ماهان شبکه ایرانیان

ناهنجاری مد: لباس هایی که نباید پوشید و انتخاب بهترین جایگزین

ناهنجاری مد برای توصیف لباس هایی ساخته شده که شایسته جایگاه، شخصیت، مدل بدن و در نهایت جامعه ما نیستند

ناهنجاری مد برای توصیف لباس هایی ساخته شده که شایسته جایگاه، شخصیت، مدل بدن و در نهایت جامعه ما نیستند. بدون شک مد پدیده ای دوست داشتنی است و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. هیچ گاه نمی توان مد را نادیده گرفت و آن را کنار گذاشت. اما قرار نیست همیشه هم در مسیر جریان آن حرکت کنیم. همیشه در بامیلو گفته ایم که بهترین و زیباترین مد همانی است که با پوشیدن آن احساس خوشایندی نسبت به خودتان دارید. نکته ای که باید ملاک قرار بگیرد این است که آنچه در صحنه های مد می بینیم همیشه بهترین نیستند. همان طور که آنچه در بوتیک مغازه ها می بینیم الزاماً مناسب ما نیستند. در ادامه شاخص ترین ناهنجاری مد که باید موقع پوشیدن لباس به آنها دقت کرد را بررسی کرده و می خوانیم که به جای آن ها چه سبکی برای خود انتخاب کنیم. با بامیلو بلاگ همراه باشید.

نپوشید: کت و شلوارهای مکعبی شکل

ناهنجاری مد

برخی کت و شلوارها به طرز عجیبی مکعبی شکل بوده و سرشانه ی بسیار بزرگ و بالا آمده ای دارند. این نمونه ها را در برخی صحنه های مد می توانید مشاهده کنید. اما پیشنهاد می کنیم از پوشیدن این کت و شلوارها خودداری کنید. با پوشیدن این لباس واژه ی دمده به طرز شگفت انگیزی در شما متجلی می شود. به علاوه نمونه های رسمی را هیچ وقت برای مراسم های عادی استفاده نکنید.

بپوشید: کت و شلوارهای راحت و تنخور

کت و شلوار راحت

کت و شلوارهایی که ظاهری روزمره و تنخور بهتری دارند، گزینه ی مناسبی هستند. هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی می توانید از تی شرت نیز  (برای سبک اسپرت) در زیر این کت و شلوارها استفاده کنید. پیراهن های یقه باز هم همراه این کت و شلوارها برای تیپ های روزمره مناسب هستند.

نپوشید: شلوارهای فاق بلند

شلوار فاق بلند

البته منظور از نپوشیدن شلوارهای فاق بلند، بدون شک پوشیدن شلوارهای با فاق بسیار کوتاه هم نیست. برخی شلوارها فاق بلندی داشته و بسیار بالاتر از ناف هستند. در حال حاضر شلوارهای با فاق بسیار بلند یا بسیار کوتاه ناهنجاری مد محسوب می شوند. فاق شلوار اصولاً باید اندکی پایین تر از  (یا نهایتاً روی) ناف قرار بگیرد. بلند بودن بیش از حد فاق شلوار سبک شما را بیش از حد قدیمی نشان می دهد.

بپوشید: شلوارهای (اندکی) گشاد

شلوار پاچه کوتاه

با اینکه شلوارهای تنگ دوست داران خود را دارند. اما بیشتر افراد شلوارهای گشاد و احساس راحتی آنها را بسیار دوست دارند. نوع شلوار اهمیت زیادی ندارد و به سلیقه ی شما برمی گردد. البته شلوارهای گشاد نباید زیاد بلند باشند. تصور کنید یک شلوار گشاد پوشیده اید که روی کفش های شما پهن شده است. بدون شک احساس جالبی القا نخواهد کرد. کفش های کتانی و کالج نیز برای این سبک ایده آل خواهد بود.

نپوشید: افراط در رنگ های پاستلی یعنی ناهنجاری مد

سبک مد ناهنجار

آبی آسمانی، صورتی کم رنگ، لیمویی و کلاً رنگ های پاستلی برای تکمیل یک سبک جذاب و دوست داشتی فوق العاده است. می توانید شلوار، تی شرت و یا حتی کت خود را از این رنگ ها انتخاب کنید. اتفاقاً رنگ های پاستلی احساس شاد و دوست داشتی به دنبال دارند. اما افراط در استفاده از آنها نیز مناسب نخواهد بود. کسی نمی خواهد شبیه یک جعبه پاستل متحرک باشد.

بپوشید: رنگ های پاستلی

لباس پاستلی

همان طور که اشاره شد رنگ های پاستلی بسیار جذاب بوده و روحیات شما را نیز دگرگون می کند. یکی از اجزای پوشش خود را از رنگ های پاستلی انتخاب کنید و ظاهری جذاب، روزمره و تابستانی (یا بهاری) را به دست بیاورید.

نپوشید: کت و شلوارهای یک تکه

سبک مد ناهنجار

بدون شک هیچ کس دوست ندارد موقع گشت و گذار در خیابان، پیشنهاد تعمیر لوله های خانه را به او بدهند. این لباس های عجیب یک تکه که در برخی صحنه های مد به چشم می خورند با اینکه ظاهر بخصوصی دارند. اما گزینه ی مناسبی برای جامعه ما نیستند.

بپوشید: شلوارهای طرح کار

سبک مد ناهنجار

این نوع شلوارها عمدتاً برای فعالیت های طاقت فرسا ساخته شده اند و دوام زیادی هم دارند. البته موقع انتخاب دقت کنید چراکه بیشتر این شلوارها دارای فاق بسیار بلندی هستند. اگر جزو افرادی هستید که فعالیت های زیادی در طول روز انجام می دهید، بهترین گزینه همین شلوارها خواهند بود. به اندازه ی یک یا دو انگشت پاچه شلوار را جمع کنید و پیراهن یا تیشرت خود را روی شلوار بیندازید.

نپوشید: لباس  های با تزئین فراوان

سبک مد ناهنجار

برخی لباس ها به طرز شدید و افراطی تزئین شده اند و مانند یک تابلوی نقاشی غیرحرفه ای هستند. تزئین لباس و همین طور لوازم جانبی مد (اکسسوری) باید به اندازه ای طراحی شود که چندان جلوی چشم نباشد. البته شاید برخی این ناهنجاری مد را دوست داشته باشند و بخواهند ظاهری شبیه بیلبرد خیابان به نظر برسد. در این صورت، انتخاب شان محترم است.

بپوشید: لباس های ساده تر با تزئین اندک

سبک مد ناهنجار

لباس های ساده برای هر سن و سالی مناسب است. تزئین، علامت و مارک های متفاوت در حد اندک به زیبایی ظاهر کمک می کند. همچنین لوازم جانبی مد مختصر نیز یک سبک متفاوت ایجاد خواهد کرد. افراط و تفریط در هیچ زمینه ای نتیجه ی مطلوب نخواهد داشت و این مسأله در مورد لباس به مراتب بیشتر صدق می کند.

آنچه در این مطلب خواندید چند ناهنجاری مد بود که باید از آنها چشم پوشی کرد. شما نیز اگر مواردی در نظر دارید که ارزش عنوان کردن را دارند، آن ها را از ما و دوستان خود دریغ نکنید.

منبع: fashionbeans

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان