از نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) اضافه وزن و چاقی به عنوان تجمع غیرطبیعی یا بیش از اندازه چربی در بدن که سلامتی فرد را مختل می کند شناخته می شود. در سال های اخیر اضافه وزن در جهان به شدت رو به افزایش است و در 10 سال اخیر چاقی  افزایش چشمگیری داشته است. چاقی تنها مشکل بزرگسالان نیست و در کودکان و نوجوانان نیز روند رو به رشدی دارد. طبق آمار منتشره، نیمی از افراد ساکن در تهران اضافه وزن دارند و 20 درصد آنان چاق هستند.

چربی‌ پهلو شاید آزار دهند‌ه‌ترین شکل چربی‌ در بین خانم‌ها است چرا که تناسب اندام آنها را به هم می‌زند و فرم قرار گرفتن لباس را در آنها تغییر می‌دهد. جدای از آن چاقی ناحیه شکمی و پهلو خطرناک‌ترین فرم چاقی برای بدن هستند چرا که دور اندام‌های حیاتی شما را می‌گیرد و خطر بیماریهای مزمن، دیابت و بیماری قلب‌وعروق را زیاد می‌کند. بسیاری از افراد برای خلاص شدن از شر چربی‌ ناحیه پهلو شروع به انجام تمرینات موضعی می‌کنند مثل تعداد زیاد حرکت شکم و پهلو. اما باید توجه داشت که این کار به تنهایی کافی‌ نیست و لازم است که شما به صورت کلی‌ وزن کم کنید.

از خوردن مواد غذایی حاوی شکر افزود شده پرهیز کنید

سالم غذا خوردن کلید اصلی‌ است برای کم کردن چربی‌ در تمام نقاط بدن است. کم کردن مصرف غذاهای حاوی شکر افزود شده یک راه بسیار کارامد برای پاکسازی رژیم غذایی است. شکر افزود شده در مواد غذایی مثل کلوچه، شیرینی‌، شکلات، نوشیدنی‌ها و در یک عبارت اکثر مواد غذایی تولید کارخانه‌‌  وجود دارد. خوردن شکر زیاد نه تنها عامل خطر ابتلا به بیماری دیابت و قلب‌وعروق است، علاوه بر آن سبب تحریک ذخیره چربی‌ در ناحیه شکمی و پهلو می‌شود.

غذاهای طبیعی و فرآوری نشده بخورید

از آسانترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر چربی‌ پهلو و شکم تغییر رژیم غذایی به خوردن غذای کامل است. غذاهای فرآوری شده مثل فرآورده شده در کارخانه‌‌، فست فود و سرخ کردنی‌ها و شیرینی برای سلامت بسیار مضر هستند. این مواد غذایی سبب افزایش التهاب و تغییرات هورمونی در بدن فرد می‌شوند که نتیجه آن تحریک بیشتر ذخیره چربی‌ به ویژه در ناحیه شکمی است.

میزان کافی‌ آب بنوشید

نوشیدنی میزان کافی‌ آب برای سلامت بسیار مهم است. آب بهترین نوشیدنی است که می‌توانید انتخاب کنید‌ اما متاسفانه مردم در هنگام تشنگی بیشتر سراغ نوشیدنیهای قندی و شیرین می‌روند که بدن را بیشتر دچار بی‌ آبی می‌کند. از سوی دیگر خوردن این سبک از نوشیدنی‌ها با چاقی و اضافه وزن رابطه مستقیم دارد.

در کنار نکات رژیمی باید به فعالیت بدنی نیز توجه ویژه داشته باشید. از نشستن زیاد پرهیز کنید و در روز چندین  حرکت کششی انجام دهید. انجام ورزش‌های هوازی و ایروبیک می‌تواند سبب شود تا ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و این اثر برای زمان طولانی‌ باقی می‌ماند. ورزش هوازی می‌تواند که باعث کالری سوزی شود و چربی‌ اضافه را در بدن کم کند که به سرعت چربی‌ ناحیه پهلو را کم می‌کند.