یک دقیقه لطفا : جنگ سیاره میمون ها ، پایان یک سه گانه

سیاره میمون ها یک اثر کلاسیک علمی تخیلی محسوب می شود. فیلم جنگ سیاره میمون ها سومین و آخرین فیلم از سه گانه جدید این مجموعه به تازگی به اکران در آمده

سیاره میمون ها یک اثر کلاسیک علمی تخیلی محسوب می شود. فیلم جنگ سیاره میمون ها سومین و آخرین فیلم از سه گانه جدید این مجموعه به تازگی به اکران در آمده.آیا با فیلم خوبی روبرو هستیم؟آیا این فیلم توانسته حسن ختام خوبی برای این مجموعه باشد؟سزار شخصیت اصلی این سری بعد از آزاد شدن ویروسی توسط انسان ها در فیلم نخست توانست به تکاملی شگفت دست پیدا کند و قدرت تکلم و تعقل و تفکر داشته باشد. این ویروس به تدریج بر روی سایر میمون ها نیز تاثیر گذاشت و البته در این بین فقط او و میمون دیگری به اسم کوبا توانایی حرف زدن پیدا کرده بودند. در پایان قسمت پیشین ؛سزار مجبور شد کوبا را بکشد.چرا که روح و افکار او بسیار پلید و تاریک و جنگ ستیزانه بود و آینده نژاد آن ها را تهدید می کرد. بعد از گذشت سالیان دراز حالا بعضی از میمون های طرفدار کوبا نیز به انسان ها گرویدند و یک کلنل کینه جو سعی در کشتن همه میمون ها دارد.

جنگ سیاره میمون ها
گوریلی به اسم دانکی از طرفداران کوبا که به ارتش انسان ملحق شده است.

در این سیاره زمین که رو به نابودی است و انسان ها توسط همان ویروس یکی یکی در حال از بین رفتن هستند. سزار قبیله خودش را به سرزمینی موعود در آنسوی کوه ها می فرستند و خود به همراه چند تن از دوستانش به سمت پادگان انسان ها می روند تا با کشتن کلنل انتقام خودشان را بگیرند.

فیلم سوم و پایانی این مجموعه از تمامی فیلم های قبلی ساخته شده در این سری تاریک تر و بی رحم تر است. فضای تاریک فیلم و زمستان سرد و اسارت میمون ها و شکنجه شدن آن ها و… همگی در تاریک بودن فیلم نقش بسزایی داشتند.

جنگ سیاره میمون ها سزار این بار نقش یک رهبر را ایفا می کند. رهبری که نه به دنبال جنگ بلکه به دنبال آزادی دوستانش و نژاد خودش در این بحبوحه جنگ بین انسان هاست. انسان های باقی مانده در کره زمین با همدیگر وارد جنگ داخلی شدند و سزار فقط می خواهد هر چه زودتر خود و قبیله اش را از این جنگ دور کند چرا که میداند خواهی نخواهی انسان ها توسط این ویروس ذره ذره کشته می شوند.

جنگ سیاره میمون ها
اندی سرکیس نابغه ای در دنیای بازیگری مجازیست!

این سه گانه که در حقیقت داستان سرآغاز و منشا اصلی پنج گانه کلاسیک سیاره میمون هاست به خوبی توانسته اتمسفری خوب از دنیای سیاره میمون ها درست کند . پی ریزی خلق این دنیای شگفت در فیلم اول صورت گرفت و حال در فیلم جنگ سیاره میمون ها به اوج خود می رسد. جلوه های ویژه فیلم آنقدر زیبا و شگفت هستند که گاهی باورتان نمی شود این میمون ها توسط طراحان کامپیوتری درست شده اند

جنگ سیاره میمون ها
فضای فیلم به شدت سرد و تاریک است

بازی بازیگرانی که در پشت پرده با تکنولوژی استاپ موشن و پرده آبی به این میمون ها جان داده اند بی نظیر است. اندی سرکیس پیش از این شخصیت محبوب گالوم را نیز در سه گانه ارباب حلقه ها به کمک همین طراحی های کامپیوتری خلق کرده بود و این بار با نقش آفرینی در نقش سزار این نوع بازیگری را به حد اعلای خود رسانده است و تعریفی جدید از بازیگری در قرن حاضر را ارایه داده است.

جنگ سیاره میمون ها
شخصیت BAD APE یک میمون جدید و دوست داشتنی در این فیلم

فروش کم فیلم نسبت به دو قسمت قبلی دال بر بد بودن آن نیست؛بلکه نتیجه بی سلیقگی مخاطبان این روزهای سینماست که فقط با محصولات اکشن و پر زد و خورد حال می کنند! فیلم جنگ سیاره میمون ها مهر اتمام بسیار زیبا و حماسی برای این سری محسوب می شود و توانسته داستانی را که در سال 2011 شروع کرده بود به زیبایی هر چه تمام تر به پایان برساند. شخصیت هایی در اواسط داستان در فیلم جنگ سیاره میمون ها معرفی می شوند که برای فن ها و طرفداران این سری بسیار جالب توجه است چرا که در حقیقت کاراکترهایی از دنیای کلاسیک و فیلم های قدیمی این سری هستند.

جنگ سیاره میمون ها
نبردی حماسی برای سه گانه ای حماسی
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر