مدیریت اضطراب، یعنی با استفاده از الگوهای تفکر و عادات خوب اضطراب زندگی را کاهش  و قابلیت کنار آمدن با آن را افزایش دهیم. عاداتی مثل مدیتیشن، ورزش، تمرکز روی جنبه مثبت، و پر کردن اطرافمان با افراد مثبت کمک بسیاری به کنترل استرس می‌کنند. با این وجود، همه این کارها باز هم نمی‌توانند به طور کلی اضطراب را از زندگی ما پاک کنند. رها کردن عاداتی که با انجام آن‌ها خودمان را نابود می‌کنیم نیز استراتژی مهمی است. ممکن است حتی متوجه نشویم که این عادات را داریم. در ادامه، برخی از عوامل استرس‌زا را همراه با روش رهایی از آن‌ها آورده‌ایم. ماهی یک بار سعی کنید یکی از آن‌ها را از زندگی خود پاک کنید. پس از هر موفقیت، به خود تبریک بگویید و به خاطر داشته باشید، نتیجه کار ارزش زحمتی که می‌کشید را دارد.

1-کینه را رها کنید.

همه ما مزایای بخشیدن را می‌دانیم و رها کردن کینه بسیار آزادی بخش است. ولی بیشترمان نمی‌‌دانیم چه کینه‌ای به دل گرفته‌ایم و چگونه باید رهایش کرد. از خودتان بپرسید، آیا به اتفاقات گذشته فکر می‌کنید و موجب عصبانیت و رنجش شما می‌شود؟ آیا از خودتان به خاطر اعمالتان، و یا کارهای عمدی یا غیرعمدی دیگران خشمگین هستید؟

2-منظم باشید.

هنگامی که وارد اتاق به هم ریخته و شلوغ شوید، احساس خستگی می‌کنید و جایی برای تمدد اعصاب نخواهید داشت. بی نظمی، موجب ایجاد اضطراب می‌شود و تمام انرژیتان را تخلیه می‌کند. اگر بی نظمی آزارتان می‌دهد، ساده سازی زندگیتان را اولویت کنید.

3-رویکرد منفی راجع به خودتان یا دیگران نداشته باشید.

همانند کینه، ممکن است خودتان هم ندانید عقاید محدودکننده نسبت به خودتان یا دیگران دارید. آیا حتی پیش از شروع کاری، به خودتان شک می‌کنید و معتقدید نمی‌توانید انجامش دهید؟ آیا موفقیت‌های دیگران باعث می‌شود نسبت به خود حس بدی داشته باشید؟ ایرادهای رفتاری و فکری خود را تشخیص و تغییر دهید.

4-تحمل نکنید!

چیزهایی در زندگی وجود دارند که ما را مضطرب می‌کنند، ولی متوجه آن نمی‌شویم و به طور روزانه تحملشان می‌کنیم. لحظه‌ای تفکر کنید و متوجه شوید چقدر از انرژی شما تخلیه می‌شود، سپس برنامه‌ای برای حذف این دست چیزها بریزید.

5-به روابط سمی «نه» بگویید!

روابط، می‌توانند هم منبع اصلی آرامش شما باشند یا اضطراب شما. دوستی‌های ناسازگار، بی اعتماد و دارای رقابت ناسالم نیز ایجاد اضطراب بسیاری می‌کنند. روابط ناسالم، چه دوستی چه عاطفی، را سعی کنید بهبود ببخشید ولی اگر پیشرفتی مشاهده نکردید، باید رهایش کنید.