پیشتر اما، راضیه رضابیگیثانی، رئیس اداره برنامهریزی راهبردی مدیریت سیاستگذاری معاونت برنامهریزی شهرداری تهران از طراحی نرمافزاری در بستر سامانه «تهران من» خبر داده بود که بر اساس آن شهروندان میتوانند به طور مستقیم در شناسایی مشکلات و تعریف پروژههای محلهشان مشارکت کنند. به گفته وی، شهروندان میتوانند در این اپلیکیشن منطقه و محله خود را مشخص کنند و در مراحل بعدی درباره مشکلات محله و پروژههای تعریف شده نظر بدهند. درواقع از طریق این برنامه قرار است هم ارزیابی پروژههای اجرا شده در سال 1398 انجام شده و هم نظرات مردم درباره پروژههای سال 1399 دریافت و بررسی شود. حالا و در فاز جدید پروژه محلهمحوری شهرداری تهران، اطلاعات پروژههای شاخص هر محله با قابلیت امتیازدهی و اعلام نظر توسط شهروندان، در سامانه «تهرانِ من» قرار گرفت. این پروژهها ابتدا به عنوان یک لایه کامل اطلاعاتی به نقشه تهران (map.tehran.ir) افزوده شده و پس از آن اطلاعات کامل هر پروژه با قابلیت دسترسی به مکان پروژه، جزئیات، میزان اعتبار، شناسنامه و آخرین وضعیت هر پروژه در «تهرانِ من» نیز قرار داده شده و در اختیار همه شهروندان قرار گرفته است. به این ترتیب تمام شهروندان میتوانند فهرست و اطلاعات پروژههای محله خود را مشاهده کرده، دیدگاههای خود را بنویسند و با امتیاز دادن به این پروژهها، اولویت اجرایی آن را مشخص کنند.
یکی از الزامات این رویکرد، تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات هر محله در شهر تهران است. شاخصها و دادههای کلیدی محلهها در حوزههایی مثل شاخصهای رفاهی، کیفیت زندگی، جمعیت و سرانه فضای سبز از جمله دادههایی است که هم در سامانه دادهنمای تهران (data.tehran.ir) و هم در سامانه تهران من (my.tehran.ir) در اختیار شهروندان قرار گرفته است. سامانه تهران من حدود سه سال قبل با هدف اولیه ارائه مجوزهای تردد در محدوده طرح ترافیک راهاندازی شد اما این سامانه به مرور به امکانات دیگری نیز تجهیز شد و مجموعهای از خدمات مورد نیاز شهروندان اکنون از طریق این سامانه ارائه میشود. ثبت پیامهای درخواست خدمات شهری (137) و انتقاد و پیشنهاد (1888)، پرداخت عوارض سالانه خودرو و عوارض املاک، درخواست توقف خودرو در فضاهای پارک حاشیهای ساماندهی شده و نیزخرید بلیت مترو و برج میلاد از جمله این خدمات است.