ماهان شبکه ایرانیان

یک مدرس دانشگاه: مخاطب شناسی در مدیریت فضای مجازی مدنظر قرار گیرد

برای مقابله با دشمن در فضای تبلیغاتی باید از مغزهای متفکر جوانان و نخبگان که صاحب ایده و الگو در فضای مجازی هستند و در تئوری و عمل واجرا حرف برای گفتن دارند، استفاده کنیم و با مخاطب شناسی و توجه به مقتضیات زمان و تولید محتوای جذاب به روش‌های هنرمندانه مدیریت فضای مجازی را به دست بگیریم.

مدرس دانشگاه فرهنگیان فارس با اشاره به اهمیت توجه به تبلیغات رسانه‌ای دشمنان، بر ضرورت توجه به مبحث مخاطب‌شناسی، توجه به اقتضائات زمان و اهمیت استفاده از ایده‌های جوانان در تولید محتواهای فضای مجازی و مدیریت آن تأکید کرد.
 
لیلی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به فعالیت دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان و اهمیت توجه به بحث رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: از آنجا که دشمنان قسم خورده ما هم‌اکنون با برنامه‌ریزی و استراتژیک مدون با راه‌اندازی جنگ سایبری و در اختیار گرفتن فضای مجازی در تلاش هستند ذهن، اندیشه و افکار ملت ایران را تحت تاثیر قرار دهند و مانع پیشبرد اهداف کشورمان شوند، باید با یک اراده جمعی و حرکت جهادی، پرده توهم اقتدار دشمن را پاره کنیم.
 
وی افزود: برای مقابله با دشمن در فضای تبلیغاتی باید از مغزهای متفکر جوانان و نخبگان که صاحب ایده و الگو در فضای مجازی هستند و در تئوری و عمل واجرا حرف برای گفتن دارند، استفاده کنیم و با مخاطب‌شناسی و توجه به مقتضیات زمان و تولید محتوای جذاب به روش‌های هنرمندانه مدیریت فضای مجازی را به دست بگیریم.
 
رشیدی همچنین منویات رهبر معظم انقلاب را در خصوص هوش مصنوعی یادآور شد و گفت: باید به سرعت و دقیق وارد مباحث هوش مصنوعی شویم و تمام ظرفیت مهندسین و نخبگان را برای رسیدن  به فناوری‌های عمیق و ژرف ولایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی به‌کار گیریم. اما مطلبی که شاید گفت درانجام آن حق مطلب ادا نشده، جهاد تبیین است. اینقدر که دشمن در رابطه با انقلاب ما سیاه‌نمایی کرده و از کاه، کوه ساخته و موفقیت‌های ما را بی تاثیر جلوه داده و جامعه را به سمت ناامیدی کشیده است، ما به تبیین دستاوردهای انقلاب نپرداخته‌ایم.
 
این مدرس دانشگاه فرهنگیان فارس با بیان اینکه قیاس جامعه قبل و بعد از انقلاب با شیوه‌های مختلف و عنوان موفقیت‌ها از وظایف ماست، گفت: باید نوجوانان و جوانان که انقلاب را لمس نکرده و حتی هشت سال دفاع مقدس را ندیده ودرک نکرده‌اند، به شیوه‌ای آگاه کنیم که خود مبلغ و مدافع انقلاب اسلامی باشند.
 
وی بیان کرد: باید رفتارهای دشمنان، شبهاتی که ایجاد می‌کنند و نوع اندیشه‌هایی که هدف گرفته‌اند، همه رصد شود و توسط نخبگان و صاحبان اندیشه با همکاری نهادهای تبلیغاتی پاسخ‌هایی داده شود که فرزندان این مرز و بوم را اقناع و راضی کند و فتنه‌انگیزی دشمن را لمس کند و خود مانع از نفوذ دشمن شود.
 

ناامیدی، قدرت ایده‌پردازی را می‌گیرد

رشیدی در ادامه در خصوص تاثیر یک جامعه امیدوار در پیشبرد اهداف کشور و توسعه همه جانبه نسبت به جامعه کرخت و ناامید گفت: از جمله حربه‌های دشمن ایجاد ناامیدی با سوءاستفاده از بعضی اتفاقات جامعه است. جامعه ناامید قدرت تفکر، خلاقیت و ایده‌پردازی را ازمردم می‌گیرد و به ویژه جوانان و نوجوان، دیگر کشور را محل امنی برای کار و زندگی نمی‌بینند و مهاجرت را گزینه رهایی خود می‌بینند.
 
این مدرس دانشگاه، صداقت را نخستین مؤلفه برای ایجاد امیدواری دانست و افزود: وقتی تعامل مسئولان با مردم صادقانه باشند، قطعا مردم امیدوار شده و خود برای رفع مشکلات پیشگام می‌شوند. رفع مشکلات اقتصادی، حذف یا کم رنگ کردن تورم‌های افسارگسیخته، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری جدی برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی و بالا بردن تاب‌آوری اجتماعی می‌تواند، امید را در وجود مردم زنده کند.
 
رشیدی با بیان اینکه ناامیدی عامل فتنه در جامعه و هزینه‌بر است، گفت: رفع مشکلات ازدواج در جامعه و ایجاد بازار کار برای جوانان خود باعث پویایی جامعه و پیشرفت آن می‌شود و جوانان بدون دغدغه با امید به آینده روشن، خود موتور محرک اقتصاد جامعه می‌شوند.
 
وی با تصریح اینکه بیان پیشرفت‌های کشور از جمله پیشرفت‌های پزشکی، هسته‌ای و... بسیار در امیدآفرینی موثر است، گفت: جوانان باید پیشرفت‌ها را به چشم ببینند و ظرفیت کشور را باور کنند. نباید بگذاریم ملت خود را تحقیر کنند و ناامید و مایوس باشند؛ وقتی امید باشد، نشاط اجتماعی و مشارکت اجتماعی نیز هست و این دو باعث پیشرفت جامعه می‌شود.
 
رشیدی نقش مسئولان را در این زمینه یادآور شد و افزود: پاسخگو بودن مسئولان در تمام رده‌های مدیریتی و در هر ارگان و نهادی آن هم صادقانه، خلق فرصت‌های شغلی، ایجاد درآمد، کم کردن تعارضات سیاسی، از بین بردن نزاعات سیاسی، رفع تبعیض‌ها، جایگزین کردن خبرهای خوب و مثبت، جلوگیری از وعده‌های غیر عملی، اتخاذ راهبرد آموزه‌های دینی در خصوص امید و تبعات ناامیدی، ورود هنرمندان مورد توجه نسل جوان در جهت ایجاد فضای با نشاط در کشور، تلاش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای برای ایجاد روحیه امید و استفاده از ظرفیت علمی آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف کشور، ایجاد نگرش مثبت و بیان نعمت استقلال در کشور و ایجاد همدلی و وحدت از جمله مولفه‌های ایجاد امید در جامعه هستند.
 
این مدرس دانشگاه بیان کرد: تغییرات اجتماعی، پیشرفت و توسعه و رسیدن به اهداف کلان مشارکت و فعالیت موثر اعضای جامعه را می‌طلبد، پس اگر جامعه‌ای پویا و امیدوار باشد، می‌تواند بر فعالیت‌های خود متمرکز شود و هر اقدام کوچک و حرکت بزرگی را به نتیجه برساند.
 
وی با تأکید بر اینکه این امید است به مردم جرأت می‌دهد تا به جامعه‌ای عادلانه‌تر و انسانی‌تر برسد، گفت: اگر امید مردم به آینده نبود، انقلاب اسلامی قطعا رخ نمی‌داد. در ایجاد امید از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت آموزش و پرورش می‌توان استفاده کرد و باید با تشویق تفکر انتقادی، خلاقیت و مشارکت اجتماعی، نسل جدیدی از شهروندان آگاه و امیدوار پرورش دهیم تا به هدف انقلاب که رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، برسیم. در این مسیررسانه‌ها نیز با ارائه اطلاعات دقیق، تحلیل‌های عمیق و نشان دادن الگوهای مثبت، می‌توانند به تقویت امید و آگاهی در جامعه کمک کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان