ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای خرید دسته بازی

گر جزو کسانی هستید که حوصله بازی کردن با کیبورد و دکمه های پیچیده اش را در سیستم خود ندارید احتمالا به خرید دسته بازی یا همان گیم پد احتیاح دارید. در مطلب راهنمای خرید دسته بازی میخواهیم نگاهی داشته باشیم به اینکه چه مدل دسته بازی یا گیم پدی بخریم که با توجه به بودجه مان و نیازمان ما را راضی نگهدارد.

گر جزو کسانی هستید که حوصله بازی کردن با کیبورد و دکمه های پیچیده اش را در سیستم خود ندارید احتمالا به خرید دسته بازی یا همان گیم پد احتیاح دارید. در مطلب راهنمای خرید دسته بازی میخواهیم نگاهی داشته باشیم به اینکه چه مدل دسته بازی یا گیم پدی بخریم که با توجه به بودجه مان و نیازمان ما را راضی نگهدارد.

خرید دسته بازی گیم پد

یعنی میخواهید بگویید واقعا تیکن را با موس و کیبورد بازی می کنید؟ هرچه قدر هم دشمن کنسول های بازی باشید و فقط با سیستم حال کنید فکر کنم باید اعتراف کنید که با کیبورد بازی کردن بعضی از عناوین گیم واقعا آن را زهرمار می کند. بازی های رزمی و پلتفرم سکو بازی و گاهی بازی های ریسینگ و مسابقه ای از این دسته بازی ها هستند. از آن طرف هم بازی های استراتژی و ماجرایی و اول شخص واقعا با کنترلرهای معمولی بی مزه و لوس هستند. خرید دسته بازی خوب برای سیستم تان که با آن مشغول بازی و گیم هستید یکی از واجبات است.

راهنمای خرید دسته بازی

وقتی هم که وارد مقوله خرید دسته بازی می شوید با انبوهی از مدل های رنگارنگ و طراحی های عجیب غریب روبرو می شوید. این وسط گیم پدهای 5 هزار تومانی شاید شما را وسوسه کند تا قال قضیه را با 5 تومن بکنید و به خانه بروید. خرید گیم پد 5 هزار تومانی همانا و پرت کردنش به سمت مانیتور از فرط عصبانیت همانا و پیاده شدن کلی هزینه همان. این گیم پدها عمده مشکلشان این است که به هیچ صراطی به سیستم وصل نمی شوند. بعضی از آن ها با خواندن آیت الکرسی وصل می شوند، ولی بعد از آن اگر همه 30 جز را هم قرایت فرمایید، بازی مورد نظرتان آن ها را نمی شناسد و انگار نه انگار چیزی به سیستم وصل کرده اید.

خرید دسته بازی

شما هرچه میگویید بابا گیم پد خریدم و وصل کردم بهت هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد. بعضی از این مدل ها نیز هستند که مثلا 5500 تومان هستند و اندکی بهتر وصل هم می شوند و داخل بازی هم شناسایی می شوند، ولی بعد از یکی دو روز به علل مختلف مثل پارگی داخل کابل و زغالی بودن دکمه ها و … تبدیل به تکه آجری می شوند. حالا که این مشکلات را متوجه شدید و تصمیم به خرید دسته بازی مناسب برای خود گرفته اید بهتر است بدانیم که چه بخریم؟

خرید دسته بازی ایکس باکس 360

خرید دسته بازی ایکس باکس 360

کنسول ایکس باکس 360 مایکروسافت شاید از نظر پردازنده های گرافیکی نسبت به رغیب خود یعنی پلی استیشن 3 ضعیف تر بود، ولی مساله ای که اکثر گیمرها متفق القول قبول دارند اینست که طراحی آرگومونیک کنترلرهای جدید این نسل از کنسول مایکروسافت یک انقلابی در طراحی دسته های بازی از بدو اختراع آن ها بود. جابجایی ساده آنالوگ و دکمه های جهت دار یا همان DPAD و همچنین دادن حالت خشابی به دکمه های بالای دسته و طراحی کمی تا قسمتی بزرگتر از دسته های عادی باعث شدند که این کنترلرها در بین بازی بازان بسیار محبوب شوند.

