بالا بودن میزان کلسترول خون در بدن سبب افزایش خطر حمله قلبی می‌شود. در نتیجه کم نگاه داشتن سطح کلسترول خون برای حفظ سلامت شما ضروری است. اگر از آن دسته افرادی هستید که در حال حاضر کلسترول خون شما بالا است و قرص مصرف می‌کنید بسیار مهم است که از متخصص تغذیه نیز جهت کنترل رژیم غذایی خود کمک بگیرید. تغییرات رژیمی‌ شامل ورزش و تغذیه می‌تواند در کاهش کلسترول خون بسیار موثر باشد.

درون بدن دو نوع اصلی‌ کلسترول وجود دارد که LDL یا به اصطلاح کلسترول بد و HDL یا به اصطلاح کلسترول خوب شناخته شده می‌شوند. هدف اصلی‌ رژیم غذایی شما باید این باشد که سطح LDL کاهش و سطح HDL افزایش پیدا کند. نکته مهم دیگر در مورد کلسترول این است که درون بدن توسط کبد ساخته  و از رژیم غذایی نیز وارد بدن می‌شود. در این مطلب متخصص تغذیه ما مکمل‌ها و مواد غذایی را به شما معرفی‌ می‌کند که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کنند. اگر که در دوران حاملگی‌ هستید حتما قبل از استفاده از مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

نیاسین

نیاسین ویتامینی از گروهb است که به افرادی که دارای کلسترول خون بالا  و در خطر حمله قلبی هستند توصیه می‌شود. مصرف مکمل نیاسین می‌تواند منجر کاهش کلسترول بد و همینطور تری‌گلیسریدکه نوع دیگر چربی‌ خطرناک در خون است، شود. نیاسین به صورت طبیعی در مواد غذایی مثل مرغ‌ و جگر یافت می‌شود.

فیبر محلول

دو نوع کلی‌ فیبر در غذاها وجود دارد، شامل فیبر محلول و غیر محلول. فیبر محلول در داخل بدن بعد از ورود به دستگاه گوارش با آب ترکیب می‌شود و یک ماده ژله مانند تولید می‌کند که سبب می‌شود تا جذب کلسترول از غذا به جریان خون کم شود. برای افزایش مصرف فیبر محلول می‌توانید خوردن میوه‌ها و همینطور جو دوسر و لوبیا را در رژیم غذایی خود زیاد کنید.

مکمل جلبک پسیلیوم

پسیلیوم یک جلبک است که مصرف آن به عنوان مکمل توصیه می‌شود. نتایج مطالعات نشان داده  که مصرف این مکمل  که سبب کاهش کلسترول خون می‌شود و همینطور به کاهش قند خون و کنترل بیماری دیابت کمک می‌کند.

فیتوسترل

مصرف فیتوسترل سبب می‌شود تا جذب کلسترول در روده از مواد غذایی کاهش پیدا کند. این ترکیبات به صورت طبیعی در غلات کامل، مغزها، میوه و سبزیجات یافت می‌شود.

پروتئین سویا

لوبیای سویا اثر بسیار خوبی‌ روی کاهش کلسترول خون بالا دارد و سطح کلسترول بد را کم می‌کند. می‌توانید از محصولات سویا مثل لوبیا سویا، و توفو مصرف کنید که تاثیر خوبی‌ روی سطح کلسترول شما خواهد داشت.

سیر

اگرچه که اثر دقیق سیر روی کاهش کلسترول به اثبات نرسیده است اما نتایج تحقیقات فعلی‌ حاکی‌ از آن است که این ماده غذایی می‌تواند در کاهش کلسترول بد خون موثر باشد.

,