۲۵ دستور غذای ساده مخصوص گیاهخوار‌ان [قسمت ششم]

ما یکی از طرفداران سرسخت غذا و غذا خوردن هستیم

ما یکی از طرفداران سرسخت غذا و غذا خوردن هستیم. غذا خوردن یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که در طول روز انسان‌ها انجام می‌دهند٬ بنابراین برای سلامت جسمی٬ ذهنی و روحی، مهم و ضروری است که برای غذایی که می‌خوریم و انتخاب مواد تشکیل دهنده‌ ی آن وقت بگذاریم؛ تا از وعده‌ی غذایی خود بیشترین استفاده را ببریم. اما همه‌ی ما می‌دانیم بعضی از شب‌ها، شما گیج می‌شوید و می‌خواهید یک دستور غذایی ساده و کاربردی  و البته خوشمزه داشته باشید که به سلامتی شما هم صدمه نزند. بنابراین ما برای شما 25 مورد از بهترین غذا هایی که با سبزیجات تهیه می‌شوند را آماده کردیم. یک نکته‌ی بسیار جالب در مورد این غذاها این است که می‌توان تمام آن‌ها را در وقت بسیار کمی  تهیه کرد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 بستنی رژیمی با موز

آیا می دانستید تمام چیزی که شما احتیاج دارید تا یک بستنی شیرین٬ خوشمزه و خامه‌ای داشته باشید 5 دقیقه زمان، یک مخلوط کن و یک موز یخ زده است؟ موز‌های تکه تکه شده‌ی یخ زده، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای بستی‌های خامه‌ای هستند. یک بستنی رژیمی و سرشار از مواد مفید برای بدن که بر پایه‌ی موز یخ زده‌است سالم‌ترین گزینه‌ی شما است. گزینه‌های شما برای اضافه کردن مواد مختلف به این بستنی بی‌شمار است. می‌توانید میوه‌های ترش٬ عسل٬ سیب٬ میوه‌های سرخ٬ گردو و یا هرچیز دیگری که باب میل‌تان است را به آن اضافه کنید. اگر موز تیره شده و یا موزی بسیار رسیده دارید، عالی است٬ این موز‌ها بسیار نرم‌تر هستند و بافت مناسب‌تری برای بستنی دارند.

بستنی موزی

 Credit: Jaymi Heimbuch

برای شروع، شما به 3 موز رسیده احتیاج دارید. آن‌ها را به قطعاتکوچک تقسیم کنید در ظرفی در بسته بگذارید و درون فریزر قرار دهید تا  حالتی کاملا یخی و سفت به خودشان بگیرد. وقتی موز‌ها کاملا یخ زد آن‌ها را با دست یا قاشق فشار دهید تا بافتی یک دست داشته باشند. حالا موز یک دست شده را در مخلوط کن بریزید و آن را روشن کنید تا زمانی که حالتی خامه‌ای به خود بگیرد. اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت‌های موز به خوبی مخلوط شده باشد. می‌توانید این کار را، با باز کردن مخلوط کن و هم زدن و زیر و رو کردن آن با یک قاشق انجام دهید. حالا پایه‌ و بخش اصلی بستنی شما آماده است. آن را در ظرفی در بسته بریزید و مجدداً در فریزر قرار دهید تا کمی حالت یخی‌تری به خود بگیرد.

اما در کنار پایه و بخش اصلی بستنی، که همان موز مخلوط شده بود٬‌ می‌توانید ترکیب‌های فوق‌العاده‌ی زیادی درست کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه چند دستور عالی برای این بستنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آناناس و فندق

می‌توانید فندق خورد شده و یا تکه تکه شده را با بستنی مخلوط کنید و بر روی آن‌ چند تکه آناناس تازه قرار دهید.

بستنی موزی با آناناس 

کره‌ی بادام زمینی و دارچین

زمانی که موز‌ها داخل مخلوط کن هستند 2 تا 3 قاشق غذاخوری، کره‌ی بادام زمینی و یک قاشق چای خوری، دارچین به آن اضافه کنید.

تمشک و بادام

یک فنجان تمشک منجد شده به مخلوط کن اضافه کنید٬ هنگامی که کاملاً مخلوط شد نصف فنجان بادام تکه شده به ترکیب اضافه کنید.

توت فرنگی و شکلات

به موزهای داخل مخلوط کن یک فنجان توت فرنگی خرد شده‌ی منجمد اضافه کنید٬ زمانی که خوب مخلوط شد در انتها نصف فنجان شکلات تلخ تکه تکه شده اضافه کنید.

بستنی موزی با توت فرنگی

 

گیلاس و شکلات

بر روی بستنی، چند قاشق، کنسرو کمپوت گیلاس قرار دهید و در انتها بر روی آن یک قاشق شکلات مایع بریزید.

دارچین و گردو

یک فنجان گردو‌ی خرد شده به موز‌های داخل مخلوط کن اضافه کنید٬ همچنین می توانید یک قاشق چای خوری دارچین هم به مخلوط موز و گردو بیافزایید.

انبه و هلو

نصف لیوان انبه‌ی خرد شده و منجمد و نصف لیوان هلوی خرد شده و منجمد به مخلوط کن اضافه کنید.

نوتلا و تمشک

می‌توانید چند قاشق نوتلا، در مخلوط کن، به موز‌ها اضافه کنید و در انتها بر روی بستنی نوتلایی خود، چند تمشک و یا میوه‌های مشابه تمشک را قرار دهید.

بستنی موزی با نوتلا

موز شکلاتی

تنها لازم است که 2 قاشق غذاخوری  سس شکلات به مخلوط کن اضافه کنید.

پای سیب

سیب را تکه تکه کنید و بگذارید تا در آب جوش به همراه دارچین٬‌ میخک و جوز، کمی بپزد؛ سپس موزها را در آب‌کش بریزید تا خشک شود٬‌ بعد از این که کاملا سرد شد آن را به داخل مخلوط کن حاوی موز یخ زده بریزید.

پسته و توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی منجمد و خرد شده را به مخلوط کن حاوی موز یخ زده اضافه کنید. هنگامی که کاملاً مخلوط شد٬‌ نصف فنجان پسته‌ی تکه تکه شده را به آن اضافه کنید. یادتان باشد در این بستنی، باید از پسته‌ی خام استفاده کنید.

بستنی موزی با پسته

 

بلوبری

یک فنجان بلوبری منجمد را به موز داخل مخلوط کن اضافه کنید. در انتها می‌توانید، روی بستنی پودر پسته یا بادام بریزید.

کارامل شور

می‌توانید به موز‌ها داخل مخلوط کن، یک قاشق غذا خوری سس کارامل اضافه کنید و در انتها بر روی بستنی و یا در مخلوط کن به مقدار دلخواه نمک دریا بپاشید.

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر