روش‌های بی‌شماری برای کاهش وزن سریع وجود دارد اما اکثر آنها سبب ایجاد حس گرسنگی می‌شود و حتی اگر فرد اراده آهنین هم داشته باشد ادامه دادن رژیم غذایی کاهش وزن می‌تواند بسیار دشوارتر باشد. برای کاهش وزن سریع رعایت کردن سه اصل بسیار مهم است. کاهش اشتها به خوردن غذا، کاهش وزن سریع بدون ایجاد حس گشنگی، بهبود سلامتی و شرایط متابولیک بدن. متخصص تغذیه ما سه گام ساده و مهم را برای کاهش وزن به شما توصیه می‌کند

کاهش مصرف شکر و نشاسته

مهمترین نکته برای کاهش وزن در کنترل رژیم غذایی کاهش مصرف شکر و نشاسته است. با رعایت کردن این مساله سطح گرسنگی کاهش پیدا می‌کند که منجر به کمتر خوردن و در نتیجه آن کاهش کالری و  وزن می‌شود. با کاهش میزان کربوهیدرات بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تولید انرژی از چربی استفاده می‌کند. از فواید دیگر کاهش مصرف کربوهیدرات این است که منجر به کاهش سطح انسولین می‌شود و سبب آن می‌شود که کلیه نیز آب اضافه را از بدن خارج کند که به طبع آن تورم و نفخ بدن کاهش پیدا می‌کند.

 افزایش خوردن پروتئین، چربی سالم و سبزیجات

هر یک از وعده غذایی خود را باید به نحوی تنظیم کنید که حاوی منبع غذایی مناسب پروتئین، چربی مفید و کاهش سبزی‌های نشاسته‌ای باشد. از منابع مفید پروتئین می‌توان به گوشت، مرغ، گوشت بره، سالمون، میگو، تخم مرغ و لبنیات اشاره کرد.  خوردن میزان کافی پروتئین بسیار مهم است و نشان داده شده که منجر می‌شود تا سوخت و ساز و متابولیسم بدن افزایش پیدا کند.

از سبزیجات کم نشاسته نیز می‌توان به کلم بروکلی، کلم دلمه، اسفناج، کاهو، گوجه، کلم بروکسل، کرفس و سایر سبزیجات مشابه این خانواده اشاره کرد. خوردن میزان کافی از این سبزیجات می‌تواند سبب افزایش مصرف فیبر شود که حس سیری را تحریک می‌کند و سبب می‌شود تا فرد کمتر غذا میل کند.

منابع چربی مهم دیگر در رژیم غذایی روغن زیتون، روغن نارگیل، آواکادو و کره است. مصرف 2 تا 3 وعده چربی مفید در روز برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. محدود کردن چربی در رژیم غذایی انتخاب درستی نیست چرا که سبب می‌شود تا میزان التهاب در بدن کم باشد و منبع مهم انرژی است.

گام آخر ورزش است

با رژیم غذایی مناسب و رعایت کردن نکات تغذیه می‌توانید وزن کم کنید اما اگر تمایل دارید که سریعتر وزن کنید ورزش کردن بسیار مهم است. سه بار در هفته رفتن به باشگاه ورزشی بسیار موثر است. ترکیب ورزش مقاومتی با ورزش هوازی برای کاهش وزن نقش بسیار مهمی دارد.

,