آیت‎الله یزدی:

اقتصاد مقاومتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: علمای حوزه همیشه پیشگام اقتصاد مقاومتی بوده‎اند و امروز هم باید اقتصاد مقاومتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) آیت‎الله محمد یزدی، امروز 25 دی ماه در روز دوم همایش جامعه مدرسین و علمای بلاد که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد در سخنانی گفت: امروز در سایه برکات اسلام و انقلاب، و با رشد جمعیت فضاهای علمی و اجتماعی توسعه یافته و حوزه‎ها نیز گسترش یافته و آیت‎الله مکارم شیرازی هم نقش خوبی در توسعه حوزه داشته‌‎اند از جمله همین مرکزی که امروز همایش در آن برگزار می‎شود از زحمات ایشان است.
یزدی با بیان اینکه من درباره اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی هم نقد و هم صحبت دارم ولی از آن گذر می‎کنم تصریح کرد: اطلاعیه‎ای ازعلمای دوره قاجار در اصفهان وجود دارد، که به خوبی به موضع گیری علما در باره مسایل اقتصادی و اجتماعی آن دوره اشاره دارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: وقتی سیدرشتی در اصفهان حدی اجرا کرد به ظل السلطان بر می‎خورد که چرا سید رشتی در مسایل حکومتی دخالت کرده است؛ صد و ده سال از آن زمان نگذشته ولی امروز حکومت در دست روحانیت است و می‏توانند احکام شرعی را پیاده کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روحانیت در سایه عنایت مردمی در سخت‎ترین شرایط وظایف خود را انجام داده‎اند و در آن شرایط یک اطلاعیه‎ای نوشته شده که نقد آن به اقتصاد مقاومتی امروز مرتبط است. در این اطلاعیه آمده است که استفاده از کاغذ غیرایرانی حرام نیست ولی ما علما متعهد به استفاده از کاغذ ایرانی هستیم و اگر کفنی غیرایرانی باشد متعهد شده‎ایم که بر آن میت نماز نخوانیم، از البسه جدید که از این تاریخ به بعد پوشیده می شود هر چه منسوجات غیرایرانی باشد نپوشیم؛ لباس غیرایرانی را حرام نمی‎کنیم ولی متعهد شده‎ایم که ملبوس خود را از ایران تهیه کنیم. میهمانی‎های عامه و خاصه باید یک پلو و یک خورش داشته باشد و ما این روش را داریم خامسا بافوری را احترام نمی کنیم و به منزل آنان نمی رویم طبق حدیث ضرر و لا ضرار و آیات قرآن که این افراد مصداق مسرفان هستند. این اطلاعیه نشان می‎دهد که عالمان ما در 110 سال قبل به این مسایل توجه داشته‎اند.
عضو مجلس خبر گفت: کسانی که از اوضاع و احوال کشور آگاه هستند توجه حداکثری به تولید و رعایت در مصرف و نداشتن اسراف از مهمترین موارد در اقتصاد مقاومتی است؛ 110 سال پیش که روحانیت نمی توانست در مسایل سیاسی و اقتصادی دخالت کنند در ان شرایط به این مسایل توجه کرده و تعهد کرده اند.
وی با اشاره به فلسفه برگزاری چنین اجلاسیه‎هایی تصریح کرد: امام فرمودند که من آرزو می کنم علما دور هم بنشینند و برای انقلاب و اسلام همفکری کنند و برای دین خدا مفید باشند.
یزدی تاکید کرد: علما هیچ گاه تحت تاثیر حکومت‎ها دست از دین برنداشتند و وظایف خود را اجرا کردند و این نشست‎ها هم نتایج و آثار مفیدی دارد و نظرات مطرح شده بررسی می شود تا به نتایح خوبی برسد. امروز اسلام به ما سپرده شده و باید مراقب باشیم کوتاهی نکنیم زیرا دولت‎ها می‎آیند و می‎روند ولی روحانیت یک نهاد ثابت و ماندگار است؛ ما ولی امر داریم که در راس حاکمیت کشور وجود دارد و کم نعمتی نیست و باید با نظر ایشان کشور اداره شود و ما هم باید از ایشان تبعیت کنیم.
وی ادامه داد: آیت‎الله مشکینی که رئیس مجلس خبرگان بودند همیشه بر اخلاص تکیه داشتند و ما هم باید با اخلاص کامل به وظایف خود عمل کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان