چاقی نوع سلولیت بسیار رایج است و تعداد بسیاری از افراد درگیر آن هستند. سلولیت نه تنها در افراد چاق بلکه در افرادی که کمی‌ اضافه وزن هم دارند رایج است. میان زن و مرد، جوان یا پیر تفاوتی ندارد؛ این نوع چاقی در همه این گروها می‌تواند بروز کند.
چاقی سلولیت نسبت به چربی‌های نوع دیگر مقاوم‌تر است و به همین علت افراد دچار سر درگمی زیاد هستند که بهترین راه حل را جهت رفع این نوع چاقی و سلولیت را پیدا کنند.

سلولیت چیست؟

سلولیت نتیجه بزرگ شدن یا افزایش تعداد سلول‌های چربی‌ زیر پوست است. این نوع چربی‌ به صورت معمولی‌ زیر پوست شما قرار دارد. به همین دلیل چاقی سلولیت از برجسته و گلوله گلوله شدن سطح زیر پوست به راحتی قابل تشخیص است.
علل به وجود آمدن سلولیت زیاد است از جمله چربی‌ زیاد، عدم فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، کم آبی بدن، سوخت و ساز آهسته بدن و همینطور تغییرات هورمونی در بدن.

سلولیت

خوشبختانه زیاد جای نگرانی در مورد سلولیت نیست، این نوع چربی‌ نسبت به سایر انواع چربی‌ ذخیره شده در بدن خطر کم‌تری برای سلامتی دارد و بیش‌تر منجر به کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود.
راه کلی‌ مبارزه با سلولیت اصلاح عادات زندگی‌ است مثل ترک سیگار، افزایش فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی متعادل که هم سلولیت را کاهش می‌دهد و هم سبب بهبود سلامت کلی‌ شما می‌شود.

روش کاهش سلولیت:

زیاد نگران نباشید سلولیت به راحتی با رژیم غذایی مناسب و ورزش قابل برطرف شدن است. نکته مهم در مورد ورزش برای رفع سلولیت تمرکز کردن روی بخش پایینی بدن است. به همین منظور تعدادی از بهترین ورزش‌های ساده ضد سلولیتی را برای شما خلاصه کردیم:

  • تمرین لنگ ساعتی‌

- در حالت ایستاده و صاف قرار بگیرید و دستان خود را روی پهلو قرار دهید.
- حالا یک حرکت لنگ انجام دهید یعنی‌ که پای راست خود را ثابت و با پای چپ یک گام به جلو برداشته و حالا روی زانوی خود خم شوید، به نحوی که زانوی راست شما تقریباً به زمین نزدیک شود.

- این حرک را با پای چپ 12 بار و سپس با پای راست 12 بار انجام دهید.

-در حرکت بعدی به جای گام برداشتن به جلو به سمت راست و چپ پای خود را باز کنید و سعی‌ کنید که باسن خود را تا حد امکان به زمین نزدیک کنید. (این حرکت را هم 12 بار انجام دهید.)

  • حرکت اسکوات با بلند کردن ساق پا

- بایستید و پاهای خود را کمی‌ بیشتر از عرض شانه‌ها باز کنید.
- حالا با خم کردن زانو یک حرکت اسکوآت انجام دهید و دستان خود را صاف جلوی صورت خود نگاه دارید.
- حالا به آرامی به حالا ایستاده باز گردید و در نهایت روی انگشتان پا بلند شوید به نحوی که فشار را روی ساق پای خود به خوبی احساس کنید، 3 ثانیه صبر کنید و به حالت ابتدایی باز گردید.

  • بالا رفتن از پله‌ها

- یکی‌ از بهترین و موثرترین ورزش‌ها بالا رفتن از پله است، این حرکت در هر ساختمانی و با هره تعدادی از پل امکان پذیر است.
- حتما آنقدر تند بالا بروید که فشار را روی عضلات پا احساس کنید و همینطور حس کنید که ضربان قلب شما در حال افزایش است.
- اگر زانو درد دارید یا مشکل قلبی از این حرکت اجتناب کنید.