خرید دسته بازی ایکس باکس

کنترلرهای ایکس باکس 360 هیچ گاه باعث خستگی دستان شما حتی در انجام بازی های طولانی مدت نمی شوند. مزیت دیگر آن ها مقاوم بودن دکمه ها و روکش روی آنالوگ های آن است که هیچ گاه دچار ساییدگی یا رنگ و رو رفتگی نمی شوند. بعد از همه این تعریف ها آیا می دانستید که کنترلر ایکس باکس 360 به راحتی آب خوردن به سیستم شما وصل می شود و با تمام بازی های عرضه شده روی ویندوز سازگاری دارد؟ کافیست سیم دسته را به پورت USB کیس کامپیوتر خود وصل کنید و بعد همه چی را به دست ویندوز بسپارید. بعد از مدتی کوتاه سیستم شما این کنترلر دوست داشتنی را شناخته و به راحتی می توانید در هر گیمی که میخواهید از آن استفاده کنید و تنظیمات دسته را حتی در بخش SETTING اکثر بازی های جابجا کنید.

خرید دسته بازی ایکس باکس 360

این دسته به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Xinput دسته خود را به هر شکلی که دوست دارید، با هر رایانه‌ ای همسان سازی کنید. XInput به محیط کاربری گفته می‌شود که از طریق آن در محیط ویندوز می توانید هر کاری دلتان خواست با کنترلرتان انجام دهید. طول این سیم ها به اندازه کافی هست که نگرانی بابت آن نداشته باشید و همچنین قرص و محکمی این کابل ها هیچوقت باعث پارگی درون آن ها نمی شود. درضمن دیگر نگران شارژ و باتری آن ها نیستید.

اگر از نسخه بی سیم کنترلرهای ایکس باکس 360 استفاده می کنید باید یک دانگل مخصوص بلوتوث ایکس باکس 360 هم برای دسته خود تهیه کنید. با تهیه این دانگل که به وفور در بازار یافت می شود باز هم به راحتی آب خوردن کنترلر خود را تبدیل به هیولای هدایت کننده بازی های خود کنید. قیمت دسته ایکس باکس در هر دو صورت چه با سیم چه بی سیم بسیار مناسب است و با حقوق یارانه دولتی خود هم می توانید آن را تهیه کنید.

خرید دسته بازی پلی استیشن 3

خرید دسته بازی گیم

دسته های DUAL SHOCK ساخته شرکت سونی جزو محبوب ترین دسته ها بین کاربران و گیمرها هستند. در کشور ما نیز اکثرا به این کنترلرها علاقه مندیم و بازی را با دکمه های ضربدر دایره و… یاد گرفتیم. (بالا بالا پایین پایین چپ راست چپ راست ضربدر دایره را که یادتان هست؟) دسته پلی استیشن 3 بسیار شبیه دسته های کلاسیک پدرخود یعنی پلی استیشن 2 می باشد، با تفاوتی اساسی در قابلیت SIAXIS که حرکات آن را نیز ضبط و در بازی اعمال می کرد. به بیان واضح تر اینکه دسته چیزی شبیه دسته WII می شد و با یک موشن سنسور داخلی حرکت دادن آن نیز در بعضی از بازی ها تاثیر داشت (مثلا در بازی های شبیه ساز هوایپما می شود با تکان دادن و بالا پایین کردن خود دسته مذکور هواپیما را کنترل کرد) این قابلیت هیجان انگیز در بازی های کامیپوتری به درد شما نمی خورد، اما اگر با این کنترلرها راحت هستید یکی از بهترین گزینه های شما برای خرید دسته بازی مناسب به شمار می رود.

خرید دسته بازی پلی استیشن 3

دسته های پلی استیشن 3 به راحتی رقیب خود یعنی ایکس باکس 360 به کامپیوتر وصل نمی شوند و کمی دنگ و فنگ دارند. با جستجوی ساده در اینترنت میتوانید نحوه اتصال این دسته ها را به کامپیوتر بیابید. برای این کار نیاز به یک برنامه به اسم Motionjoy دارید و بعد از نصب آن بر روی سیستم عامل کامپیوترتان به صورت خود کار عمل میکند و به هیج درایور و نرم افزار دیگری احتیاج نیست. در حقیقت برنامه MOTIONJOY با ایجاد یک شبیه ساز کنترلر ایکس باکس 360 کاری می کند که سیستمتان گول بخورد و دسته پلی استیشن شما را به عنوان یک دسته استاندارد مایکروسافت بشناسد.

راستی اگر اهل بازی با کنسول هستید حیف است نگاهی به دو کنسول بزرگوار ایکس باکس One S و PS4 Pro نیندازیم.

ایکس باکس One S و PS4 Pro

این کنترلرها نیز هم با سیم وصل می شوند (که راحت تر است) هم از طریق بلوتوث که نیاز به دانگل خاصی هم نیست هر دانگل معمولی بلوتوثی کفایت می کند. اما خب در صورت اتصال بی سیم حواستان باید به شارژ و باتری آن باشد که خب بد مصیبتی است. سر غول آخر اگر شارژ تمام کردید چه مصیبتی است. میدانید که سیم ها و کابل هایی که به دسته پلی استیشن 3 وصل می شود جداگانه هستند و بنابراین می توانید حتی سیم 5 متری تهیه کنید. ما که اتاقمان کلا 2 در 2 هست این را برای شما که پنت هاوس در ناف ولنجک دارید عرض کردم. قیمت این دسته ها کمی تا قسمتی از کنترلرهای ایکس باکس 360 بالاتر هستند و شاید لازم باشد یارانه یکی دیگر از اعضای خانواده هم را بگیرید اما در عوض با کیفیت غیر قابل تصور سونی و دسته های محبوب و کلاسیک و آشنایی بازی می کنید.

خرید دسته بازی ایکس باکس وان

خرید دسته بازی ایکس باکس وان

اگر تا الان وسوسه شده بودید که دسته ایکس باکس 360 بخرید و بندازید تنگ سیستمتان و بنشینید فیفا بزنید کمی درنگ کنید. نسل جدید دسته های ایکس باکس تجربه ای بسیار منحصر به فرد و بهتر از نسل قبلی آن برای شما دارد. کنترلر های ایکس باکس 360 اگر چند میلی ثانیه دیلی و تاخیر دارند در این مدل ها همان چند میلی ثانیه تاخیر نیز به کلی رفع شده است. دکمه ها و بدنه کنترلر کیفیت بسیار بادوام تر و قوی تری دارند و طراحی این مدل های جدید بسیار سازگارتر و حرفه ای تر انجام شده است.

خرید دسته بازی ایکس باکس وان

درضمن استفاده از هر دو نوع با سیم و بی سیم برای شما محیاست و اگر در حین بازی و نبرد با غول آخر هم شارژ تمام کردید میتوانید با اتصال کابل به کنترلر بدون لحظه ای توقف بازی را ادامه دهید. در ضمن ناسازگاری که کنترلرهای ایکس باکس 360 با ویندوز 10 دارند در این مدل کاملا رفع شده و دسته های جدید قابلیت شخصی سازی بسیار جامعی توسط ویندوز 10 را دارند. دسته ایکس باکس وان میزان شارژدهی قوی تر و باتری با عمری طولانی تری نیز دارد. قیمت این مدل ها با توجه به کارایی بسیار بالا و کیفیت بسیار خوب و همچنین به روز بودن آن در صنعت تکنولوژی از مدل 360 بالاتر است و شاید لازم باشد سه نفری یارانه تان را بدهید.

خرید دسته بازی پلی استیشن 4

خرید دسته بازی پلی استیشن 4

دسته های Dual Shock 4 در نسل جدید کنسول های سونی توانستند با حفظ ظاهر کلاسیک خود قابلیت های بسیار مدرن و هیبت جدیدی به دسته های پلی استیشن ببخشند. کنترلرهای نسل جدید سونی نیز بسان نسل قبلی به صورت رسمی توسط مایکروسافت برای تبدیل شدن به یک گیم پد تایید نشده اند ولی از آنجا که دنیای کامپیوتر دنیای دور زدن و هک و اینجور چیزهاست می شود آن ها را به عنوان دسته ایکس باکس به کامیپوتر شناساند. این بار به برنامه ای به اسم mapper احتیاج دارید که با حجم اندک در اینترنت قابل دانلود است و بعد از نصب آن می توانید کنترلر خودتان را به راحتی با ویندوز شخصی سازی کنید. در حقیقت یک محیط شبیه محیط xinput دسته های ایکس باکس برای شما باز می شود که در آن می توانید دکمه ها را برای هر بازی که خواستید جابجا کنید. البته ناسازگاری هایی جزیی در بین بعضی بازی ها یافت می شود که می توان آن ها را نادیده گرفت چون بسیار اندک هستند.

خرید دسته بازی پلی استیشن 4

با تهیه دسته های پلی استیشن 4 میتوانید شکل فیزیکی آن ها را نیز شخصی سازی کنید. قالب ها و تشتک ها و روکش های بسیار گوناگون و متنوعی برای این نوع دسته ها در بازار و من جمله بازار اینترنتی بامیلو نیز موجود است که به شکل و ظاهر آن بنا بر سلیقه شما جلای خاصی می بخشد. کنترلرهای dual shock 4 هم از طریق با سیم به وسیله یک کابل Micro Usb  ساده به کامیپوتر وصل می شوند و هم از طریق بلوتوث داخلی که در خود دسته تعبیه شده می تواند به سیستم شما وصل شود. عمری باتری این دستگاه نیز نسبتا خوب و مناسب است و نیازی به خرید باتری جداگانه ندارد. قیمت این دسته ها با توجه به روز بودن و کیفیت بسیار خوب آن مناسب است و چیزی حدود دو سه  یارانه از خانوار شریف شما را در بر میگیرد!

خرید دسته بازی Xiaomi MDZ-11-AA

خرید دسته بازی Xiaomi MDZ-11-AA

حالا اگر از این دسته کنسول ها نخواهیم چطور؟ و یا دسته ای خاص تر و با مصارفی پرکاربردتر مد نظرتان باشد چطور؟ این مدل از کنترلر شیائومی تجربه ای فراتر از یک گیم پد معمولی را به شما هدیه می دهد. یعنی چه؟ یعنی اینکه این کنترلرها فقط به کامپیوتر وصل نمی شوند بلکه می توانید آن ها را به تلویزیون های هوشمند و دستگاه های آندرویدی و حتی سیستم عامل IOS وصل کنید. یک کنترلر همه فن حریف که به قول معروف چیزی نیست به آن وصل نشود. این اتصالات با فناوری بلوتوث 3 صورت پذیر است و جالب اینکه مثل کنترلرهای معروف پلی استیشن حالت سنسور گرانشی را نیز دارا هست. این حالت برای بعضی بازی های شبیه سازی شده بسیار لذتبخش است و همان طور که گفته شد با حرکت دادن خود دسته می توانید کارهایی در بازی انجام دهید.

خرید دسته بازی Xiaomi

طراحی این کنترلرها بسیار شبیه دیزاین دسته های مایکروسافت هست و البته نسخه بهبود یافته تری از آن به حساب می آید و همچنین کیفیت بدنه آن نیز بسیار بالاتر است. اتصال هم از طریق بی سیم و با سیم و همچنین باتری قابل تعویض این کنترلرها نشان از سوپرمن بودن این گیم پد در بین کالاهای مشابه است. سازگاری با ویندوز 10 نیز در حیطه اختیارات این دسته است. نرم افزار Xiaomi Mi Gamepad Mapper و یا SCP دو نرم افاز مفید برای وصل کردن این دسته ها به دیوایس های گوناگون شما من جمله کامپیوتر شماست.

برترین‌های کنسول‌ های بازی موجود در بازار

برگ برنده این هیولای دوست داشتنی کم مصرف بودن باتری آن نسبت به تمام رقیب های خود است و همچنین حالت ویبره که پیش از این فقط در بازی های کنسولی حس می شد ولی این بار با طراحی هرچه بهتر در بازی های کامپیوتر نیز به چشم میخورد و هیجان و آدرنالین را به بازیباز ارایه می دهد.البته حواستان باشد که این کنترلر با بسیاری از مدل های تلویزیون هوشمند سامسونگ ناسازگاری دارد. قیمت مناسب تر آن نسبت به دسته ایکس باکس وان شاید بهترین مورد برای شمای خریدار باشد

خرید دسته بازی Farassoo FGP-656 Gamepad

خرید دسته بازی Farassoo FGP-656 Gamepad

مدلی که در انتها بدان اشاره داریم گیم پد فراسو مدل FGO656 می باشد که هم قمیتی مقرون به صرفه دارد و هم کارایی نسبتا مناسب با توجه به قیمت آن. اگر قصد خرید دسته های کنسولی را ندارید و یا میخواهید بودجه کمتری برای یک گیم پد کنار بگذارید، این گزینه یکی از بهترین گزینه های شماست. چرا که این گیم پد همگام با تکنولوژی روز ساخته شده ولی قیمت آن انگار مال دیروز است. سازگاری با ویندوز 10 و وصل شدن به هر دو طریق با سیم و بی سیم و کیفیت بدنه قابل قبول و طراحی مشابه. (مشابه که چه عرض کنم. کپی پیست)

خرید دسته بازی Farassoo

دسته های محبوب مایکروسافت همه و همه از ویژگی های خوب این مدل گیم پد هستند. قابلیت شوک و ویبره نیز در این کنترلرها لحاظ شده که به خوبی مدل شیائومی نیست ولی بازهم لذتی مضاعف حین بازی های اکشن به بازیکن ارایه می کند. این مدل برای انتخابی است اقتصادی و جامع با کیفیتی معمولی برای کسانی که گاهی گداری دست به بازی در سیستم خود می زنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان