صبح ناشتا اول آب بخورید

چرا باید اولین کاری که صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، نوشیدن یه لیوان آب باشد؟ ۷ دلیل برای شما می‌آوریم تا بیشتر بدانید:

صبح ناشتا اول آب بخورید

چرا باید اولین کاری که صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، نوشیدن یه لیوان آب باشد؟ 7 دلیل برای شما می‌آوریم تا بیشتر بدانید:

بیشتر ما بعد از بیدار شدن از خواب، اول تلفن همراهمان را چک می‌کنیم و سپس قبل از انجام هر کار دیگری مستقیم سراغ چای و قهوه می‌رویم. اما به تازگی مشخص شده است که نوشیدن یک لیوان آب در شروع روز فواید زیادی برای سلامت دارد و شما می‌توانید هنوز هم بعد از نوشیدن آب، قهوه و چای بنوشید. اگر درست بعد از بیدار شدن از خواب مقداری آب بنوشید، از فواید زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • متابولیسم بدن شما را بهبود می‌بخشد. نوشیدن نیم‌لیتر آب در روز می‌تواند سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد بیشتر کند.
  • سوزش معده و سوء هاضمه را تسکین می‌دهد. نوشیدن آب پس از بیدار شدن، اسید معده را که در هنگام دراز کشیدن و خواب شبانه به مری برگشته است می‌شوید. علاوه بر این، آب اسید معده را از دهان و دندان‌ها نیز پاک می‌کند.
  • از سنگ کلیه پیشگیری می‌کند. نوشیدن آب، در صبح‌ها قبل از خوردن هر چیز، مواد رسوبی که در کلیه منجر به تشکیل سنگ کلیه می‌شود را رقیق می‌کند. اما اگر می‌خواهید به کلی با سنگ کلیه مبارزه کنید، باید روزی نیم گالن آب بنوشید.
  • از سردرد جلوگیری می‌کند. یکی از دلایل سردرد بی‌آبی بدن است. صبح‌ها، با نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب از سردردهایی که در طول روز ممکن است سراغتان بیاید پیشگیری کنید. اما یادتان نرود که در طول روز هم آب بنوشید.
  • سموم را از بدن دفع می‌کند. سرعت تخلیه معده، درست مثل میزان ادرار، با مقدار آبی که می‌نوشید بیشتر می‌شود. هر چه بیشتر به دستشویی بروید، سموم بیشتری از بدن شما دفع می‌شود.
  • غذاها را در بدن به فعالیت وا می‌دارد. نوشیدن یک لیوان آب با معده خالی به تنظیم فرایند هضم کمک می‌کند و مانع بد کار کردن بدن می‌شود.
  • از بیمار شدن پیشگیری می‌کند. اگر می‌خواهید از سرما خوردگی یا آنفولانزا پیشگیری کنید، باید دستگاه لنفاوی را خوب آبرسانی کنید. دستگاه لنفاوی بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن است و نوشیدن آب در صبح ناشتا از جمع شدن خون جلوگیری می‌کند و مانع از دست رفتن مایعات می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان