در عین حال‌ که هیچ ورزش خاصی برای از بین برد چاقی فقط در یک ناحیه مثل شکم یا باسن وجود ندارد، ولی قطعا برخی از تمرینات، اثر بخشی بیشتری داشته و به شما برای رسیدن به شکل ایده‌آل بدن کمک می‌کند. ورزشی مثل پیلاتس به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان شکل و قالب بدن خود را به آنچه در فکر دارید نزدیک کنید. مربّیان حرفه‌ای ورزشی عقیده دارند که هر بدن با دیگری متفاوت بوده و در نتیجه توجه به قالب هر بدن و تشخیص این که چه ورزشی مناسبتر است، اهمیت بالایی دارد.

نکته اصلی‌ این نیست که خانم‌های که شکل بدن آن‌ها یکسان است نمی‌توانند هدف ورزشی یا تمرینات یکسان داشته باشند، اما به یقین برخی‌ از تمرینات پیلاتس می‌تواند به یک نفر بیشتر از دیگری کمک کند. به عنوانه مثال سبک حرکتی که به از بین بردن چاقی اندام سیبی شکل کمک می‌کند باید به نحوی باشد که تمرکز بیشتری روی ایجاد انحنا در کمر داشته باشد.

 

پیلاتس

علاوه بر آن هر شخصی می‌تواند از فواید ورزش پیلاتس  بهره‌مند شود چون این  ورزش، یک راه حال عالی‌ برای بهتر کردن قالب بدن است، چون اثر خود را بر روی عمق فیبرهای ماهیچه‌های بدن می‌گذرد. به همین دلیل تمام عضلات بدن قویتر شده و به هماهنگی‌ بیشتری با هم کار می‌کنند و در طول زمان به خوش فرم شدن بدن منجر می شود. 

در کّل این نوع ورزش برای هر سن و سال و هر شرایطی مناسب است.

چگونه ورزش پیلاتس را انجام دهیم؟

در انجام برنامه تمرینی زیر که به شما توصیه می‌کنم حتما به یاد داشته باشید که ترتیب ست‌ها را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

لمس کردن انگشتان پا

بهترین راه برای مقابله و از بین بردن چاقی سیبی، گلابی شکل  و خمره‌ای انجام این حرکت است. تمرکز روی این تمرینات بر روی عضلات شکم، مرکزی و باسن است.

تکنیک انجام ورزش: به روی پشت دراز بکشید و زانوهای خود را به نوبت (پای راست و چپ) به داخل شکم جمع کنید؛ شانه‌ها و دست‌ها باید روی زمین در کنار بدن  باشند. سعی‌ کنید که فقط ماهیچه‌های نیم تنه پایین و شکمی شما درگیر این حرکت شوند.

حتما این کار را روی یک سطح نرم یا تشک یوگا انجام دهید. منظم نفس کشیدن کلید مهم در این تمرینات است؛ در هنگام جمع کردن زانو داخل شکم نفس کشیده و هنگام بازگشت به حالت اول نفس را بیرون دهید.

این حرکت را برای هر پا 10 تا 12 بر انجام دهید و در زمان استراحت پاها را روی زمین دراز کنید. هنگام انجام حرکت پاهای شما نباید زمین را لمس کنید.

 کریس‌کراس

روی پشت بخوابید، دست‌های خود را پشت سر قلاب کنید که از سر شما محافظت کند.  

زانوهای خود را به زاویه 90 درج از زمین بلند کنید و خم کنید. مجددا نفس کشیدن منظم را به خطر داشته باشد. در سه ست 6 تایی این حرکت را انجام دهید.

 

پیلاتس

 

,