داشتن ایده درست نسبت به غذایی که مصرف می‌کنیم مهم است و این که بدانیم چه غذایی را می‌توانیم به عنوان میان وعده سالم مصرف کنیم، اهمیت ویژه‌ای دارد. میان وعده بر خلاف اسمش معمولا بخش زیادی از کالری روزانه را به بدن ما می‌رساند و مصرف میان وعده سالم و کم کالری اهمیت فراوانی دارد. در این مطلب از دکتر مسعود عیسی‌نژاد متخصص تغذیه در مورد میان وعده‌های کم کالری پرس و جو کردیم.

به گفته ایشان مهم است که میان وعده به راحتی قابل تهیه و ارزان باشد؛ و همچنین به رفع حس گرسنگی کمک کند. فرد باید احساس کند که قند کافی‌ به بدن خود رسانده است تا این که از پر خوری در وعده اصلی‌ یا خوردن میان وعده‌هایی با کالری بالا جلوگیری کند. در قسمت زیر لیست برخی‌ از بهترین میان وعده و دسرهای خوشمزه که می‌توانید مصرف کنید را برای شما آماده کردیم.

شب خود را با خوردن یک عدد خرما به پایان برسانید

بعد از خوردن وعده شام و قبل از خواب معمولا افراد میل به شیرینی بسیار زیادی دارند. مصرف 2 تا 3 عدد خرما این میل را برطرف می‌کند و در عین حال مواد معدنی زیادی نیز دارا است. پس می‌توانید بعد از شام، خرما تازه یا خشک میل کنید.

نخود بوداده دسر

یک خوراکی بسیار خوشمز و سالم است که موجب سیری زودهنگام شما می‌شود و منبع بسیار خوبی‌ از فیبر است. شما می‌توانید به راحتی‌ آن را در خانه تهیه کنید. این ماده غذایی پر پروتئین را ابتدا در آب بخیسانید، سپس به آن ادویه اضافه کنید و با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد برای 10 دقیقه در فر قرار دهید.

توت فرنگی و تخم شربتی

تخم شربتی خاصیت عجیبی‌ در طعم دادن و خاصیت کرم مانند به غذا دارد و بسیار کم کالری است. 3 تا 4 قاشق ماست کم چرب را با تخم شربتی به خوبی مخلوط کنید و با همزن بزنید، سپس با چند عدد توت فرنگی مثل یک پودینگ بسیار خوشمزه میل کنید. می‌توایند 5 گرم شکلات را ذوب کرده و روی آن بریزید.

موز

موز

موز به همراه 5 تا 6 عدد مغز آجیل یکی‌ از ساده‌ترین و خوشمز‌ه‌ترین میان وعده‌هایی است که حتی از شیرینی هم لذیذتر است. موز را از وسط و به صورت طولی بزش بزنید و نصف کنید. روی آن چند عدد مغز گردو و پسته خرد کنید. سپس به مدت 15 دقیقه در فر با دمای 100 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و نوش جان کنید.