی بنا کند و در آینده فیلم‌های دیگر نیز به این مجموعه اضافه کند. این ماجرا البته باعث شده که فیلم مومیایی بسیار فشرده شده و فیلم‌نامه‌اش نقوص زیادی داشته باشد.

Transformers: The Last Knight

بدترین فیلم‌های سال 2017

خب، مایکل بِی (Michael Bay) بالاخره توانست بدترین فیلم ترنسفورمرز تاریخ را بسازد. این فیلم آن‌قدر بی در و پیکر است که حتی آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) افسانه‌ای نیز نتوانسته گره‌ای از کار آن باز کند. بی‌جهت نیست که این فیلم در لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 قرار گرفته است. چرا که تمام اجزای آن بی دلیل به یکدیگر متصل شده‌اند و روبات‌های تبدیل شونده بدون دلیل محکمی به سر و کلۀ یکدیگر می‌زنند.

چه چیزی می‌توان در مورد این فیلم افتضاح گفت؟ پیتر تراورز (Peter Travers) منتقد مجله رولینگ استون (Rolling Stone) در مورد این فیلم گفته است: «این فیلم سمی‌ترین محصول تولید شده در سال 2017 است.»

بدترین فیلم‌های سال 2017

اما با این حال همه چیز مانند قبل است. جنگ‌ها انجام می‌شوند، زنان بد تصویر می‌شوند، اقلیت‌های قومی مسخره می‌شوند و پول زیادی از گیشه به جیب تهیه‌کنندگان فیلم می‌رسد. البته این بار فروش فیلم مانند سری‌های قبل خیلی خیلی زیاد نبوده است.

خب این هم از لیست بدترین فیلم‌های سال 2017 که تاکنون روی پردۀ سینما رفته‌اند. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید و این فیلم‌ها را تماشا نکنید. اگر طرفدار یکی از این فیلم‌ها هستید می‌توانم ساعت‌ها با شما بحث و جدل کنم؛ شاید که رستگار شوید!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان