بسیاری از ما در طول روز به دلایل مختلف و یا حتی بی‌ دلیل احساس بی‌ انرژی بودن می‌کنیم. خستگی‌، کم خوابی‌ یا بد خوابی‌، روحیه آشفته، آلودگی هوا و... همه دلایلی برای این حس هستند. اما بدون مصرف دارو‌های انرژی زا یا ویتامین‌های تزریقی، چگونه می‌توانیم سرزندگی را دوباره احساس کنیم؟

 

1. مثبت اندیشی‌

شاید مهم ترین فاکتور در بالا رفتن انرژی، روحیه و افکار ما باشد. گاهی‌ تنها به دلیل بی‌حوصلگی یا منفی‌ بافی‌ انرژی ما تحلیل می‌رود. سعی‌ کنید به جای تمرکز بر نقاط ضعف هر موردی، مثبت‌های آن را در ذهنتان پر رنگ کنید و از زندگی‌ بیشتر لذت ببرید.

 

2. پیاده‌روی صبحگاهی

شاید فکر کنید که چگونه می‌شود هم بی‌ انرژی باشم و هم صبح کله سحری به پیاده روی بروم؟ اما تنها قسمت تصمیم گرفتن سخت است. کافی‌ است اراده کرده و در هوای خوب بهاری از خانه بیرون بزنید. به محض برداشتن چند قدم و تنفس هوای تمیز، انرژی تازه‌ای خواهید یافت.

 

3. مغز ها

تا می‌توانید در طول  روز از مغز فندق، بادام، گردو یا پسته استفاده کنید. تمام این دانه‌های لذیذ سرشار از انرژی هستند.

 

4. چرت زدن

اگر فرصتی دارید ظهر‌ها چرت کوتاهی بزنید. تنها به اندازه 15 دقیقه و نه بیشتر، باعث ایجاد سرزندگی دوباره و دور شدن حس خستگی‌ خواهد شد.

 

5. سالمون

تا می‌توانید از گوشت لذیذ این ماهی‌ که سرشار از ویتامین‌های ضروری برای بدن همچون گروه b و امگا است، مصرف کنید.

 

6. مدیریت زمان

از زمان خود در طول روز خردمندانه استفاده کنید. بجای هدر دادن اوقات فراغت خود با گشت و گذار در شبکه‌های اجتمایی‌ و زل زدن به صفحه الکترونیکی‌، موسیقی آرام پخش کنید، با دوستانتان گپ بزنید یا ورزش کنید.

 

7. آب

تا می‌توانید آب بنوشید. یکی‌ از مهمترین علل سردردهای بی‌دلیل روزانه یا کمبود انرژی، دهیدراته شدن بدن است. پس بدنتان را از سوخت اصلی‌ آن‌ محروم نگذارید.

 

8. صبحانه

حتما قبل خروج از خانه یا انجام کارها، صبحانه‌ای سرشار از ویتامین صرف کنید. تا می‌توانید میوه‌جات را که سرشار از ویتامین هستند در برنامه‌تان جای دهید.

 

9. قارچ

شاید عجیب به نظر برسد ولی‌ قارچ‌های خوراکی‌، موادی بسیار مفید و سرشار از ویتامین هستند. سعی‌ کنید هر چند روز یکبار در غذای خود این ماده لذیذ را اضافه کنید.