باکس آفیس آخر هفته: Rampage بالاخره از پس A Quiet Place برمی‌آید

به لطف استقبال گسترده‌ی مخاطبان جوان سینما، «یک مکان ساکت» A Quiet Place تنها فیلم ترسناکی نبود که فروش فوق‌العاده‌ای را رقم زد

در بعد ظهر جمعه، به نظر می‌رسید که «رمپیج» Rampage از کمپانی نیولاین New Line در باکس آفیس آمریکای شمالی در حال سقوط است، چراکه آمار فروش اولیه نشان می‌داد که این فیلم پرهزینه ممکن است نتواند بیش از 28 میلیون دلار در اکران خود فروش کند.
اما به لطف حضور ستاره‌ای چون دواین جانسون Dwayne Johnson، «رمپیج» Rampage توانست خود را احیا کند و با 34.5 میلیون دلار فروش در 4101 سالن سینما، یکی از بهترین اکران‌ها برای فیلم‌هایی که در مورد بازی‌های ویدیویی هستند را رقم بزند و به‌اندازه‌ی کافی موفق بود تا بتواند گوی رقابت را از فیلم ترسناک «یک مکان ساکت» A Quiet Place که از هفته‌های پیش باقی مانده بود را برباید. البته بااین‌وجود عملکرد این فیلم پایین‌تر از انتظارات بود. با ورود به آخر هفته، تخمین‌ها نشان می‌داد که فروش «رمپیج» Rampage، در مقایسه با «سان آندریاس» San Andreas از کمپانی نیولاین New Line که با بازی دواین جانسون Dwayne Johnson دو سال قبل و با فروش 54 میلیون دلار اکران شد، در اکران خود 35 میلیون دلار تا 40 میلیون دلار فروش داشته باشد (هر دو فیلم به کارگردانی برد پیتون Brad Peyton ساخته‌شده‌اند).«رمپیج» Rampage در خارج از آمریکا فروش خوبی کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای در چین داشت که در آن 55 میلیون دلار از مجموع فروش خارجی 114.1 میلیون دلاری خود را به جیب زد و جمع فروش جهانی خود را به 148.6 میلیون دلار رساند. این فیلم که بودجه‌ی ساخت آن پیش از محاسبه‌ی هزینه‌های بازاریابی حداقل 120 میلیون دلار برآورد می‌شود باید فروش بسیار خوبی را در روزهای پیش رو رقم بزند تا بتواند خرج خود را دربیاورد، در سطح بین‌المللی این فیلم همپای فیلم «سان آندریاس» San Andreas فروش دارد. ازجمله در چین که در آن «رمپیج» Rampage سومین اکران برتر تاریخ کمپانی وارنر Warner است و پیش از آن «بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One و «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» Batman v. Superman: Dawn of Justice قرار دارند.
«بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One که شش سالن آی‌مکس Imax را به «رمپیج» Rampage باخت، با افت 54.5 درصدی در این آخر هفته به فروش 11.2 میلیون دلاری رسیده و جمع فروش داخل‌ آمریکا را به 114.6 میلیون دلار افزایش داد (این فیلم در آخر هفته‌ی گذشته 41 درصد افت داشت). «بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One در خارج از آمریکا با قوت به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد و با فروش 33.8 میلیون دلاری توانست جمع فروش خارجی خود را به 360.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 474.8 میلیون دلار برساند. جف گلدستاین، مدیر پخش داخلی کمپانی وارنر گفت: “دواین جانسون اصل‌کاری است، هر جا او باشد کار تمام است.”فیلم ترسناک کمپانی پارامونت Paramount به نام «یک مکان ساکت» A Quiet Place هم در دومین آخر هفته‌ی خود همچنان پا را فراتر از انتظارات گذاشت و با فروش 32.6 میلیون دلاری، جمع فروش داخلی خود را تا مرز 100 میلیون دلار رساند. این فیلم که با هزینه‌ی 17 میلیون دلار ساخته‌شده است — و سود‌آوری آن تضمینی است — افت ناچیز 35 درصدی داشت. همچنین عملکرد بسیار خوبی در سطح بین‌المللی دارد و با فروش 22.3 میلیون دلاری در دومین آخر هفته‌ی خود، به جمع فروش خارجی 51.7 میلیون دلاری و جمع فروش جهانی 151.3 میلیون دلاری رسید.

به لطف استقبال گسترده‌ی مخاطبان جوان سینما، «یک مکان ساکت» A Quiet Place تنها فیلم ترسناکی نبود که فروش فوق‌العاده‌ای را رقم زد.
«جرئت یا حقیقت» Truth or Dare که آخرین همکاری یونیورسال Universal و بلوم‌هاوس Blumhouse با بودجه‌‌ی کم بود، اکران قوی 19.2 میلیون دلاری را در آمریکای شمالی تجربه کرد. این فیلم ترسناک ماورا طبیعی — که در روز جمعه، سیزدهم آوریل، بر روی پرده‌ی سینما آمد — درباره‌ی گروهی است که در یک بازی جرئت یا حقیقت ساده و معصومانه بازی می‌کنند که تبدیل به یک بازی مرگ‌بار می‌شود.

در این فیلم که به کارگردانی جف وادلو Jeff Wadlow ساخته‌شده است، لوسی هیل Lucy Hale و تایلر پزی Tyler Posey بازی می‌کنند.
«جرئت یا حقیقت» Truth or Dare جایگاه سوم جدول باکس آفیس آخر هفته را به دست آورد و پس از «بازیکن شماره یک آماده» Ready Player One قرار دارد. کمدی مثبت 18 سال «محدود‌کننده‌ها» Blockers با 10.3 میلیون دلار فروش و جمع فروش ده‌روزه‌ی 36.9 میلیون دلار در آمریکای شمالی، به جایگاه پنجم جدول باکس آفیس راه پیدا کرد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر