یک نکته بسیار مهم و قابل توجه که به هیچ عنوان اتفاقی نیست این است که  شیوع چاقی زمانی‌ در جهان روند بسیار سریع پیدا کرده و مصرف غذاهای فرآوری شده نیز بالاتر رفته است. اگرچه که تهیه و مصرف غذاهای آماده به طبخ و فرآوری شده آسان به نظر می‌رسند اما متاسفانه سرشار از کالری هستند، مواد مغذی کم دارند و خطر ابتلا به بیماریها را نیز افزایش می‌دهند. بر خلاف آن غذاهای به اصطلاح واقعی یا طبیعی  به کاهش وزن و سلامت بدن خدمت زیادی می‌کنند.

منظور از غذاهای واقعی چیست؟

غذاهای واقعی به منابع غذای گفته می‌شوند که حاوی مواد مغذی فراوان هستند شامل ویتامین و مواد معدنی و هیچ گونه ماده شیمیایی افزوده شده ندارند. به عنوان مثال می‌توان به تمام میوها و سبزیجات اشاره کرد مثل سیب، موز، دانه چیا، کلم بروکلی، کاهو، انواع بری و توتت، گوجه و بسیار مواد غذایی دیگر از همین خانواده .

اما مواد غذایی واقعی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

غذاهای کامل و فراوری نشده حیوانی یا گیاهی حاوی ویتامین و مواد معدنی مورد نیز برای سلامت بدن شما هستند. بر خلاف آن، غذاهای فرآوری شده مواد مغذی بسیار کمی‌ دارند و برای سلامت شما خطر آفرین هستند. یک مثال می‌تواند آن باشد که در رژیم غذایی که خوردن مواد غذایی فرآوری شده  در آن زیاد باشد، آهن کافی‌ را به بدن نمی‌رساند ودر نتیجه آن میزان توان ورزشی در فرد کاهش پیدا می‌کند چرا که این ماده معدنی برای جابجا کردن اکسیژن در داخل بدن بسیار مهم است و در نتیجه آن توان بدنی برای چربی‌ سوزی کاهش پیدا می‌کند. رژیم فقیر از مواد مغذی از سوی دیگر سبب می‌شود که همیشه احساس گرسنگی کنید و منجر به پرخوری می‌شود.

مواد غذایی واقعی پروتئین بیشتری دارند

پروتئین مهمترین ماده مغذی برای کاهش وزن است. پروتئین سبب می‌شود تا متابولیسم و سوخ و ساز بدن بالا باشد، سبب ایجاد حس سیری طولانی مدت می‌شود و همینطور تعادل هورمونی در بدن ایجاد می‌کند. هر چه میزان دریافت غذاهای طبیعی را زیاد کنید در نتیجه آن میزان پروتئین دریافتی شما نیز بالاتر خواهد بود. فرآوری کردن غذا سبب می‌شود تا هضم و جذب اسیدهای آمینه ضروری در داخل بدن نیز مختل شود و این مواد مهم سخت‌تر در اختیار سلوهای بدن قرار بگیرند.

منابع غذایی واقعی شکر تصفیه شده کمتری دارند

قند موجود در میوه و سبزیجات کاملا با شکر صنعتی‌ یا همان شکر تصفیه شده متفاوت است. میوه و سبزی در کنار دارا بودن مواد قندی قادر به فراهم کردن مواد مغذی مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بدن هستند. غذاهای فرآوری شده دارای میزان شکر افزوده بالا هستند و همینطور معمولا انرژی بسیار بالاتری نیز دارند.

منابع غذایی واقعی حاوی فیبر محلول بیشتری هستند

فیبر محلول برای سلامت بدن فواید بسیار زیادی دارد. فیبر محلول در داخل دستگاه گوراش با آب ترکیب می‌شود و یک ترکیب ژله مانند ایجاد می‌کند که وجود آن در دستگاه گوارش منجر به تحریک حس سیری، کاهش اشتها و تنظیم قند خون می‌شود. مطالعات نشان داده است که خوردن فیبر محلول همینطور هورمونهای مسول ایجاد حس سیری را در بدن افزایش می‌دهد.