بادمجان شکم پر با گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که میتوانید با برنج یا نان نوش جان کنید. در این دستورپخت به جای بادمجان سرخ شده بادمجان گریل شده استفاده شده و این موضوع باعث کم روغن شدن غذا می‌شود. 

مواد لازم

بادمجان 6 عدد

گوشت چرخ کرده 300 گرم

روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

پیاز خرد شده 1 عدد 

سیر 2 حبه

فلفل دلمه‌ای خرد شده 1 عدد

گوجه خرد شده 2 عدد

رب گوجه‌فرنگی 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

طرز تهیه

1- فر را روشن کنید و تا دمای 230 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با یک قاشق روغن زیتون کف آن را چرب کنید.

2- بادمجان‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را بصورت راه راه بگیرید. (سر بادمجان‌ها) را جدا نکنید. یک شکاف خطی در بادمجان‌ها ایجاد کنید. اما مراقب باشید که بادمجان پاره نشود. کمی نمک روی بادمجان‌ها بپاشید و آن‌ها را به مدت 30 دقیقه داخل صافی قرار دهید. سینی را 20 دقیقه داخل فر قرار دهید.

3- مدت زمانی که بادمجان در فر است؛ 2 قاشق روغن زیتون را در ماهیتابه بزرگی بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و چند دقیقه تفت دهید. سپس گوشت چرخ کرده را با پیاز تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. کمی آب جوش به گوشت اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا گوشت خوب بپزد.

4- هنگامی که گوشت پخت فلفل دلمه‌ای و سیر خرد شده را اضافه کنید. سپس گوجه خرد شده، 2 قاشق غذاخوری رب گوجه و نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید و به مدت 5-10 دقیقه بپزید.

5- 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با کمی آب جوش رقیق کنید و با آبلیمو، روغن زیتون و کمی نمک و فلفل مزه‌دار کنید.

6- بادمجان‌های پخته را داخل سینی فر بچینید و داخل آن را از مواد پر کنید. سس آماده شده را روی بادمجان‌ها بریزید و سینی را به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بادمجان را در ظرف دلخواه گذاشته و با برنج یا نان سرو کنید.

نوش جان!