تاثیرگذاران دنیای مد/ دیوید دَونتَون؛ تصویرساز مد

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند. در بنیتا به معرفی تاثیرگذاران دنیای مد و مرور زندگی آن‌ها می‌پردازیم. در این قسمت درباره‌ی زندگی دیوید دَونتَون، یکی از بزرگترین تصویرسازان دنیای مد می خوانیم.

دیوید دونتون

دیوید دَونتِون متولد سال 1959 در انگلستان و یکی از بزرگترین تصویرسازان مد قرن بیست‌و‌یکم است. در سال 1984 به برایتون آمد و کار تصویر‌سازی خود را آغاز کرد. دیوید دونتون روی پروژه‌های مختلفی از قبیل تبلیغات، بسته‌بندی، کتاب‌های کمیک و تصویرسازی مد کار می‌کرد و نقاشی‌های او از کت واک‌ها در سطح جهانی منتشر می شد.

زندگی حرفه ای

در سال 1984 به برایتون آمد و کار تصویر‌سازی خود را آغاز کرد. پیش از آن روی پروژه‌های مختلفی از قبیل تبلیغات، بسته‌بندی، کتاب‌های کمیک و تصویرسازی مد کار می‌کرد تا اینکه در سال 1996 به عنوان تصویر‌ساز کوتورهای پاریس انتخاب شد و از آن پس بیشتر فعالیت خود را به تصویرسازی مد اختصاص داده است. او در این‌باره می‌گوید: «من بیشتر به تصویرسازی‌های تبلیغاتی می‌پرداختم و هنگامی‌که برای این کار انتخاب شدم و به پاریس رفتم تا از لباس‌های کوتور طراحی کنم، احساس می‌کردم کلید سرزمین‌های جادویی به من داده شده است.» در سال 1998 شروع به کار تصویرسازی از زیباترین زنان جهان کرد. اثرهای تصویرسازی دیوید دونتون در وُگ، Harper’s Bazaar ,The timesو The telegraph منتشر شده است.

دیوید دونتون در سال 2007 انتشار یک مجله‌ی تصویرسازی مد را آغاز کرد که در آن زمان تنها مجله‌ای بود که به تصویرسازی مد می‌پرداخت. او بعدها در سال 2010 نیز کتابی در ارتباط با تصویرسازی مد به چاپ رساند. در سال 2009 دکترای افتخاری از دانشگاه هنر سن فرانسیسکو و دانشگاه وُلورهامپتون را دریافت کرد.

او در هتل کلاریج در لندن اقامت دارد و در قبال 52 شب اقامت در سال، یک نقاشی برای برنامه BBC با نام «داخل کلاریج» ارائه می‌کند.

دیوید دونتونتصویرسازی دیوید دَونتَون برای برند شَنل

در دهه‌ی اخیر دیوید دونتون در میان هنرمندانی که در صنعت مد فعالیت می‌کنند به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. زیبایی و ظرافتی که در کارهایش وجود دارد، باعث ایجاد نقطه عطفی در تصویرسازی مد شد و او را به موفقیت زیادی در میان تصویرسازان هم دوره‌ی خودش مانند اریک و آنتونیو رساند.

مشتریان تجاری او در صنعت مد شامل شَنل، دیور، تیفانی اند کو و تاپ‌شاپ و استی لادر هستند. به‌علاوه، دیوید دونتون پرتره‌هایی از برخی از معروف‌ترین و زیباترین زنان دنیا از جمله کیت بلانشت، دیتا وُن تیس، ایمان، لیندا اوانجلیستا، کارمن دلورفیس و ریچل وایز نیز کشیده است. او در مصاحبه‌ای گفت که از میان کارهایش نمی‌تواند یکی را به عنوان بهترین انتخاب کند و به همه‌ی آن‌ها علاقه‌ی خاصی دارد. اما از میان برندهایی که دوست دارد برایشان کار تصویرسازی انجام دهد، دیور، شَنل، وَلنتینو و لاکرویکس را بسیار دوست دارد.

به گفته‌ی خودش تکنیک‌هایی که در تصویرسازی استفاده می‌کند به حوصله و شرایط آن لحظه بستگی دارد. او با گواش، جوهر، آب‌رنگ و رنگ‌های اکریلیک کار می‌کند. و هرگز از کامپیوتر برای تصویرسازی استفاده نمی‌کند.

دیوید دونتونتصویرسازی دیوید دونتون از لیندا اوانجلیستا

زندگی شخصی

او دو فرزند دارد و به نظر خودش انسان تنبلی است. او در یک منطقه‌ی روستایی که یک ساعت با لندن فاصله دارد زندگی می‌کند که به گفته‌ی خودش کاملا از دنیای مد فاصله دارد.

توصیه‌ی دیوید دونتون به کسانی که به تصویرسازی علاقمندند این است: «‌به کشیدن ادامه دهید. این حرفه انتها ندارد و هیچ‌وقت نمی‌توانید بگویید در آن مهارت کامل دارید. هنگامی‌که نقاشی نمی‌کشید نگاه کنید. چشمانتان را تمرین دهید. حرفه‌ای باشید. تصویرسازی مد یک حرفه و همچنین یک حس است. از همه مهم‌تر از آن لذت ببرید تا تمام جهان را در دستان خود حس کنید.»

در ادامه کارهای بیشتری از تصویرسازی‌های دیوید دونتون می‌بینید. برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید.

منابع:daviddowntown ,ameliasmagazine


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر