کم آبی بدن و پیامدهای ناشی از آن مشکل شایع فصل تابستان است.بر اساس تخمین متخصصین تغذیه بدن شما در حدود 2 لیتر یا 8 لیوان آب در روز برای حفظ سلامتی‌ و جلوگیری از کم آبی نیاز دارد و بعضی‌ کارشناسان حتی مصرف کمی‌ بیشتر را توصیه کردند اما نکته مهم این است که می‌توانید برای جبران این میزان آب دریافتی غذا بخورید! حدود 20 درصد از آب دریافتی شما می‌تواند از غذای جامد تامین شود. در هر صورت مهم است که آب را به شکل مایع نیز مصرف کنید، به ویژه در فصل گرما. در این مطلب به تعدادی از غذاهایی که سرشار از آب هستند پرداخت شده که مصرف بیشتر آنها در فصل گرما توصیه می‌شود.

خیار

در حدود 96 درصد وزن خیار از آب است. این میوه تابستانی در بین غذاهای جامد حاوی بیشترین میزان آب است، برای تهیه سالاد بسیار مناسب است یا می‌توان آن را با برش زدن به همراه بسیاری از غذاها سرو کرد. برای بردن فایده بیشتر از خیار می‌توانید آن را با ماست کم چرب در مخلوط کن بریزید و کمی‌ نعناع به آن اضافه کنید.

کاهو سالادی

کاهو سالادی 95 درصد از آب تشکیل شده است. کلا یک قاعده کلی‌ این است که هر چه گیاه تیر تر باشد یعنی‌ فیبر بیشتری دارد. کاهو سالادی دارای ویتامین k است و در روز گرم سال می‌تواند به تامین آب بدن شما کمک کند.

کرفس

کرفس در حدود 94 درصد از آب تشکیل شده است. عقیده مردم بر این است که کرفس حاوی کالری منفی‌ است اگر چه این ادعا زیاد خارج از تصور نیست. کرفس تنها در حدود 6 کالری انرژی‌ در هر وعده دارد. این گیاه سرشار از آب همینطور منبع بسیار خوبی‌ برای ویتامین a، c و k است. این گیاه همینطور در خنثا کردن اثر اسیدی غذا و بهبود سوزش معده موثراست.

تربچه

تربچ در حدود 95 درصد از آب تشکیل شده است. این سبزی ریشه‌ای و تازه باید که در رژیم غذای تابستانی شما حتما وجود داشته باشد. این گیاه حاوی طعم بسیار جالبی‌ بین شیرین و تند است و در نتیجه به سالاد و یا غذای شما طعم بسیار لذیذی می‌دهد.