رفع بوی نم خانه با راهکاری های کاربردی و موثر

راهکار ها و روش های متعددی برای رفع بوی نم خانه وجود داشته که در صورت مواجهه با چنین مشکلی می توانید خیلی راحت بدون هیچ گونه دردسری به از بین بردن نم و رطوبت در بخش موردنظر پرداخته و از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.

رفع بوی نم خانه با راهکاری های کاربردی و موثر

یکی از مشکلات رایجی که امکان دارد اغلب افراد با آن رو به رو شوند وجود نم و رطوبت در قسمت های مختلف خانه بوده که امکان دارد دلایل و عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش داشته باشند از این رو باید برای رفع این مشکل در ابتدا عامل بروز مشکل را بررسی نموده و سپس به برطرف کردن آن بپردازید. در همین زمینه سعی داریم در این مطلب به جهت یادگیری شما عزیزان به بررسی روش های رفع بوی نم خانه بپردازیم.

طریقه از بین بردن بوی رطوبت خانه

راه های موثر رفع بوی نم خانه

به طور کلی می توان گفت وجود نم و رطوبت در بخش های مختلف منزل منجر به صدمه زدن به لوازم و همینطور ایجاد مشکلات بهداشتی برای اعضای خانواده می گردد از این رو آشنایی با روش های صحیح رفع بوی نم خانه بسیار مهم و کاربردی بوده که باید نسبت به آن ها اطلاع داشته باشید.

رطوبت و نم زدگی معمولا از انواع مشکلات آزار دهنده ای بوده که اکثر افراد با آن رو به رو شده اند. اغلب منازل امکان دارد در طول زمان با مشکلات متنوعی رو به رو شوند ولی نم و رطوبت از ناخوشایند ترین این موارد می باشد. وجود نم و رطوبت در خانه موجب ایجاد مشکلات متعددی شده و ضمن این که موجب ایجاد بیماری های مختلفی از قبیل سردرد، خستگی، درد مفاصل، حساسیت و … شده موجب هجوم حشرات مزاحم و بستر ساز مشکلات دیگری همچون نم دار بودن سقف، دیوار ها و لوازم می گردد و به تدریج سبب پوسیده شدن و خراب شدن بخش هایی از دیوار ها و یا سقف خانه می شود.

روش های از بین بردن بوی نم خانه

ایجاد بوی نم و ماندگی هوا نیز ناراحت کننده بوده و به منظور رهایی از این بو و حذف بوی نم خانه در آغاز بایستی منشا اصلی نم و رطوبت را پیدا کنید. در ادامه راه های تشخیص نم و رطوبت را شرح داده ایم.

بکار بردن رطوبت سنج

بهترین راه برای شناسایی بالا بودن رطوبت اتاق و خانه بکار بردن رطوبت سنج می باشد از این رو بهتر است به منظور مطمئن شدن از بالا بودن رطوبت اتاق از یک رطوبت سنج استفاده نمایید. دامنه استاندارد رطوبت اتاق بین 40 تا 60 %RH می باشد. اگر که رطوبت اتاق بالاتر از 60 باشد به این معنی بوده که سطح رطوبت در خانه بالا بوده و بایستی اقدامات مربوطه برای کم شدن نم و رطوبت را انجام دهید.

اثرات کپک زدگی

اتاق هایی که در آن ها حمام و سرویس بهداشتی قرار داشته به طور معمول دارای رطوبت زیادتری می باشند. این اتاق ها را به طور کامل جستجو کرده و در صورتی که از کپک در هر قسمت آن ها مشاهده کردید سریعا برای کم شدن نم و رطوبت اقدام به کار نمایید.

راهکارهای رفع بوی نم خانه

دیدن لکه های آب

در صورتی که بر روی دیوار ها و یا سقف خانه لکه های آب مشاهده کردید این موضوع نیز می تواند علامتی از رطوبت بالای منزل باشد که هرگز نباید از آن چشم پوشی شود.

دقت کردن به پنجره ها

به پنجره ها تماشا کنید و در صورتی که مشاهده نمودید بر روی شیشه ها بخار و قطرات آب نشسته قطعا میزان رطوبت در خانه بالا می باشد. چنین اتفاقی یا از برخورد کردن هوای گرم اتاق با سردی پنجره رخ داده و یا این که نشان دهنده رطوبت بالای خانه می باشد. در صورت مشاهده چنین پدیده ای سریعا اقدام به برطرف کردن مشکل نمایید چرا که به مرور باعث ایجاد کپک می گردد.

پوسیده شدن چوب

زمانی که میزان رطوبت منزل بالا باشد لوازم چوبی به مرور پوسیده شده و شرایط را برای ورود موریانه به محیط فراهم می کند.

ترفندهای از بین بردن بوی نم خانه

ایجاد نشانه های حساسیت

وقتی که میزان رطوبت محیط بالا باشد آلرژن ها به وجود آمده و باعث ایجاد نشانه های حساسیت از قبیل سوزش چشم، آبریزش بینی، عطسه و … می شوند. از این رو اگر در بیرون از منزل این نشانه ها را نداشتید اما در خانه علائم را مشاهده کردید باید دقت زیادی به نم و رطوبت خانه داشته باشید.

راه حل های خانگی از بین بردن بوی رطوبت

به منظور از بین بردن بوی نم از خانه و خوشبو کردن آن و همینطور معطر کردن محیط داخلی خانه خود می توانید از مواد مختلفی که در دسترس دارید استفاده نمایید. طریقه بکار بردن این ترکیبات و روش های آن را در ادامه بیان کرده ایم.

ترکیب دارچین و پوست پرتقال

به منظور درست کردن این ترکیب باید داخل یک ظرف کمی پوست پرتقال، حدود دو قاشق غذا خوری دارچین و کمی آب ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهید. در زمان جوشیده شدن محیط داخلی خانه از بوی معطر دارچین و پرتقال پر خواهد شد و باعث از بین رفتن بوی نم و رطوبت می گردد.

روش های کاربردی رفع بوی رطوبت خانه

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید نیز می تواند در رفع بوی نم و رطوبت خانه کمک کننده باشد. در این شیوه بایستی داخل یک قوطی شیشه ای تمیز سرکه سفید ریخته و آن را بر روی قسمت های مختلف خانه خود اسپری کنید و بعد کمی منتظر بمانید و در آخر با کمک قطعه ای پارچه تمیز سرکه را از روی سطوح موردنظر تمیز کنید. دقت نمایید که بر روی سطوح سنگی نباید سرکه بریزید چرا که موجب به وجود آمدن لکه خواهد شد.

راه های رفع بوی نم خانه

بکار بردن جوش شیرین

برخی اوقات منشا و دلیل اصلی بوی نم و رطوبت وجود فرش های کهنه در خانه شما می باشد. بدین ترتیب مناسب ترین روش برای از بین بردن بوی نم این فرش ها بکار بردن جوش شیرین می باشد که در این وضعیت بایستی روی این فرش ها جوش شیرین ریخته و حدود 24 ساعت به آن دقت بدهید تا بوی نم موجود در فرش توسط جوش شیرین جذب گردد. بعد با کمک جاروبرقی فرش را پاک کنید. در صورت از بین نرفتن بوی نم می توانید مجددا این کار را تکرار کنید.

راه های از بین بردن بوی نم خانه

اسانس های خوراکی و غیر خوراکی

شیوه کاربردی دیگر بکار بردن اسانس های خوراکی و غیر خوراکی می باشد که با روشن نمودن یک شمع کوچک و گذاشتن آن در زیر یک ظرف پیرکس دارای چند قطره اسانس مورد پسند خود می توانید در زمان گرم شدن ظرف بوی اسانس ها را در محیط خانه استشمام نمایید.

بکار بردن لیمو ترش و نارنج

به منظور معطر کردن محیط داخلی خانه و برای رفع بوی نم خانه می توانید از نارنج و لیمو ترش استفاده نمایید. نحوه انجام این روش بدین گونه بوده که درون یک قابلمه کمی آب ریخته و سپس یک عدد نارنج یا لیمو ترش رنده شده با پوست را به آن اضافه نمایید. بعد از آن قابلمه را بر روی شعله گذاشته تا به حالت جوش در آید.

در پی جوشیده شدن اسانس لیمو و نارنج محیط خانه را معطر کرده و به سادگی از بوی ناخوشایند رطوبت خلاص خواهید شد. همینطور اسپری نمودن این جوشانده در محیط خانه نیز می تواند تا حدی در رفع این مشکل تاثیرگذار باشد.

    روش های موثر از بین بردن بوی نم خانه

از این که تا پایان این مطلب با ما همراه شدید بسیار سپاس گزاریم، ضمن این که می توانید برای یادگیری انواع ترفند ها از مطالبی همچون راه های از بین بردن بوی شیر و رفع بوی بد فاضلاب دیدن کرده و اطلاعات بیشتری فرا بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان