غذاهایی که سبب لاغر شدن شما می شوند

امروزه بسیاری از مردم جهان از چاقی و عوارض آن رنج می‌برند لاغر شدن به جهت یافتن اندام متناسب و پیشگیری از بیماری‌هایی که با چاقی در ارتباط مستقیم هستند مطلوب عده بسیاری شده است

امروزه بسیاری از مردم جهان از چاقی و عوارض آن رنج می‌برند لاغر شدن به جهت یافتن اندام متناسب و پیشگیری از بیماری‌هایی که با چاقی در ارتباط مستقیم هستند مطلوب عده بسیاری شده است. خوردن به‌عنوان یکی از لذت‌های زندگی معضل چاقی را برای بسیاری از افراد به همراه آورده است. واقعیت آن است که براى لاغر شدن لازم نیست که کاملاً و به‌طورجدی دست از غذا خوردن کشید. درواقع باید فقط از پرخوری دوری کرد و از خواص خوراکی‌ها در بالا بردن سوخت و ساز بدن سود جست. کلید لذت بردن از خوراکی‌ها در شناختن آنان و شناختن نیاز بدن و متابولیسم بدن خویش است.

اگر می‌خواهید لاغر شوید، باید دو تغیر بزرگ در زندگی خود ایجاد کنید: مرتب ورزش کنید و غذای سالم بخورید. ترکیب این دو راه‌حل، بهترین نتیجه را دارد و به شما کمک می‌کند اضافه وزن خود را از بین ببرید. اما اگر نمی‌توانید ورزش کنید و یا وقت آن را ندارید، ما به شما مواد غذایی معرفی می‌کنیم که به شما کمک کنند زودتر وزن خود را پایین بیاورید. به آن‌ها نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که کدام ‌یک برای رژیم غذایی شما مناسبتر است. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

بادام

لاغری

بادام، یک میان ‌وعده‌ی مغذی و سیر‌کننده است و حتی می‌تواند به وعده‌های غذایی اصلی اضافه شود. مغز بادام حاوی چربیِ‌ غیر اشباع است و به پایین آوردن کلسترول خون شما کمک می‌کند. شاید شنیده باشید که مغز‌ها، کالری زیادی دارند اما باید بدانید که بادام، از همه‌ی مغزها کم‌کالری‌تر است و منبع سرشار ویتامین‌ (E) و فیبر به حساب می‌آید.

ذرت بوداده

لاغری

سعی کنید که ذرت بوداده ساده (نه انواع کره‌ای و پرکالری) را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ذرت بوداده، تا زمانی که از نمک و کره اشباع نشده باشد، یک میان‌وعده‌ی سالم و همچنین سیرکننده است و بدون اینکه وزن شما را بالا ببرد، به شما اجازه می‌دهد زمانی که در حال تماشای فیلم هستید، گرسنه نمانید.

آواکادو

لاغری

آواکادو نه‌تنها خوش‌مزه است، بلکه فواید زیادی برای بدن شما دارد. این میوه، چربی‌‌های غیر اشباع، منیزیم، پتاسیم، فولات (شکلی از ویتامین B9) و ویتامین‌های (C) و (E) زیادی در خود جا داده که به بالا بردن سطح سلامت شما و همچنین کم کردن خطر انواع سرطان‌ها کمک می‌کند. سعی کنید که آواکادو را در برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان قرار دهید تا از فواید بی‌شمار این میوه، بهره‌مند شوید.

موز

لاغری

موز، یکی از میوه‌هایی است که می‌توانید حتی در زمان رژِیم از آن استفاده کنید. این میوه، پتاسیم و نشاسته‌ی زیادی دارد که از گرفتگی ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و به کم کردن وزن شما کمک می‌کند. موز باعث می‌شود که زمان بیشتری سیر بمانید و بدن شما را در وضعیت سوزاندن چربی قرار می‌دهد.

سیب

رژیم لاغری

حتما شنده‌اید که اگر روزی یک سیب بخورید، از دکتر بی‌نیاز می‌شوید. این میوه‌، به شما کمک می‌کند که وزن خود را کاهش دهید زیرا باعث کاهش اشتهای شما و آرام کردن عمل هضم غذا می‌شود. سیب مواد مورد نیاز بدن شما مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر و ویتانین (C) را نیز تأمین می‌کند.

چای سبز

لاغری

این چای، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و متابولیسم بدن شما را به مقدار زیادی بالا می‌برد. چای سبز باعث می‌شود که التهابات بدنی شما کمتر شده، بدن شما شروع به چربی ‌سوزی کند و سطح انرژی شما را بالا ببرد. با تمام این توصیفات، به نظر می‌رسد که چای سبز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نوشیدنی عصرانه‌ی شماست. کافیئن موجود هم می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما زیاده روی در نوشیدنی‌های کافئین دار برای سلامتی مناسب نیست. نوشیدن چاى سبز سوخت و ساز بدن را افزایش مى‌دهد و برای سلامتی نیز بسیار سودمند هست.

بلغور جو دوسر

لاغری

برای شروع یک روز سالم، هیچ راهی بهتر از خوردن یک کاسه بلغورِ جوِ دوسر نیست. البته بهتر است توجه کنید که این کاسه، به دور از شکرِ اضافه و یا مواد نگه‌دارنده باشد تا صبحانه‌ی سالم‌تری را میل کنید. جو، دارای نشاسته‌ای است که متابولیسم بدن شما را بالا می‌برد و چربی‌های بیشتری را می‌سوزاند، به شما کمک می‌کند که زمان بیشتری سیر بمانید و چربی‌های دورِ شکم شما را آب می‌کند.

هویج

لاغری

فرقی ندارد که قصد لاغر شدن داشته باشید یا نه، هویج یک میان وعده‌ی شیرین و مناسب برای همه‌ی افراد است زیرا فیبر و آب زیادی دارد. سبزیجات در سوزاندن کالری به بدن شما کمکِ فراوانی می‌کنند. سعی کنید روزانه مخلوطی از سبزیجات را به شکل سالاد مصرف کنید و مطمئن شوید که حتما از هویج در آن سالاد استفاده می‌کنید. 

گل کلم

لاغری

گل کلم یک گزینه‌ی بسیار کم کالری در میانِ سبزیجات است که شامل ویتامین‌های مهمی مانند (C)، (K)، و (B6) هست. این سبزی همچنین در رژیم غذایی بسیار مغذی است و گرسنگی را کاهش می‌دهد. اضافه کردن گل کلم به سالاد و مصرف روزانه‌ی آن علاوه بر چربی سوزی، سلامتی شما را افزایش خواهد داد.

کنگر فرنگی

لاغری

درست است که کنگر فرنگی طعم زیاد خوبی ندارد، اما می‌توان آن را از راه‌های مختلفی آماده کرد تا خوشمزه شود. اگر می‌توانید یکی از این راه‌ها را برای لذت بردن از این گیاه پیدا کنید. کنگر حاوی مقدار زیادی از فیبر است و گیاهی عالی برای اضافه کردن به رژیم غذایی است و به شما اطمینان می‌دهد که در حال دریافت مقدار زیادی فیبر هستید.

تخم مرغ

لاغری

تخم مرغ شامل پروتئین و آمینواسیدهای زنجیره‌ای است که به حفظ سوخت و ساز بدن کمک فراوانی می‌کنند. بهتر است که تخم مرغ را برای وعده غذایی صبحانه مصرف کنید.

ماست یونانی

رژیم

این ماست، یک میان وعده محبوب می‌شود و حاوی مقدار زیادی پروتئین است و به شما کمک خواهد کرد احساس گرسنگی نکنید. سعی کنید این ماست را همراه با صبحانه و یا بعد از وعده‌ی ناهار مصرف کنید.

لوبیا سیاه

رژیم لاغری

لوبیا منبع خوبی از پروتئین است. تحقیقات ثابت کرده‌اند که لوبیا، به سوزاندن کالری و کاهش چربی کمک می‌کند. سعی کنید در پخت و پز، به جای لوبیایِ چیتی از لوبیایِ سیاه استفاده کنید.

دانه‌ی چیا

لاغری

دانه‌ی چیا، حاوی مواد مغذی ضروری مانند امگا 3، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. چیا همچنین فیبر مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. این دانه را می‌توان به هر وعده‌ی غذایی اضافه نمود.

روغن نارگیل

رژیم

از این روغن می‌توانید در هر وعده‌ی غذایی استفاده کنید. روغن نارگیل به شما کمک می‌کند قلبی قوی‌تر داشته باشید و چربی‌های دور کمرتان را بسوزانید.

برگ کلم

لاغری

برگ کام حاوی کلسیم، ویتامین (A)، ویتامین (K) و فیبر است. این سبزی کمک خواهد کرد تا احساس گرسنگی کمتری کنید ضمن آنکه کالری کمی دارد و شما را چاق نمی‌کند.

بلوبری

رژیم

بلوبری حاوی آنتی اکسیدان، منگنز و حداقلِ کالریِ ممکن است. این میوه، انتخابی مناسب برای افزایش فیبر بدن و کمک به دستگاه گوارش، احساس گرسنگی کمتر و سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن به حساب می‌آید و همچنین مزه‌ی بسیار خوبی دارد.

کلم بروکلی

لاغری

کلم بروکلی یک منبع جامد از کلسیم و فیبر است و یکی از بهترین سبزیجاتی است که در تمام فصول می‌توانید آن را به غذایتان اضافه کنید. این سبزی با اینکه طعم خوبی ندارد، دارای مواد مغذی است که به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

برنج قهوه‌ای

رزیم

این نوع برنج، شامل مواد مغذی گیاهی، فیبر و نشاسته است که آن را کم کالری و در عین حال سیرکننده می‌کنند. برنج قهوه‌ای، می‌تواند یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی شما باشد که کربوهیدرات مورد نیاز بدنتان را تامیین کند. می‌توانید این برنج را جایگزین برنج سفید بکنید تا به کاهش وزن شما کمک بکند.

کلم

رژیم

کلم، حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین (C) با میزان کالری کم است. می‌توانید از این سبزی را در یک رژیم غذایی مفید خود استفاده کنید و در عین تأمین سلامتی خود وزنتان را هم پایین بیاورید. سبزی‌ها همیشه یک انتخاب خوب برای افراد رژیمی هستند.

آب 

لاغری

بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که نوشیدن آب موجب کاهش وزن مى شود. سوخت و ساز بدن با نوشیدن هشت لیوان آب در روز به مقدار سی درصد افزایش می یابد. نوشیدن زیاد آب موجب کاهش اشتها می گردد و نوشیدن آب موجب دفع سدیم و سموم از بدن می گردد. بر اساس تحقیقات به نظر می رسد که معمولا" احساس تشنگی به اشتباه به احساس گرسنگی تعبیر می شود. در صورت احساس گرسنگی یک لیوان آب بنوشید و اگر کمی بعد از آن هنوز احساس گرسنگی داشتید به رفع آن اقدام نمایید. آب یکی از پارامترهای مهم در کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری است.

سوپ به عنوان پیش غذا و یا میان وعده

رژیم لاغری

خوردن سوپ به عنوان پیش غذا ، موجب کاهش اشتها می شود و احساس گرسنگی برطرف می شود. خوردن سوپ همچنین موجب کارکرد بهتر متابولیسم بدن می گردد.

سالاد به عنوان پیش غذا

لاغری

خوردن سالاد به عنوان پیش غذا موجب کنترل اشتها می‌شود. عادت به خوردن سالاد قبل از شروع به خوردن غذای اصلی موجب پر شدن شکم می‌شود و نیاز به خوردن غذای اصلی را کاهش می‌دهد همچنین مصرف سالاد میزان فیبر دریافتی روزانه شخص را بالا می‌برد و موجب سوخت و ساز بهتر بدن می‌گردد.

می توانید یک سری هم به "کلسترول تان را در عرض یک هفته پایین بیاورید" بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان