انتقال تجهیزات اروپایی ماژول فضاپیما اوریون به "مرکز فضایی کندی"

"تجهیزات اروپایی ماژول فضاپیما اوریون" (Orion's European Service Module) برای انتقال به "مرکز فضایی کندی" (Kennedy Space Center) امریکا در هواپیما آنتونوف شهر برمن، آلمان بارگیری شده است.

انتقال تجهیزات اروپایی ماژول فضاپیما اوریون به "مرکز فضایی کندی"

به گزارش ایسنا، اوریون جدیدترین فضاپیمای سازمان فضایی ناسا برای حمل انسان به فضا و اکتشافات دور دست از جمله سیاره مریخ است. مراحل اجرایی این فضاپیما پس از اتمام پروژه شاتل و بازنستگی ناوگان شاتل کلید خورد. نخستین پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای اوریون، در پنج دسامبر سال 2014 با موفقیت صورت گرفت. این فضاپیما مانند فضاپیمای آپولو از یک کپسول حامل فضانوردان تشکیل شده که می‌تواند به فضای ورای زمین برود و پس از اکتشاف در سیارات دیگر و همچنین سیارک‌ها، با کمک چتر نجات به زمین فرود آید.

این برای نخستین بار است که ناسا از یک سیستم ساخت اروپا به عنوان یک عامل حیاتی برای فضاپیمای آمریکایی استفاده می‌کند.

ماژول سرویس اروپا یک همکاری منحصر به فرد بین آژانس های فضایی و شرکت های صنایع از جمله سازمانهای اصلی آژانس فضایی اروپا، ایرباس و 10 کشور اروپایی است.

هم چنین قابل ذکر است که شرکت"لاکهید مارتین" قصد دارد در آینده بارهای تجاری ناسا را با فضاپیمای "اوریون" به فضا بفرستد. لاکهید مارتین شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی است، که در ماه مارس سال 1995 از به‌هم پیوستنِ شرکت‌های لاکهید کورپوریشن و مارتین مریتا، در شهر بتزدا، مریلند تشکیل شد. شرکت "لاکهید مارتین"(Lockheed Martin) در حال آماده‌سازی فضاپیمای "اوریون"(Orion) برای ماموریت‌های فضایی ناسا است. این فضاپیما می‌تواند بیش از یک سرنشین و بار مفید ناسا را به فضا حمل کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان