انتشار مجموعه شعر، داستان کوتاه و رمان

مجموعه شعرهای «گیومه‌های سرگردان» از علیرضا عامری و «گریزان» از محدثه محمدپور، مجموعه داستان «یکی در آینه» از طاهره زارع، رمان «مترسک عاشق» نوشته معصومه افراشی و ترجمه‌ مجموعه شعر «چون کبوتر ساده و چون مار هوشیار» منتشر شده است.

انتشار مجموعه شعر، داستان کوتاه و رمان

 به گزارش ایسنا، مجموعه شعر «گیومه‌های سرگردان» سروده علیرضا عامری در 92 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 10هزار تومان در نشر رازگو عرضه شده است.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: یک‌چند از شعرهای این کتاب را شاید بتوان شعر ترامفهومی نامید: گونه شعری پیشنهادی که همتنیده‌ از تجربه‌های شخصی ادبی و نگره پژوهش بینارشته‌ای در پویه‌های دانشگاهی است. تفکر بینارشته‌ای به سنتز آرمان‌ها و آروین‌ها می‌انجامد و از دل آ» مفاهمی  و معابر تازه می‌روید.

در نوشته پشت جلد کتاب هم آمده است: توله‌های شعرم را برمی‌دارم

این گیومه‌های سرگردان سربریده‌ را

و در دادگاه شعرکُش امروز

در استماع کلاهگیس و کلاهخود

بی‌تفهیم اتهام

می‌ایستم

 همچنین مجموعه شعر «گریزان» از محدثه محمدپور در 76 صفحه با شمارگان 500 نسخه و قیمت 11هزار تومان در نشر مایا منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: عشق من مانند اشک از چشم باغ افتاده‌ است

 عشق می‌داند چرا این اتفاق افتاده است

 گردبادی سوی دل آمد خرابی را ببین

عشق دیدش گفت عکس یک محاق افتاده است

مجموعه داستان «یکی در آینه» نوشته طاهره زارع (سویدا) نیز در 72 صفحه با شمارگان 1000 نسخه  و قیمت 9500 تومان در نشر روزگار منتشر شده است.

سوگل، شهرآشوب، گل‌های قالی، یکی در آینه، برف و نفس داستان‌های این مجموعه هستند.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: مردِ توی آینه می‌رود و روی تخت، خودش را ول می‌کند. سرش را می‌برد لای کوسن‌ها چشمش را می‌بندد و می‌خواهد فکرش را جمع‌ کند تا بوی شراره بشنود اما مگر این بوی تلخ می‌گذارد؟! انگار همه‌جا بوی آمونیاک می‌دهد.

بوی چوب سوخته که ته‌گلو را می‌سوزاند. بوی برنجاس که گاه و بی‌گاه مجبور می‌شوم به زور ببلعمش.

 چندماهی هست که یک‌ دفعه این بو تمام خانه را پر می‌کند.  بوی تلخ زهر است انگار. یادم آمد!

 درست از وقتی که آن عقرب از دهانه کولر افتاد توی خانه، این بو هم شروع شد. اوایل کمتر بود ولی این آخری‌ها - قبل از رفتن شراره - هر روز بیشتر می‌شد. حالا هم که اصلا...

رمان «مترسک عاشق» نوشته معصومه افراشی در 84 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 15هزار تومان در انتشارات چشم‌انداز قطب منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: این رمان عاشقانه دانشگاهی درباره دو شخصیت رمان فریبرز فرهود (استاد دانشگاه) و صبا معتمدی (دانشجوی ادبیات) است که هر دو شاعر هستند. تناقض‌ها و تقابل‌ها به واسطه عشق حل می‌شود اما این عشق نافرجام است. این رمان روانکاوانه - عاشقانه است.

همچنین مجموعه شعر «چون کبوتر ساده و چون مار هوشیار» سروده معصومه افراشی توسط سیداصغر سیدترابی - مدرس و مترجم -  به زبان ترکی استانبولی ترجمه و در انتشارات ایرانبان آنکارا منتشر شده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان