مهم نیست که هدف شما از کم کردن وزن چه باشد، گاهی وزن کم کردن به ظاهر غیر ممکن به نظر می‌رسد. بعضی‌ از مواقع وزن کم کردن می‌تواند با روش‌های مهم دیگر و فراتر از فقط تغییر کلی‌ در شیوه زندگی‌ باشد و سریعتر و آسانتر اتفاق بیفتد. در واقع یکی‌ از این روش‌ها این است که در عادات صبحگاهی خود تغییراتی ایجاد کنید که می‌تواند به کاهش وزن و همین طور تثبیت وزن کم شده در شما کمک کند. در این مقاله به تعدادی از این نکات که می‌تواند به کاهش وزن در شما کمک بسیار موثری کند پرداخته شده است.

1. صبحانه سرشار از پروتئین میل کنید

صبحانه اصلی‌‌ترین و مهمترین وعده غذایی روزانه است. هر آن چیزی که در وعده صبحانه میل می‌کنید شما را برای باقی‌مانده روز تنظیم می‌کند. صبحانه کلید اصلی‌ این است که تا زمان ناهار احساس سیری و شاد بودن کنید، یا بر عکس همیشه سردرد دارید و احساس ضعف می‌کنید و به دنبال خوردن تنقلات مثل شیرینی و شکلات هستید. خوردن صبحانه سرشار از پروتئین می‌تواند به کاهش اشتهای شما به ریزه خواری و همینطور به روند کاهش وزن شما کمک موثری بکند. نتایج مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین در صبح می‌تواند هورمون گرلین را برای مدت طولانی‌تر در بدن فعال نگاه دارد و به همین علت فرد دیرتر احساس گرسنگی می‌کند. از سوی دیگر پروتئین بیشتر یعنی‌ افزایش متابولیسم و سوخت و ساز پایه بدن که در نهایت سطح کالری سوزی را دارا بدن بالا می‌برد.

2. بیشتر از گذشته آب بنوشید

همیشه صبح را با نوشیدن یک تا دو لیوان آب آغاز کنید تا کاهش وزن در شما سرعت بگیرد. نوشیدن آب می‌تواند به شما کمک کند تا کالری بیشتری بسوزانید، به ویژه در یک ساعت اولیه. نوشیدن آب به ویژه قبل از صرف غذا به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدنی را در خود افزایش دهید.

3. خود را صبح‌ها وزن کنید

سعی‌ کنید 3 بار در هفته هر روز صبح و در یک زمان مشخص خود را وزن کنید، با این روش همیشه انگیزه خواهید داشت که وزن خود را ثابت نگاه دارید. 

4. سعی‌ کنید که صبح ورزش کنید

ورزش کردن در صبح می‌تواند به کاهش وزن کمک بسیار زیادی کند چرا که می‌تواند کاهش وزن را تشدید کند. اگرچه که تفاوت خاصی‌ بین تمایل به غذای خاص بین افرادی که صبح ورزش می‌کنند یا عصر دیده نشده است، افرادی که در صبح ورزش می‌کنند بعد از خوردن وعده صبحانه برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنند در مقایشه با افرادی که عصر ورزش می‌کنند.