ماهان شبکه ایرانیان

نباید به بوئینگ مجوز پرواز داده می‌شد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پس از آنکه یک هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به ایرلاین اندونزیایی لیون ایر در تاریخ 29 اکتبر سال جاری میلادی تنها دقایقی بعد از شروع پرواز در آب های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی 189 سرنشین آن اعم از مسافران و خدمه پرواز کشته شدند، تیم‌های تحقیقاتی بسیاری هم در اندونزی و هم در سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده، بوئینگ، شروع به تحقیق و تفحص درباره علت این حادثه کردند و قرار شد نتایج بررسی‌های خود را با انتشار گزارش و بیانیه اعلام کنند.

حالا در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، نورساهیو اوتومو، رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل در اندونزی (KNKT) خاطرنشان کرده است که هواپیمای مذکور در روز قبل از این حادثه ( 28 اکتبر) نیز یک پرواز دیگر از بالی به جاکارتا داشت که به دلیل نقص فنی و نداشتن شرایط پرواز، از زمین بلند نشد و پرواز مربوطه نیز به تاریخ دیگری موکول شد.  

بر اساس گزارش رویترز، وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد که هواپیمای بوئینگ 737 حادثه دیده که به تازگی هم تحویل ایرلاین لیون ایر داده شده بود، به دلیل نقص فنی و مشکلات مربوطه واجد شرایط پرواز نبوده و نباید مجوز پرواز به آن داده می شده است.

نتایج بررسی‌های سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان می داد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بکار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند و این امر موجب می‌شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان