به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محسن قائمینسب، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری در گفتگو با میزان افزود: این موضوع هم، مانند صدها موضوع دیگر است که هر روز افراد در مورد آنها فرم دادخواست دیوان عدالت اداری را پر میکنند و قانونگذار این حق و اجازه را داده است که اگر افراد از موضوعی شکایت دارند، در مرجعی شکایت خود را ثبت کنند و خواستار رسیدگی شوند؛ اما اینکه خواسته آنها درست است یا نه، پس از ارجاع پرونده به شعب دیوان معلوم میشود و وارد دانستن یا رد شکایت به نظر قاضی بستگی دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیوان عدالت اداری مستقلا در این موضوع ورود کرده است، گفت: دیوان بصورت اولیه و ابتدا به ساکن وارد اینگونه موضوعات نمیشود؛ مگر اینکه کسی از شهروندان یا کارکنان و یا غیرکارکنان دستگاهها از مصوبهای یا تصمیم دستگاهی شکایت کند و آنموقع است که دیوان عدالت اداری طبق قانون وارد میشود و پس از تبادل لایحه و بررسی موضوع، بر اساس قانون و مستندات رای صادر میکند.
قائمی نسب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این موضوع درباره شهردار تهران هم صادق است، گفت: برای دیوان عدالت اداری قانون مهم است؛ چه شهرداریها باشند و چه غیر شهرداریها.