ضرورت پیگیری وعده بی عمل معاون رییس جمهور در پروژه راه آهن خرم آباد

استاندار لرستان در سومین روز از حضورش در استان از پروژه راه آهن خرم آباد بازدید نمود .

ضرورت پیگیری وعده بی عمل معاون رییس جمهور در پروژه راه آهن خرم آباد
سید احمد موسوی :به گزارش خبرآنلاین لرستان، ابوطالب شفقت استاندار تازه منصوب شده لرستان عصر امروز بهمراه معاونین استانداری ، خبرنگاران و جمعی از مسئولین پروژه راه آهن دورود خرم آباد از این طرح مهم و ضروری استان بازدید نمود .

این پروژه که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد در سفر اول رییس جمهور جز مصوبات سفر قرار گرفت و تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما ناگهان قبل از پایان سال گذشته بکیاره خبر از تعطیلی کارگاههای مستقر در این پروژه منتشر و صدها نفر شاغل در این پروژه از کار بیکار شدند دلیل تعطیلی کارگاههای این پروژه عدم پرداخت مطلبات قرارگاه خاتم از سوی دولت عنوان شد .

تغییر استاندار لرستان و انتصاب شفقت بعنوان استاندار جدید که در 3 استان سابقه استانداری و معاونت وزارت کشور بعنوان یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های کشور را در کارنامه دارد امیدها یکبار دیگر برای احیای این ابر پروژه در بین مردم زنده شد و امیدوار شدند اینبار برخلاف گذشته استانداری باسابقه و باتجربه و بانفوذ سکان اجرایی استان را در دست گرفته و می توان گره گشای قفل برخی پروژه های استان باشد .

سردار ابوطالب شفقت نیز که بر تکمیل پروژه راه آهن خرم آباد بعنوان یک مطالبه مردمی واقف شده در این بازدید در جریان روند پیشرفت و آخرین وضعیت پروژه قرار گرفت .

مهندس حمیدی سرپرست کارگاه این پروژه توضیحات کاملی ارائه داد و گفت : قرارگاه خاتم تاکنون 850 میلیارد تومان از دولت طلب دارد که از این مبلغ 450 میلیارد تومان بدهی به بازار در خرم آباد است .

شفقت که کاملا در جریان این طرح قرار گرفت در جمع خبرنگاران گفت : این پروژه از جمله پروژه های سنگین ریلی کشور است که 33 کیلومتر تونل دارد اما وضعیت این پروژه رضایت بخش نیست و بایستی تلاش شود موانع تخصیص اعتباری این طرح برطرف گردند.

وی تخصیص اعتبار این پروژه را 2 مسیر عنوان کرد و تصریح کرد :از طرح مولدسازی برای تامین اعتبار پروژه بایستی استفاده شود و در این حوزه با وزارت اقتصاد و دارایی وارد مذاکره و توافق خواهیم نمود همچنین منابع مالی این پروژه باید از محل فروش نفت تامین و تخصیص یابد اما متاسفانه این حوزه دچار مشکلات حقوقی و اداری در سطح وزارت نفت است که در صورت حل و فصل مشکلات بخش بسیار مهمی از موانع برطرف خواهند شد لذا در این حوزه تلاش گسترده ای خواهیم کرد تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.

علی رغم اینکه ابوطالب شفقت استاندار لرستان پروژه راه آهن دورود خرم آباد را یکی از مطالبات عمومی مردم مرکز استان دانست اما وی به وعده معاون رییس جمهور که بر اثر عدم مطالبه گری مسئولان استان در گذشته تحقق نیافته چندان تاکیدی نکرده یا اینکه او را در جریان سفر داوود منظور به استان قرار نداده اند !

وعده ای که داوود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سفر به خرم آباد و در جمع خبرنگاران مبنی بر تخصیص ماهانه 100 میلیارد تومان به پروژه راه آهن خرم آباد داد اما متاسفانه در حالیکه مردم و کلیه پرسنل کارگاههای مستقر در این پروژه منتظر تحقق این وعده بودند اما این مهم از سوی معاون رییس جمهور با گذشت چندین ماه عملا روی کاغذ ماند و شعاری بیش نبود و این وعده نه تنها تحقق نیافت بلکه خروجی این وعده منجر به بیکاری صدها نفر از پرسنل این پروژه گردید و تقریبا پروژه از رونق افتاد.

بهرحال استان لرستان از استانهای کم برخوردار با آمار بالای بیکاری و تورم در کشور است و بجای اینکه دارایی های این استان محروم را در معرض فروش قرار دهیم تا از محل فروش ساختمانها اعتباری برای راه آهن تامین گردد راهکار مناسب و مطلوبی نبوده بلکه آسانترین راه است که مسئولین برای خود انتخاب می کنند .

معتقدیم اگر مسئولین استان فقط و فقط پیگیر تحقق وعده شخص معاون رییس جمهور می شدند از چندین ماه قبل تاکنون صدها میلیارد تومان به این پروژه تخصیص می یافت و مانع از تعطیلی کارگاههای این پروژه می گردید و همچنان کلیه کارگاهها فعال و پویا به کار خود ادامه می دادند اما متاسفانه وعده ای که با قدری مطالبه گری و پیگیری تیم استاندار قبل می توانست راهکار نجات پروژه گردد فراموش شد و روی به فروش دارایی های استان آوردیم که قطعاً راه مطلوبی جهت تامین اعتبار راه آهن نخواهد بود .

بنابراین به سردار شفقت استاندار کارکشته و باسابقه لرستان پیشنهاد می گردد بجای در اولویت قرار دادن ساختمانهای مازاد دستگاههای اجرایی این استان محروم ، تیمی را مامور پیگیری تحقق وعده شخص داوود منظور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از طریق نهاد ریاست جمهوری نموده تا با پیگیری و مطالبه گری، سهم بحق استان که توسط شخص اول برنامه و بودجه کشور وعده آن به مردم داده شد اجرایی و تحقق یابد .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان