۶ نشانه برای اینکه شغل شما در حال کشتن شما است

زندگی زمان محدودی دارد و اگر ادامه مطلب را مطالعه کنید، خواهید فهمید که آیا شغل شما در حال از میان بردن شما است یا خیر.

نارضایتی شغلی

شغل در واقع مهمترین راه برای تامین خانواده و زندگی است اما همیشه باب میل شاغلین نیست. آمارها نشان می‌‌دهد که اکثر افراد (برخی به آمار 3 نفر از 4 نفر و برخی حتی بیشتر) تنها به دلیل حضور در بالای خط فقر شاغل هستند و علاقه‌ای به کار خود ندارند. این آمار بسیار ناراحت کننده است. بسیاری از ما شاید این غم و اندوه را در حین انجام کار تجربه کرده باشیم یا روز شنبه به ناراحتی و بدون انگیزه به سمت محل کار برویم، اما باید توجه داشت که زندگی زمان محدودی دارد و اگر ادامه مطلب را مطالعه کنید، خواهید فهمید که آیا شغل شما در حال از میان بردن شما است یا خیر.

 

اولین نشانه : برای خانواده وقت ندارید

اگر این موضوع شدت داشته باشد حتی ممکن است روزی فرزند شما از همسرتان بپرسد: ” مامان(یا بابا) این کیه تو خونه ما؟” در این صورت مشکل شما به مرحله جدیدی وارد شده و حتی به قیمت فقر مطلق باید کار خود را ترک کنید. تبدیل شدن به یک غریبه در خانه موضوع خنده‌دار یا نادری نیست، باور کنید که خیلی از ما پدران یا مادران شاغل خود را به درستی نمی‌شناسیم و گاه حرف‌ها و دیدگاه‌هایی را از آنها می‌بینیم که از آن تعجب می‌کنیم. پس بهتر است زمانی را با خانواده خود بگذرانید و در مورد مسائل مختلف به گفتگو بنشینید تا فرزندان و همسرتان این دوری چند ساعته در زمان کار را فراموش کنند و به شما نزدیک شوند. در غیر این صورت شغل‌تان شما را خواهد کشت.

 

دومین نشانه : کمبود خواب و بی‌خوابی

اگر هر روز سر کار پشت سر هم چایی و قهوه می‌خورید و همیشه چشمانتان سرخ است، بدانید که شغل‌تان در حال به قتل رساندن شما است. بسیاری از موارد همچون استرس، حجم بیش از اندازه کار، نارضایتی شغلی و موارد دیگر موجب این مشکل بزرگ می‌شود. در این حالت بدن شما در ضعیف ترین حالت خود به سر می‌برد و هر بیماری شما را می‌تواند از پای درآورد.

 

سومین نشانه : مریض شدن مکرر

کمردرد، آنفلوانزا، میگرن، گرفتگی گردن، عفونت گوش و بسیاری بیماری‌های دیگر. اگر مرتبا به بیماری‌های مختلف مبتلا می‌شوید و دکتر شما این موضوع را به شرایط و محیط کارتان ارتباط می‌دهد تعجب نکنید، محیط کار اگر هماهنگ با شرایط روحی و جسمی شما طراحی نشده باشد، می‌تواند به راحتی شما را به مرض‌های گوناگون مبتلا کند. از بد شکل بودن صندلی گرفته تا استرس و کم‌خوابی، تا محیط آلوده و بسیاری موارد دیگر همگی می‌تواند شانس مریض شدن مکرر شما را افزایش دهند.

بیماری

 

چهارمین نشانه : نبود پاداش برای تلاش شما

اگر شما به طور ذاتی موفقیت طلب و تلاشگر هستید، همیشه به موقع کار را تحویل می‌دهید، به موفقیت سازمان کمک می‌کنید، با قدرت و مسولیت وظایف خود را می‌شناسید، ایده‌های کاربردی می‌دهید که به سود سازمان تمام می‌شود، اما در آخر ماه تفاوتی را احساس نمی‌کنید این موضوع به هیچ عنوان قابل گذشت نیست. در موارد شدید حتی می‌تواند منجر به بیماری‌های روحی و ذهنی شود و به جسم شما لطمه وارد کند. اگر احساس می‌کنید که به کار شما اهمیت داده نمی‌شود بهتر است کم کم به فکر محیطی سبز‌تر فکر کنید.

 

پنچمین نشانه : مشغولیت زیاد برای کارهای نامعلوم و بی‌مورد

این موضوع یکی از بدترین اشکال کشته شدن توسط شغل است. اینکه به طور مثال بدون انجام هیچ کار خاصی در یک مکان بنشینید و تنها زمان کمی را برای خوردن یک فست فود بگذرانید و دوباره به کار بی‌مورد و بی اهمیت خود بازگردید. کم بودن فعالیت شغلی در کنار خوردن غذاهای ناسالم یکی ازقدرتمندترین راه‌ها برای به رحمت خدا رفتن است. در این حالت متابولیزم شما به حداقل خود می‌رسد و بدنتان در صدد ذخیره غذاهای بسیار ناسالم شما بر خواهد آمد و به مرگ زودرس شما کمک خواهد کرد.این موضوع در کنار احساس نامفید بودن و بی اهمیت بودن است که به سرعت موجب ناراحتی‌های روانی و پیر شدن زودرس شما می‌گردد.

 

ششمین نشانه : کاهش تمرکز و خسته‌کننده بودن در کنار استرس

تحقیقات نشان داده است که استرس‌های کوتاه مدت می‌تواند بر بخشی از مغز که مربوط به حافظه و یادگیری است تاثیر بگذارد و عملکرد آن را کاهش می‌دهد. این استرس‌های کوتاه می‌تواند پیر شدن مغز را سرعت ببخشد و به بیماری‌هایی مانند دمنتیا و آمنیژیا کمک کند. همچنین افزایش میزان تدیوم می‌‌تواند احتمال سکته را نیز افزایش دهد. نبود تمرکز موجب کاهش عملکرد شغلی فرد شده و در مدت طولانی می‌تواند مشکلات ذهنی و روانی را بوجود آورد.

اگر هر یک از این نشانه‌ها را در خود مشاهده می‌کنید، زمان آن رسیده که دوباره به شغل و شرایط کاری خود نگاهی بیاندازید و در مواردی که می‌تواند شرایط را بهبود دهد تجدید نظر کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان