تدریس کتابخوانی در مدارس/ ۱۰میلیون نفر در کشور عضوکتابخانه هستند

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: پایه فعالیت های کودکان و نوجوانان باید براساس کتابخانه‌های عمومی کشور باشد در همین راستا اتصال مدارس به کتابخانه ها و اختصاص یک زنگ به کتابخوانی در مدارس در دستور کار قرار گرفته است که در این زنگ مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی تدریس شود.

تدریس کتابخوانی در مدارس/ 10میلیون نفر در کشور عضوکتابخانه هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست ما امسال تکمیل ساختمان کتابخانه از حیث نرم افزار
زنگ کتابخانه در مدارس یکی از اهداف است که در دستور کار قرار گرفته است در زنگ کتابخانه درست خواندن کتاب توسط معلمین و مطالعه غیر درسی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در حوزه تعریف خدمات کتابخانه اقدامات زیادی در سطح کشور انجام شده حدود 40 خدمت در حال انجام و ارائه است.

رمضانی به وضعیت کتابخانه های کشور اشاره و اظهار کرد: سه هزار و 800 کتابخانه در شبکه کتابخوانی کشور وجود دارد که از این تعداد 2700 کتابخانه توسط کتابخانه های عمومی کشور اداره می شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم است، بیان کرد: سیاست کلی کتابخانه های عمومی کشور نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه در کشور است و توسعه کتابخانه های سیار به دستور رئیس ‌جمهور در دستور کار قرار دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه 10 شهرستان استان فاقد کتابخانه است، ذکر کرد: نهاد کتابخانه های عمومی در استان کردستان از سنوات گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رمضانی افزود: پایه فعالیت های کودکان و نوجوانان باید براساس کتابخانه‌های عمومی کشور باشد در همین راستا اتصال مدارس به کتابخانه ها و اختصاص یک زنگ به کتابخوانی در مدارس در دستور کار قرار گرفته است که در این زنگ مسائل مربوط به کتاب و کتابخوانی تدریس شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان