مد افراد درشت‌اندام (بخش دوم) : تقویت سبک و ظاهر فردی

در بخش اول مد افراد درشت‌اندام درباره نکاتی جالب با هدف هرچه کوچک‌تر نشان دادن اندام شما پرداخیتم. در مطلب پیش رو راجع به نکاتی نظیر طرح راه راه لباس، یقه هفت، قد و رنگ لباس و تأثیر آن‌ها در تناسب اندام شما می پردازیم.

مد افراد درشت‌اندام (بخش دوم) : تقویت سبک و ظاهر فردی

در بخش اول مد افراد درشت‌اندام درباره نکاتی جالب با هدف هرچه کوچک‌تر نشان دادن اندام شما پرداخیتم. در مطلب پیش رو راجع به نکاتی نظیر طرح راه راه لباس، یقه هفت، قد و رنگ لباس و تأثیر آن‌ها در تناسب اندام شما می پردازیم.

1-درشت‌اندام ها راه‌راه عمودی بپوشید

پیراهن راه راه برای درشت اندام هایک پیراهن راه‌راه کم‌رنگ که در حال حاضر بسیار متداول به نظر می‌رسد، نیز برای خلق یک راه‌راه عمودی عالی است. البته از هر راه‌راهی استفاده نکنید. چراکه طرح ساده‌ای مانند راه‌راه افقی می‌تواند لباس‌هایی را که اندازه نیستند برجسته کند. در عوض به‌جای اینکه آن ظاهر باریک موردنظر را ایجاد کند؛ شما را بزرگ‌تر و درشت‌اندام تر نشان دهد.
– به‌جای لباس راه‌راه افقی، راه‌راه عمودی بپوشید. راه‌راه عمودی به شما کمک می‌کند تا ظاهر باریک‌تری پیدا کنید و راه‌راه افقی درواقع شما را درشت‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد.
– از الگوهای برجسته و رنگ‌هایی که خیلی جلب‌توجه می‌کنند نیز پرهیز کنید.

2- سراغ لباس‌هایی با یقه‌هفت بروید

شکل یقه یک سوییشرت یا تیشرت یقه‌هفت می‌تواند کمک کند تا خط گردن شما بلندتر نشان داده شود و موجب می‌گردد تا افرادی که غبغب دارند کمتر در معرض توجه قرار بگیرند.
– برای خرید لباس‌های رسمی، پیراهن‌هایی را انتخاب کنید که یقه پهن‌تر دارند تا تناسب چهره شما را حفظ کند.
– از پوشیدن لباس‌های یقه‌اسکی خودداری کنید. یقه‌اسکی‌ها خط گردن شما را از بین می‌برند و موجب چاق نشان دادن صورت شما می‌شوند.

3-شلوار صاف بدون چین و تا زدن

شلوار صاف -بدین معنا که پاچه آن مانند قسمت ران پهن باشد- از شباهت پای شما به حرف V لاتین جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب قوزک پای شما کوچک و زانوی شما بزرگ به نظر نمی‌رسد. اگر شلوار شما اندازه باشد، دیگر نیازی به تا کردن آن ندارید.

4-حجم اضافی به اندام خود اضافه نکنید

از بافت‌های ضخیم خودداری کنید. شلوارهای شش جیب، هودی‌هایی که در قسمت جلو جیب دارند و سوییشرت های پرحجم شما را بزرگ‌ نشان می‌دهند. پد شانه، اِپل یا هرگونه لباسی که شانه‌های شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهند هم استفاده نکنید. درحالی‌که پارچه‌های طبیعی در اولویت قرار دارند، پارچه‌های مصنوعی در فصل زمستان می‌تواند به کم کردن حجم لباس‌های شما کمک کند.

– به‌جای پارچه‌های پرحجم‌تر، از جنس‌هایی مثل کشمیر استفاده کنید. با استفاده از چنین پارچه‌هایی، گرم می‌مانید، و از حجم اضافی لباس‌های ضخیم‌تر – که شما را بزرگ‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهند- هم در امان می‌مانید.
– اگر زیاد عرق می‌کنید از پارچه‌های مصنوعی مانند ریون و پارچه‌های طبیعی مانند ابریشم صرف‌نظر کنید. درست است که این پارچه‌ها ظاهر خوبی به فرد می‌دهند. اما تنفس با آن‌ها دشوار است و می‌تواند منجر به عرق کردن اضافی و حس کلافگی شود.
– هنگام انتخاب کت و شلوار، کتی را انتخاب کنید که برای شما اندازه باشد. از کت‌های بسیار گشاد خودداری کنید. کت‌هایی که در قسمت پشت آن‌ها دو چاک دارد، بدن شما را بیشتر نشان می‌دهند. اما کت‌هایی که تنها یک چاک دارند، قسمت پهلو و باسن را بیشتر پنهان می‌کنند.

5-قد لباس بیشتر

بلندی قد لباس به کشیدگی اندامتان کمک می‌کند. سعی کنید پیراهن یا کتی بپوشید که قد بیشتری داشته باشد. یافتن پیراهنی که حتی وقتی آن را روی شلوار می‌اندازید هم ظاهر خوبی دارد، می‌تواند به بلندتر شدن اندام شما کمک کند. علاوه بر آن می‌توانید پالتوها و بارانی‌های را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که هرچه تمرکز ظاهر خود را به بلندی قد خود بکشانید، توجه از اضافه وزن شما بیشتر منحرف می‌شود. بدین ترتیب ظاهری متناسب و خوش هیکل تری را می‌سازید.

6-به رنگ لباس خود توجه کنید

مد افراد درشت‌اندام (بخش دوم) : تقویت سبک و ظاهر فردیرنگ‌های روشن جلب‌توجه و رنگ‌های تیره‌تر برعکس عمل می‌کنند. از این اصل برای تناسب اندامتان استفاده کنید. برای مثال، اگر نیم‌تنه شما بزرگ‌تر از پایین‌تنه است، بالاپوشی تیره و شلواری روشن به شما کمک می‌کند که ظاهر متناسب‌تری داشته باشید. در ضمن زیرپوش‌ها در تابستان می‌تواند شما را خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر کند. در کنار آن، تعرق بدن را جذب می‌کنند و از آن لکه‌های بزرگ و خیس بیشتر در امان می‌مانید.

منبع: Wikihow

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر