۵ راه برای تسهیل زندگی افراد دیابتی

طبق آمار، بیش از ۱۰ درصد از جمعیت بالغ کشور دارای دیابت هستند، متأسفانه نیمی از این افراد از دیابت خود اطلاعی ندارند

طبق آمار، بیش از 10 درصد از جمعیت بالغ کشور دارای دیابت هستند، متأسفانه نیمی از این افراد از دیابت خود اطلاعی ندارند. دیابت یک بیماری شایع است که در سال‌های اخیر کاملاً اپیدمی شده است. بسیاری از جنبه‌های زندگی برای افرادی که دچار دیابت می‌شوند، می‌تواند به‌شدت تغییر کند. کنترل مرتب سطح قند خون در روز، خوردن غذاهای سالم‌تر و مصرف قرص و یا استفاده از انسولین به بخشی از زندگی معمولی آن‌ها تبدیل می‌شود. بااین‌حال، باوجود اینکه تمامی این کارها بسیار پیچیده به نظر می‌رسد، خبر خوب این است که راه‌های زیادی وجود دارد تا زندگی افراد دیابتی را نسبت به قبل تسهیل کند. بنیتا سعی کرده است تا برخی از این راه‌ها را در اختیار شما قرار دهد. با ما همراه باشید.

داشتن یک سیستم حمایتی جامع

کنترل دیابت

ازآن‌جایی‌که دیابت بر بسیاری از جنبه‌های زندگی یک فرد اثر مخرب می‌گذارد، وجود یک شبکه‌ی حمایتی قدرتمند برای پشتیبانی از آن‌ها بسیار مهم است. با این‌که همیشه حمایت فردی خیلی خوب است، اما امروزه افراد به وب‌سایت‌های آموزشی روی آورده و مشکلات خود را با هم‌نوعانشان در میان می‌گذارند. افراد همچنین در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و در مورد خدمات جدید، ابزارها و روش‌های درمانی باهم به گفت‌وگو می‌پردازند.

داشتن برنامه‌ی غذایی

گوشت

برای افرادی که در نظارت بر تغذیه‌ی خود دچار مشکل هستند، داشتن یک برنامه‌ی غذایی، می‌تواند بسیار مفید باشد. برنامه‌ی غذایی در کنار کمک به افراد برای رعایت رژیم غذایی، آن‌ها را از عادت‌های بد نیز مطلع می‌کند. برای مثال، بسیاری از افراد دیابتی، دارای گزینه‌های غذایی بدی در هنگام مواجهه با افسردگی و یا خستگی در پایان روز هستند. آن‌ها می‌توانند با شناسایی عوامل و نشانه‌های این مشکل، انتخاب بهتری داشته و وضعیت خود را بهتر مدیریت کنند.  مقاله‌‌ی برای پیشگیری از ابتلا به دیابت از این مواد غذایی استفاده کنید مطلب مهمی در خصوص تغذیه‌ی افراد مبتلا به دیابت است.

نوشیدن آب بیشتر

آب

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تسهیل زندگی یک فرد دیابتی، نوشیدن آب کافی برای تضمین سلامت کلیه‌های او است. چای، قهوه، آب‌معدنی و سایر نوشیدنی‌های کم‌کالری نیز می‌توانند در برنامه‌ی غذایی این افراد جا بگیرند. نوشیدن 6 تا 8 فنجان از این مایعات در روز، نه‌تنها آب بدن فرد را تأمین می‌کند، بلکه انرژی بیشتری به او داده و وزن او را نیز تحت کنترل نگه می‌دارد.

ورزش منظم

کوه نوری

همراه با داشتن یک رژیم غذایی متعادل، نوشیدن مقدار زیادی مایعات و ورزش کافی نیز راهی مناسب برای بهبود زندگی افراد دیابتی است. درحالی‌که ورزش کردن برای افراد با مشغله‌ی زیاد کمی دشوار به نظر می‌رسد، این کار آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. تنها 20 تا 30 دقیقه ورزش در هفته می‌تواند به سلامت این افراد کمک کند. پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری یا کوه‌پیمایی با دوستان در آخر هفته اثر مطلوبی در زندگی این افراد می‌گذارد.

مصرف داروها طبق دستور

انسولین

فرقی نمی‌کند که فرد دیابتی انسولین می‌زند یا از روش‌های دیگر دارویی بهره می‌برد، او باید تمامی داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف کند. اگر فرد دیابتی در مصرف داروها غفلت کند، سلامت خود را به خطر می‌اندازد. به‌جای به جان خریدن ریسک‌های مختلف، با پزشک خود مشورت کرده و در مورد دوز داروها، اثرات جانبی آن‌ها و سایر نگرانی‌های خود در مورد رژیم دارویی کسب اطلاع کنید. برای مثال اگر شما برخی از ویتامین‌ها، داروهای گیاهی و یا سایر مکمل‌های طبیعی را مصرف می‌کنید، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان گذاشته و از عدم تداخل آن‌ها با داروهای مخصوص دیابت مطمئن شوید.

فرد دیابتی می‌تواند با اجرای تمامی این مراحل، به آسایش زندگی خود کمک کند. درحالی‌که این بیماری مزمن می‌تواند زندگی شما را به شیوه‌های گوناگون تحت تأثیر قرار دهد، اما با کنترل صحیح آن کاملاً بی‌خطر می‌شود. مصرف صحیح داروها همراه با ورزش مستمر، زندگی فرد دیابتی را تغییر داده و عمر او برای سالیان طولانی را تضمین می‌کند.

منبع: lifehack


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان