راه های از بین بردن غبغب (۲)

در واقع ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین راه برای رفع مشکل غبغب این است که هنگام راه رفتن، نشستن پشت میز یا راه رفتن کمرتان را صاف کرده و قوز نکنید. پس از مدتی خواهید دید که گردن چاق شما کمتر به چشم می‌آید و جلب توجه می‌کند.

راه های از بین بردن غبغب (2)

تمرین دیگری که برای ناپدید کردن غبغب شما مفید می‌باشد، این است که به پشت دراز بکشید و دست و پاهایتان را راست روی زمین بگذارید. دست‌هایتان باید کنار ران‌هایتان قرار گیرند. سرتان را بلند کنید و چانه را به قفسه سینه برسانید و به آن فشار دهید. دو ثانیه در همین حال بمانید و سپس سرتان را روی زمین بگذارید.

توجه کنید که هرگز سریع سر‌تان را روی زمین نگذارید و آن را پرت نکنید. بعد دوباره به آرامی سر را بلند کنید و با دقت چانه را روی قفسه سینه فشار دهید. این مجموعه حرکت را 25 بار در روز انجام دهید. یادتان باشد به محض اینکه حس کردید گردنتان درد گرفته دیگر ادامه ندهید و اگر پس از مدتی استراحت درد ساکت نشد، به پزشک مراجعه کنید.

نفس عمیق کشیدن هم که هیچ خرجی ندارد و باز هم از تمرینات مفید است. همزمان با هر دم و بازدم سرتان را بالا و پایین بیاورید. دقت کنید که حرکات سر با دم و بازدم هماهنگ باشد؛ به این معنی که هر وقت نفس را به درون می‌کشید (دم)، سرتان را بالا بیاورید و زمانی که نفستان را بیرون می‌دهید (بازدم)، سرتان را به پایین خم کنید.

مجموعه‌ای از نرمش‌های هوازی (ایروبیک)، نرمش‌های قدرتی و ورزش‌هایی که انجام آنها برای سلامت قلب و عروق مفید است، مانند دویدن، دویدن آهسته، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی سریع هم روند سوزاندن چربی‌های اضافی کل بدن، از جمله گردن را تسریع خواهند کرد. 

من می‌خواهم فقط گردنم را لاغر کنم، چرا باید وزن کل بدنم را هم پایین بیاورم؟
بله، ممکن است تعجب کنید و ندانید چرا این همه بر کاهش وزن کل بدن برای از بین بردن این چربی موضعی ناخوشایند تاکید می‌شود؛ ولی یک واقعیت وجود دارد و آن این است که هیچ کس نمی‌تواند بدون کاهش وزن کلی قسمتی از بدنش را لاغر کند.

تمام آگهی‌های رنگارنگی هم که ادعا می‌کنند در سالن ورزشی و تحت نظر مربیان مجرب انجام این کار کاملا ممکن است، فقط برای جلب مشتری است. تقریبا همه کسانی که غبغب دارند و چاقی گردنشان جلب توجه می‌کند، کلا چاق هستند و کاهش وزن به طور کلی یکی از راه‌های حذف چانه چندطبقه آنهاست.

یک نکته ساده و کلیدی...
در واقع ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین راه برای رفع مشکل غبغب این است که هنگام راه رفتن، نشستن پشت میز یا راه رفتن کمرتان را صاف کرده و قوز نکنید. اگر  به این نکته ساده توجه کنید، شاید چربی موضعی آزاردهنده گردنتان کاملا از بین نرود، ولی پس از مدتی راست نشستن و پرهیز از خم کردن بیش از اندازه پشتتان خواهید دید که گردن چاق شما کمتر به چشم می‌آید و جلب توجه می‌کند.

دقت کنید که...
در ابتدا نرمش‌ها را به آرامی و به دفعات کمتر در روز انجام دهید. هرگاه که می‌خواهید وضعیت گردنتان را تغییر دهید، بسیار آرام و بدون عجله این کار را بکنید. اگر برای انجام برخی تمرینات بالا مثل ممانعت از حرکت رو به جلو یا رو به عقب سر، می‌خواهید از ابزاری غیر از دست‌‌هایتان که در سالن‌های ورزشی وجود دارند استفاده کنید، این کار را به دقت انجام دهید و برای دفعات اول حتما زیر نظر مربی تمرین کنید.

هیچگاه خودتان را خسته نکنید. اگر کوچک‌ترین احساس ناراحتی کردید و دیدید که گردنتان درد گرفته است، فورا تمرین را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید. 

اگرچه می‌خواهید هرچه زودتر گردن‌ خود را لاغر کنید و غبغبتان از بین برود، ولی باید بدانید که گردن انسان خیلی حساس است و به سادگی می‌تواند آسیب ببیند، بنابراین اگر روش درست انجام این ورزش‌ها را نمی‌دانید، حتما از یک کارشناس آگاه، مانند یک فیزیوتراپ، کمک بگیرید. اگر دقت نکنید و از روی عجله برای زودتر نتیجه گرفتن، این نرمش‌ها را سریع‌تر یا به تعداد دفعات بیشتر در روز انجام دهید، ممکن است به گردنتان که پیش از این سالم و فقط چاق بوده است، به شدت آسیب بزنید. 

چرا اگر موقع نشستن  یا راه رفتن قوز کنم غبغب پیدا می‌کنم؟
اگر موقع نشستن و راه رفتن قوز کنید و به مدتی طولانی پشت‌تان را خم کرده و در همان حالت بمانید، پوست زیر چانه‌تان شل شده و چربی در آن نقطه جمع می‌شود. در واقع با خم شدن بیش از حد و قوز کردن، عضلات فک‌های شما فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت تا خود را در آن جای دهند و به این ترتیب عضلات آن قسمت شل شده و دیگر لازم نیست خودشان را سفت نگه دارند و به این ترتیب ضعیف می‌شوند (به زبان ساده ولو می‌شوند) و چربی‌های اضافی می‌توانند در کنار این فک‌های شل و ول تجمع یابند.

میز و صندلی من در محل کار طوری است که به ‌ناچار باید پشت میز خم شوم تا بتوانم کارم را انجام دهم. چه کار کنم؟
بدانید که قوز کردن و خم شدن بیش از اندازه پشت میز کار نه تنها باعث می‌شود غبغب پیدا کنید، بلکه به کمر‌تان هم آسیب می‌زند. پس اگر به سلامتی و ظاهر‌تان اهمیت می‌دهید، در صورت امکان از مدیر‌تان بخواهید که یک صندلی مناسب برای شما تهیه کند یا اگر او درخواست شما را قبول نکرد، خود‌تان یک صندلی مناسب تهیه کنید.

راست نشستن پشت میز کار یک فایده مهم دیگر هم دارد و آن این است که بهتر می‌توانید روی چیزی که می‌نویسید، می‌خوانید یا تماشا می‌کنید تمرکز کنید...

برای خواندن بخش اول -راه های از بین بردن غبغب- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم -راه های از بین بردن غبغب- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر